Family time - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Family time - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Family time

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

24 Oktober 2018 | Australië, Bunbury

Lieve allemaal,

Het reizen met de kinderen is ontzettend goed gegaan. We reizen bijna evenveel als we zouden doen met zijn tweetjes. Alleen bekijken we wat minder en zitten we vaker in een speeltuin ;) Yvonne, gelukkig maak ik ook nog andere vakantie foto’s ;)
Ze slapen beide heerlijk in de bus. Zal straks wennen zijn als ze weer in hun eigen bed moeten slapen. Dit merken we vooral bij Isabel, ze is d’r helemaal aangewend dat ze niet alleen inslaapt, aangezien Thijmen naast d’r ligt en ze tegelijk naar bed gaan. Nu we bij Ingrid zijn is t ook elke keer heel hard huilen als we d’r in de tent leggen... Sowieso heeft ze een zwaar leven ;) We zeggen namelijk regelmatig nee tegen d’r en dan gaat ze in stil protest. Pruillip en ze laat zich vallen op de grond/kussen/knieën of wat voor handen is en blijft zo even pruilen. Als je d’r dan op tilt gaat ze spartelen als een vis. Dit vinden de jongens vooral erg grappig en doen dit dan ook regelmatig bij d’r.

Woensdag 17 oktober
Thijmen heeft vannacht in het grote bed van Jouke geslapen. Jouke sliep bij Ingrid, Edwin zit twee dagen in Melbourne.
Ontbeten met zijn allen nadat Ing terug kwam van t zwemmen. Jongens naar school en wij naar t station van Rockingham. Hier stapten we op de trein naar Perth. Thijmen vond dit al helemaal geweldig. De trein blijft toch iets magisch. In Perth bij de Information naar binnen gegaan voor een kaart van de stad. Naar de bell tower gelopen. De omgeving rondom de bell tower is flink veranderd in de afgelopen 3 jaar. Het is mooi geworden, alleen valt de toren nu een beetje in het niet. Bij een speeltuin beland waar een bistro aan vast zat voor de koffie/thee.
Beetje rondgelopen en met de bus naar Kings Park gereden. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht over de skyline van Perth. Verschillende mooie gekleurde vogels gezien, helaas niet op de foto... Door de Botanische tuin gewandeld met veel verschillende gekleurde bloemen, om uit te komen bij wederom een mega grote én leuke speeltuin. Isabel was in de wagen in slaap gevallen. Thijmen rende gelijk naar de brandweerauto waar hij een tijdlang in heeft gespeeld. Wij hebben op een bankje een broodje gegeten. Naar een ander deel van de speeltuin gegaan. Ondertussen is Isabel wakker en speelt lekker mee. Na honderden keren van de glijbaan afgeweest, piraat en koning geweest te zijn is het ijstijd. Stuk teruggelopen en afgezet door de bus in Perth. Door de winkelstraat geslenterd nog wat gegeten en met de trein terug. Heerlijke dag gehad. Het zonnige weer werkte zeer goed mee :)
Bij Ing aangekomen tot laat zitten kletsen, zeker als je bedenkt dat haar wekker om 4.30 gaat voor t zwemmen van Jouke. Je moet wat over hebben voor je hobby...

Donderdag 18 oktober
Een week geleden hadden Ingrid en ik bedacht om vandaag te gaan sjoppen. Hiervoor hebben we een zeer goeie dag uitgekozen. Het weer is namelijk herfstachtig... We zijn naar een enorme shopping mall in Mandurah gegaan. Ingrid was hier zelf nog niet geweest. De missie vandaag was leuke Bonds kleding kopen en dat is gelukt :) Dit merk kennen we niet in NL en heeft echt superrrr leuke kleding met allemaal blije kleurtjes. Als lunch had Ing shusi en ik een wrap. Hierna nog naar een ander gedeelte van Mandurah gegaan voor warme chocola met marshmallows en een stuk taart mmm. Erg gezellige dag :)
Maarten is met de kinderen thuis gebleven. Hij was eigenlijk van plan om in de middag nog naar het strand te gaan, maar het regende zo hard dat hij zich toch maar bedacht heeft ;) Het leek op een tropische regenstorm zo hard ging het te keer. Maarten heeft verschillende bordspellen gespeeld met Thijmen, toen Isabel lag te slapen. Verder hebben ze zich heerlijk vermaakt in de speelkamer van hun neefjes.
Jouke was vanmorgen door Ingrid naar school gebracht, dus moest opgehaald worden. Dat was met dit weer extra fijn. Ook omdat hij zijn Trombone bij zich had. Gisteren had Jouke nog wat voor ons gespeeld. Klinkt erg goed!
Maarten ging kijken bij Tristan zijn karate. Jouke paste even op Isabel terwijl ik boodschappen ging doen om vervolgens te koken.

