Weekend kamperen met de familie - Reisverslag uit Ledge Point, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Weekend kamperen met de familie - Reisverslag uit Ledge Point, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Weekend kamperen met de familie

Door: Birrie

Blijf op de hoogte en volg Birgit

26 Januari 2016 | Australië, Ledge Point

Lieve allemaal,

Hierbij alweer het laatste reisverslag van onze vakantie Down Under. Wat gaat dat toch snel, maar we hebben d'r weer een superrr leuke ervaring bij. Het was heerlijk om 4 weken lang met Thijmen door te brengen. Extra leuk dat hij zijn eerste stappen heeft gezet aan de andere kant van de aardbol, daar is natuurlijk de zwaartekracht anders ;)

Vrijdag 15 januari
5 jaar geleden moesten we omrijden vanwege de regen. Nu moesten we bijna omrijden vanwege de bosbranden. Onderweg hele stukken afgebrande bomen/struiken gezien. Soms was t zelfs nog aan t smeulen! Heel logisch dat de snelweg afgesloten was aangezien deze echt midden in de vuurlinie zat... Gelukkig voor ons was de weg weer open! Gelukkig voor de bewoners was de brand onder controle. Het is best heftig geweest. Hele dorpen zijn verwoest...

We hadden een lang stuk te overbruggen zo'n 400 km. Op weg naar een camping in Ledge Point voor een weekend kamperen met de familie :)
Onderweg gestopt bij de Mac, kon Thijmen even lekker spelen en wij een milkshake drinken.
We kwamen als laatste aan op de camping, Jan & Joke hadden net ingecheckt en Ed, Ing & co waren d'r een half uur. Goeie timing!
Edwin heeft zondag hier een windsurf wedstrijd samen met een vriend. Uiteindelijk had onze groep 7 kampeerplaatsen. Erg leuk voor de kids, 10 jongens en 1 meisje (niet echt eerlijk verdeeld ;) )
Ff met Thijmen gespeeld in de speeltuin.
Het was erg warm, dus daarna een verfrissende duik genomen in het zwembad.
's avonds lekker vleesjes van de BBQ :)

Zaterdag 16 januari
Om 8.30u was het al mega heet inclusief een warme wind. We zijn naar het strand gereden. Hier in Aussie zet je dan niet je auto ergens neer en ga je een stukje lopen. Neen, je rijdt gewoon met je car over de duinen, superrr vet! Het rijden over dat mulle zand is weer een hele nieuwe ervaring, erg gaaf en ik vond het stiekum best lastig.
Lekker zitten chillen op t strand. Vandaag vond Thijmen de zee wel oké. Het is nog steeds niet zijn favoriet, aangezien hier niet zoveel geloven waren, was t wel te doen (hij begon in ieder geval niet gelijk te huilen ;) )
Op de camping weer afkoeling gezocht in t zwembad.
Maarten en ik hadden nog een wijnproef flesje en olijven in de koelkast staan, borreltijd :) Beide goedgekeurd!
Uiteraard weer vleesjes van de Barbie!
Gezellig zo kamperen met zijn allen. Waarschijnlijk ook uniek, geen idee wanneer wij weer tegelijk met Jan & Joke in Aussie zijn.

Zondag 17 januari
Vandaag staat in t teken van het windsurfen. Wel/geen wind, wel/geen start, hoe laat starten? etc. Gelukkig ging het door. Met zijn allen naar t strand. Zo'n 300 windsurfers doen mee aan dit event en ook nog heel veel kite surfers. Mooi al die gekleurde zeilen op t strand en daarna in de zee.

Na de start zijn wij met Jan & Joke naar Yanchep National Park
gereden. Eerst even lekker lunchen. Vervolgens Koala's kijken. Die hadden we nog niet gezien. Eentje was zelfs aan t eten woopwoop. Meestal liggen ze alleen maar te slapen.
Ook veel black kakkattoes gezien, voor de foto zaten ze wat te hoog in de bomen. In dit National Park hupte de kangoeroes heerlijk heen-en-weer, eentje zelfs met een Joey, das de benaming voor een baby kangoeroe in de buidel.
Nadat we een ijsje hebben gegeten kwamen Ed, Ing en co. Bij de wedstrijd had men 1 1/2u om te finishen. Edwin is na 2 1/2u van t water afgehaald. Volgend jaar nieuwe kans.

Jan & Joke zijn in de buurt nog een nachtje gaan kamperen en wij gingen met Ing en Ed mee naar huis. De jongens zijn nog met zijn 3-tjes in bad gegaan. Maarten en ik hebben de auto uitgepakt en onze spullen weer ingepakt voor de reis terug.

Maandag 18 januari
Onze laatste ochtend in Aussie :( Nog de laatste spullen goed ingepakt en nadat Thijmen in bed lag hebben Maarten en ik nog een spelletje gespeeld met de jongen. Na Thijmen zijn slaapje was het tijd om afscheid te nemen *snik*snik*
Naar Britz in Perth gereden om de auto in te leveren. Nog even mijn beklag gedaan over de tent, niet dat ik d'r veel aan heb, maar wie weet gaan ze d'r wat mee doen... Met de taxi naar het vliegveld, waar Jan & Joke op ons stonden te wachten om ons uit te zwaaien en om de autostoel mee terug te nemen naar Ingrid.
Het inchecken ging redelijk snel (al irriteerde ik me wel een beetje aan de grondstewardess...) en mochten we onze kinderwagen niet meenemen, vond ik ook irritant.
Nog even met zijn 5jes koffie gedronken en afscheid genomen van Jan & Joke. Zij genieten nog een paar maanden van het heerlijke Australische weer en de familie.

Het vliegveld van Perth is niet echt groot en je hebt dan ook zo alle winkeltjes gehad.
De reis ging weer errug goed. Thijmen heeft best veel geslapen en daardoor wij ook :) De eerste vlucht (5 1/2u) zaten we naast een stel met een dochtertje van 11 weken en een zoontje van 2 1/2 jaar, dat was gezellig voor Thijmen. De tweede vlucht (13u) hadden we een hele rij voor onszelf. In eerste instantie dacht ik das chill, maar achteraf vind ik het wel fijn om mensen met kinderen naast me te hebben, dan hoeven we Thijmen niet de hele tijd bezig te houden ;)
Thijmen heeft weer goed geslapen en gespeeld in het babybedje, ideaal!

Dinsdag 19 januari
Rond half 7 zijn we geland in Amsterdam en het was -5 graden brrrrr.

Thijmen heeft helaas nu wel last van een Jetlag. Om kwast voor 1 's nachts was meneertje a live and kicking. Gelijk maar naar Aussie gebeld, want zij zaten aan het ontbijt :) Gelukkig kon ik hem om half 3 weer in bed krijgen. De dagen daarna is ie 's nachts erg onrustig, maar komt goed!

Reizen is een feestje, tot de volgende keer!

Liefs,
Maarten, Birgit & Thijmen