Australia here we are again :) - Reisverslag uit Secret Harbour, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Australia here we are again :) - Reisverslag uit Secret Harbour, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Australia here we are again :)

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

01 Oktober 2018 | Australië, Secret Harbour

Lieve allemaal,

We zijn weer op reis en daar hoort mijn birrie waarbenjij.nu weer bij. Hierbij ons eerste reisverslag

Zondag 23 september
Bepakt en bezakt zijn we door opa Jan naar Schiphol gebracht. Je zou denken dat we een half jaar blijven Haha.
Het inchecken zou heel snel gegaan zijn als ik zou weten hoe ik mijn achternaam spel. Ik had blijkbaar een fout gemaakt met het aanvragen van mijn visum. Deze was aangevraagd op Piems. Gelukkig kon dit via een andere balie en een telefoontje snel opgelost worden.
Hierna begonnen de Efteling rijen. De bagage check rij viel nog wel mee. We hoefde niets uit onze tassen te halen, nieuwe scan apparaten. Ideaal! De paspoortcontrole daarentegen duurde bijna een uur!
Daardoor hoefde we niet lang te wachten tot we konden inchecken dat scheelt dan weer.

In de vlucht van Amsterdam - Dubai had Isabel wat problemen met het stijgen (en later met dalen). Ze was vrij overstuur. Gelukkig viel ze vrij snel in slaap. We kregen een babybedje maar toen ik Isabel erin had gelegd moest ik haar er helaas weer uithalen, ze is te lang... Balen!!! Rest van de vlucht ging prima. Thijmen heeft zelfs wat gegeten van het kindermenu die hij kreeg. Met Isabel wat heen-en-weer gewandeld. Ik deed nog een poging om een film te kijken, maar kwam niet verder dan 15 min. Thijmen heeft zichzelf goed vermaakt met de iPad en het entertainment systeem.

Maandag 24 september
In Dubai liep ik rond met Isabel in de draagzak en Maarten met Thijmen op zijn nek. Thijmen was opdat moment erg moe en had niet zoveel zin om te lopen... Weer n bagage check gelukkig waren we d’r zo door. Voor we bij de gate waren moesten we een stukje wandelen, met de trein, met de lift (trap was geen optie) en weer n stuk wandelen. Scheelt weer wachttijd bij de gate. Daar nogmaals een tassen controle... Thijmen & Isabel hebben nog even zichzelf moe gemaakt met heen-en-weer rennen, klimmen en klauteren.

De vlucht van Dubai - Perth was een slaapverwekkende vlucht ;)
Tijdens het stijgen viel Isabel zonder te piepen in slaap. Thijmen was nog een filmpje aan t kijken waar hij snel klaar mee was. Binnen no time lagen we gevieren gevloerd. Ik had Isabel even op de grond neergelegd, alleen mocht dat niet. Isabel heeft prinsheerlijk heel de nacht op mijn schoot geslapen. Voor mij slaapt dat iets minder relaxt.
Buiten t slapen om hebben Maarten en ik gegeten en gedronken, is t mij gelukt om de film waarmee ik de eerste vlucht was begonnen helemaal te zien. Thijmen heeft zichzelf vermaakt met filmpjes kijken en t speeltje wat bij t Bob de Bouwer blad zat. Uiteraard zijn de beentjes gestrekt en is d’r rond gerend. We zaten dicht bij de toiletten alias t speelterrein van t kleine grut.

Op Perth AirPort aangekomen alle bagage verzameld en in de rij gaan staan voor de tassen controle. We maakten nog grapjes over de vorige x dat een hond naast mij ging zitten. Deze keer konden we gelijk doorlopen geen extra controle :)

We liepen de deur door en we werden om de nel gevlogen door Jouke & Tristan. Dat was een hele leuke verrassing :) Even gekletst, al wat spullen meegeven en toen scheiden onze wegen voor even. Met de taxi gingen we naar onze air B&B. We hadden een kamer met eigen badkamer en een gezamenlijke keuken, woonkamer en tuin. Snel naar de overkant gelopen om nog wat boodschappen te doen, althans dat was t idee. De winkel was net 15 min dicht.
Van een andere gast eieren & brood gekregen wat ons avondmaal werd.
Rond 21.00u lagen we alle 4 in bed.

Dinsdag 25 september
Om 0.00u dacht Isabel dat het tijd was om op te staan. Hele verhalen was ze aan t vertellen. Hierdoor werd Thijmen ook wakker. 2 1/2u later viel ze gelukkig weer in slaap en wij ook. ‘s morgens werd Thijmen spugend wakker. Heel zielig! Hij heeft t nog 8x herhaald en toen was het gelukkig over. Isabel is vaak loyaal aan d’r broer en nu ook. Gelukkig stopte zij met 1x spugen. Nadat iedereen gedoucht was zijn Thijmen & Isabel uitgeput weer in slaapgevallen.

Iets later dan gedacht zijn we met de taxi naar t verhuurbedrijf gegaan. Hier hebben de kinderen zich uitermate goed vermaakt in de speelhoek. Ruim 1 1/2u later zaten we in de bus onderweg naar Secret Harbour. Het is een Britz geworden, terwijl ik een Mighty gereserveerd had, t is echter een pot nat.

Aangekomen bij Ingrid dook Thijmen gelijk met Tristan de speelkamer in, moest Isabel even de kat uit de boom kijken en leek het voor ons dat we hier gisteren nog waren.

Koffers en tassen uitgepakt en de bus al een beetje ingeruimd. We hebben aardig wat stouw ruimte :)
Na het eten was t tijd om de bedden op te maken. Thijmen ging logeren bij neef Jouke, vond hij helemaal geweldig. Jouke moest ook snel bij hem komen logeren. Tja dat gaat nog wel even duren...

Liefs uit Oz,
Maarten, Birgit, Thijmen & Isabel

• 01 Oktober 2018 - 04:49

Joke:

Goede morgen/goede middag,
    Leuk om weer via waar ben jij nu te horen over jullie belevenissen. Gezellig bij het ontbijt vakantie verhalen lezen.
    Liefs JenJ

• 01 Oktober 2018 - 06:38

Mo:

Lieve Birrie,

Met heul veul plezier jullie 1e reisverslag gelezen. Daar lust ik wel pap van. Dus kijk ik uit naar het volgende verslag.
    Heb daar in het verre aussie maar weer fun maar vooral ook quality time met iedereen daar.

Wij net terug van ons “therapie” vrienden vakantie. De villa beviel goed en we hadden constant een villa felderhof gevoel. Prachtig uitzicht, heerlijk eten en volop fun. We hebben enorm genoten. Dat therapieën viel best mee.

Nu jullie beurt, en na jullie reis gaan we zsm live updaten.

Liefs en dikke

• 01 Oktober 2018 - 08:23

Lieveke:

Hallo,

Heel veel plezier weer in Aussie land. Leuk om weer mee te kunnen lezen :-)

• 02 Oktober 2018 - 07:00

Jacques:

Lieve Birgit en Maarten,

Leuk weer de verslagen te lezen van jullie belevenissen aan de andere kant van de wereld.
    Het vliegen met al die controles blijft een gedoe en die wachtrijen zijn best vermoeiend.

Ben benieuwd wat jullie gaan bekijken.
    Veel plezier en geniet ervan.

• 02 Oktober 2018 - 09:20

Yvonne:

Weer in downunder, veel plezier daar en ik lees graag de verhalen:)