Vrijdag 19 oktober
Nadat Ingrid terug kwam van zwemmen hebben we met zijn allen ontbeten. Wat dat betreft zijn de jongens wel Nederlands. De hele tafel staat vol met van alles van de Ruijter en Venz :)
Beetje thuis gerommeld, nog wat spelletjes met Thijmen gespeeld. Na de lunch zijn we naar het strand gegaan. Het was geen zwem weer daarvoor waaide het iets te hard, maar spelen op t strand kan altijd! Maarten en Thijmen hebben weer meerdere zandkastelen gebouwd, maakte Isabel t niet kapot, dan deed de zee het wel ;)
Om de hoek bij t strand was weer een erg leuke speeltuin, welke we uiteraard niet links konden laten liggen.
Op vrijdag is het bij de familie van Waas - van der Wel film avond inclusief pizza. De film Planes werd zorgvuldig uitgekozen zodat iedereen de film voor jong en oud leuk is! Gezellig met zijn allen op de bank naar de film kijken, tijdens het smikkelen van de pizza’s. Isabel heeft zelfs een hele tijd fijn bij Jouke gezeten! Na deze erg gezellige avond gingen de kinderen naar bed en hebben wij nog even zitten kletsen.

Zaterdag 20 oktober
‘s morgens nadat Jouke terug kwam van zwemmen hebben we gezamenlijk ontbeten. Met Edwin en de jongens ben ik naar het winkelcentrum gegaan voor nog wat laatste dingen. Bus en trailer ingepakt en nadat een vriendje van Jouke was opgehaald, reden we naar Bunbury, de laatste camping voor deze trip. Op de camping was een mooi springkussen waar gelijk gebruik van werd gemaakt. Gelucht bij de camp kitchen omdat t een beetje ging miezeren. Naar de overkant gelopen om wederom in een speeltuin te belanden. Op de camping vond Ingrid het vreemd dat ze nog geen bekende had gezien en ging eens appen. Blijken d’r twee campings in Bunbury te zijn van dezelfde organisatie, wij zaten op de verkeerde :) Spullen ingepakt en naar de andere camping voor de BBQ. Morgen hebben de jongens en Ingrid zwemwedstrijden en heel veel mensen van de zwemclub zitten op de camping en d’r wordt met z’n allen ge-bbq. Met een volle buik gingen Maarten, Thijmen, Isabel en ik weer terug naar onze camping om de kinderen in bed te leggen. Ing & co waren weer op de camping nadat ook de jongens lagen te slapen hebben wij nog even gekletst. Helaas geen zwoele laatste kampeeravond, maar wel een gezellige :) Al is het wel qua weer een jammere afsluiting van ons kampeeravontuur in Oz.

Zondag 21 oktober
Jouke had door dat wij wakker waren en kwam zich opwarmen in de bus. Nadat hij weg was kwam Tristan een kijkje nemen. Om 8u moesten ze in het zwembad zijn. Edwin had iedereen gebracht en kwam terug om de trailer in te pakken. Helaas niet droog... Na ons laatste ontbijt in de bus genuttigd te hebben gingen we naar het zwembad. Daar aangekomen had Tristan al zijn eerste plak te pakken! Tristan zwom 6 wedstrijden, waarvan 2 estafettes, Jouke zwom 7 wedstrijden waarvan 2 estafette en Ingrid zwom 5 wedstrijden waarvan 1 estafette. We hebben Ingrid en Jouke zien zwemmen en zijn toen zelf gaan zwemmen in het pierenbadje/ ondiepe. Dit was een groot succes! Erg fijn dat dit ook kon :) Jouke kwam tussen de bedrijven door ook even spelen, vooral met Isabel!
In de kantine van het zwembad kon je zo ongeveer alleen frietjes kopen. Aangezien ons huis op wielen op de parkeerplaats stond, zijn we in de bus gaan lunchen. Na de lunch de tribune op en iedereen nog een keer zien zwemmen. Isabel was ondertussen bij mij op schoot in slaap gevallen. De dag duurde tot 5u en om 3u zijn wij richting Secret Harbour gereden. We hebben een andere route genomen dan de heenweg.
Bij Ingrid thuis aangekomen zijn Thijmen en Isabel lekker gaan spelen in de speelkamer en zijn wij ondertussen de bus al een beetje leeg gaan halen en schoonmaken. Net voordat wij Thijmen en Isabel in bed hadden liggen kwam de familie thuis. Na de wedstrijden waren ze gezellig uiteten geweest. De jongens lieten de buit zien. 4 medailles voor Tristan, 1 voor Jouke en 1 voor Ingrid! Ze waren helemaal afgedraaid en vlogen zo ongeveer hun bed in. Vooral Jouke heeft dat die gaat gewoon dagelijks uit zichzelf naar bed!
Ballonnen opgeblazen en slingers opgehangen voor morgen.

Maandag 22 oktober
HIEP HIEP HOERAAAA Jouke is 13 jaar jong!!! Om 6u kwam hij bij ons in bed liggen. Nadat Maarten, Jouke, Thijmen en Isabel d’r uitgingen kwam Tristan bij mij in bed liggen. Ingrid kwam thuis van zwemmen en bij het ontbijt werd gezongen en kwamen de cadeautjes te voorschijn. Hij heeft een hele mooie mountainbike van zijn ouders gekregen! Van ons heeft Jouke Andor gekregen, een bord spel. Van Thijmen en Isabel heeft hij een hele mooie tekening gekregen :)
De jongens gingen naar school en wij naar Rockingham voor een bezoek aan Pinguïn Island. De overtocht & pinguïn voeren hebben we cadeau gekregen van Ed & Ing voor onze verjaardag :) Zoals de naam doet vermoeden leven hier heel veel pinguïns, het zijn d’r zo’n 1200. Helaas hebben wij d’r niet zoveel gezien vanwege het broedseizoen. Ze graven zichzelf en hun eieren dan in. Stukje rondgelopen over het eiland, helaas konden we niet het hele eiland rondwandelen. Diverse steigers waren onder reparatie en een aantal waren afgezet vanwege broedende vogels. Overal zaten & vlogen meeuwen, de pelikanen kwamen en gingen naar hun nesten. Gepicknickt en bij het pinguïn voeren kijken. Een leuk informatief praatje. De pinguïns die ze eten gaf waren de pinguïns die ziek of verstoten zijn en in het Discovery Centre wonen. Sommige worden na een tijd weer vrij gelaten in het wild een enkeling blijft zijn leven lang daar zitten. De andere kant van het eiland bekeken en met de boot terug naar Rockingham.
Jouke had als avondmaal pannenkoeken bedacht en Maarten is die gaan bakken. Lekker pannenkoeken gegeten! Nadat de kinderen sliepen hebben we alles ingepakt.

Dinsdag 23 oktober
HIEP HIEP HOERAAAA Ingrid jarig!!!!! De jongens mochten stiekum een dag thuis blijven omdat wij vanmiddag weg gaan. Bij het ontbijt is Ingrid goed verwend! Hierna was het tijd om Andor te spelen. Maarten heeft samen met Jouke en Tristan het spel doorgenomen en gespeeld.
Ondertussen heb ik nog een blondie gebakken. Met zijn allen buiten taart gegeten. De keuze was reuze allemaal zelfgemaakte baksels nl appeltaart, kruidkoek en een blondie :) Hierna werd Edwin opgehaald. Hij ging weer op reis voor zijn werk.
Maarten en de jongens gingen verder met Andor. Het is een erg leuk spel, dus dat is mooi!
Als lunch heeft Ingrid lekker tosti’s, uit de pan gebakken. Hierna was het voor ons tijd om afscheid te nemen :( We vlogen pas om 22.20u, lekker laat, maar helaas moest de bus om 15.30u ingeleverd zijn. Hierdoor moeten we alsnog redelijk vroeg weg.
Ik zei tegen Thijmen kom we gaan. Thijmen rende gelijk weg en zat al in de bus. Zo leuk vindt hij het reizen, daarbij heeft hij ook echt geen idee dat het heel lang gaat duren voor hij zijn neven (zoals hij dat zelf zo leuk zegt) weer ziet...
Na de knuffels zijn we naar Perth gereden. Nog even stress onderweg omdat we helemaal vergeten waren de gastank te vullen. Hiervoor nog naar een camping winkel gereden waar het mega druk was. Naja dan maar een boete... Bij het verhuurbedrijf aangegeven dat we de gas tank amper hebben gebruikt omdat hij lekte en daarom niet hebben gevuld, klopte deels... Was geen probleem ging ze doorgeven :) De bus met 5000km extra op de teller ingeleverd...
Met het taxibusje en onze zooi naar het vliegveld waar het wachten begon. Perth AirPort is vrij klein en rustig. Thijmen en Isabel hebben dan ook heerlijk rondgerend terwijl ik even met mijn ouders aan het Skypen was. Een drankje gedronken in een café. Met Isabel heen-en-weer gelopen op de roltrap, is erg leuk ;) Bij de winkels wat rondgesnuffeld en het was eindelijk inchecktijd. Bagage afgegeven en met de tickets in de hand naar t volgende restaurant voor n ijsje. Door de douane en zonder stempels in t paspoort :( weer wachten.
In t vliegtuig hadden we 4 stoelen, erg relaxt! Van de stewardess heeft Thijmen een tasje met leuke spullen gekregen. Alle 4 kregen we een toilettasje met inhoud. Dit werd uitvoerig bekeken, uit- en ingepakt door Isabel. Voordat we waren opgestegen was Isabel al in slaap gevallen. Thijmen was vrij snel daarna in dromenland. Hij kon lekker languit liggen op twee stoelen. Maarten en ik hebben filmpjes gekeken en na ons diner zijn we gaan slapen. De kinderen hebben bijna de gehele vlucht geslapen :)

Woensdag 24 oktober
In Dubai van de ene kant van het vliegveld naar de andere kant gewandeld. Weer door de douane en halverwege een rolband is Maarten gaan zitten. Thijmen, Isabel en ik hebben heel wat rondjes heen-en-weer gerend/gelopen. Ze hebben zichzelf heel moe gemaakt :) In het vliegtuig zaten we weer in een 4zit, maar helaas met een man (niet zo’n gezellige) naast ons. Isabel was weer heel snel in slaap gevallen. Thijmen heeft naar the Incredibles gekeken en is na de film nog even gaan slapen. Hij heeft zijn ontbijt gekregen nadat hij wakker werd.
Gespeeld met de stickers die hij had gekregen van de stewardess, nog wat filmpjes gekeken en een beetje rondgelopen. Isabel heeft zichzelf goed vermaakt met de afstandsbediening. Bij het dalen moest ze op mijn schoot daar had ze niet zoveel zin in en dat liet ze dan ook horen. Gelukkig was dit van korte duur.
Op Schiphol alle spullen verzamelen en bij de aankomsthal stonden Jan & Joke al op ons te wachten. Met zijn allen naar Amersfoort gereden en lekker gekletst over onze mooie reis!

Australië je was weer prachtig tot over een aantal jaren!!!!

Liefs,
Maarten, Birgit, Thijmen & Isabel

• 18 November 2018 - 13:08

Joke:

Lekker met de kachel aan je laatste verslag gelezen. Zo heerlijk herkenbaar allemaal.
    Nu op naar het fotoboek. En een volgende vakantie (wintersport?).