Dagje strand & tussen de Kangoeroes picknicken... - Reisverslag uit Morisset, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Dagje strand & tussen de Kangoeroes picknicken... - Reisverslag uit Morisset, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Dagje strand & tussen de Kangoeroes picknicken...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

20 Februari 2011 | Australië, Morisset

Hoiiii,

Weer een update van onze belevingen uit Oz...

Vrijdag 21 januari
De dag begonnen met het bekijken van Dubbo. De attractie in Dubbo is de dierentuin, maar die hebben we overgeslagen...
Heel wat kilometertjes later kwamen we aan in New Castle. Hier gingen we opzoek naar een camping aan de zee. Uiteindelijk uitgekomen in The Entrance.
We reden over een brug heen en ik keek omhoog en dacht huh hebben ze daar nou een balon op de lantaarnpaal gehangen, maar neen het was gewoon een echte Pelikaan!!!
Op de camping gezellig zitten kletsen met onze onderburen een Kiwi en een Engelse die in Sydney wonen en hier komen om te ontspannen.

Zaterdag 22 januari
Stranddag :D Voordat we op onze badlaken neerstreken gingen we eerst even boodschappen doen. The Entrance is een erg leuke badplaats.
Nog meer Pelicanen gezien, echt wat een bijzondere beesten!
Op het strand de gebruikelijke stranddingen gedaan. Zonnen, zwemmen, boekje lezen, zonnen, zwemmen, beetje luieren en als een kreeftje weer op de camping komen.
Strand & ik gaan na al die jaren nog steeds niet samen ;)
Na een douche weer naar het stadje gelopen om lekker uit eten te gaan. We hadden een leuk restaurant gezien, maar deze was helaas vol... Ergens anders heen gegaan en erg lekker gegeten. Ik had een seafood basket, allerlei vissoorten jammie :D

Zondag 23 januari
Na gezellig gekwekt te hebben met de onderburen was het tijd om ons gereed te maken om de camping te verlaten.
Op naar Morisset, hier waren Rick & Annemieke geweest en daar moesten heel veel kangoeroes zijn. We hadden ook een route beschrijving gekregen en zelfs met route beschrijving was het amper te vinden...
Daar aangekomen zagen we inderdaad overal groepen kangoeroes :D Het busje ergens geparkeerd en wat rondgelopen. Ergens onze bammies opgegeten. Leuk om te zien dat sommige kangoeroes heel schichtig zijn en andere vet nieuwsgierig. Zo kwamen een paar uit onze handen eten!!! Zelfs een baby'tje in en uit de buidel zien springen, cute :D
Na wat rondgelopen te hebben zijn we naar het Watogans National Park gereden. Bij Muirs lookout nog een stuk gewandeld door het bos. Het pad was op een gegeven moment niet heel begaanbaar meer en zijn we maar rechtsomkeer gegaan.
Nog wat rondgereden in het park en bij een bush camping 't busje neergezet.
We vonden dat vanaaf wel een goede gelegenheid was om te genieten van de lekkere wijn die we bij Peterson hadden gekocht. Deze was inderdaad errug goed :D

Maandag 24 januari
Gebabbeld met een vieze oude Aussie die blijkbaar hier op de bush camping woonde. Zoiets dachten we al aangezien hij een generator bij zijn tent had staan. Voor een paar nachtjes vonden we dat iet wat overdreven, maar dit verklaarde een hoop...
Na lekker relax aan gedaan te hebben gingen we op pad richting Glenmore Park.
We reden een erg mooie route langs een rivier. In Wiseman de Ferry genomen om aan de andere kant op 't terras van een koud drankje te genieten.
Aangekomen in Windsor (pop. 1670), het 3e oudste stadje van Australië. We konden ons hart weer ophalen aan alle mooie oude gebouwen die daar te bezichtigen waren. Leuke wandeling door het plaatsje gemaakt met een ijsje in onze hand :D
We hebben het oudste kerkje van Australië bezichtigd. Dit was echter meer een huisje dan een kerk. Het blijft soms ook echt grappig hoe de Australiërs omgaan met historie. Op een gegeven moment stopt Maarten omdat er een bordje langs de weg staat. Waarop staat dat daar de oudste school van Aussie heeft gestaan. Er lag zelfs niet eens één steen meer... Lekker boeiend als je het mij vraagt ;)
Toen we aankwamen bij Ed & Ing konden we gelijk aanschuiven voor het avondeten, ideaal :)
De jongens voorgelezen en in bed gestopt. Met Ed & Ing gekletst en een gedeelte van onze vakantiefoto's bekeken.

Liefs van ons!

PS ik heb ook enkele foto's bij de andere verhalen geplaatst

• 21 Februari 2011 - 08:30

Ing&boys:

eeeh.. ik mis een stukje in je verhaal..ga gauw ff foto's kijken!
    nog maar 4 dagen werken. HOERA!!

• 21 Februari 2011 - 08:58

Joke:

Ik ben weer helemaal bij. Een na laatste verslag gemist, maar dat is toch nog goedgekomen. Mooie foto's en er komen er vast nog meer...'t was weer even wegdromen.

• 21 Februari 2011 - 09:52

Esther Mauriks:

Hey Bir!!

Mooie verhalen en geweldige foto"s, super joh!! Hoe lang blijven jullie daar eigenlijk nog? Lekker zeg, zo'n lange reis! Geniet ervan saampies! (maar dat lukt prima zo te lezen ;-))

Dikke kus uit een koud maar vandaag wel zonnig Nederland!

• 21 Februari 2011 - 10:26

Daf:

Hey Bir en Maarten,

Leuk hoor, weer een nieuw verhaaltje... EN foto's...
    Hoeveel dagen mis je nu nog ;)

Die ballon... hahahaha... gelukkig zat ik dit keer thuis je verhaal te lezen :D
    Kelsey en Marlon vroegen zich al af wat er was. Kels vond de foto's bij dit verhaal erg leuk, vooral je seafoodbasket (MJAMMIE!!!) en de kangoeroes... Het baby'tje dan nog 't meest ;)

Liefs vanuit een vakantie'end Gouda ;)
    Daf XxX

• 21 Februari 2011 - 13:14

Agneta:

Leuk verhaal! Het lijkt me heel bijzonder om tussen de kangaroo's te staan! De foto's laden hier heel traag, maar die pelikaan op de lantaarnpaal en jij die de kangaroo aan het 'voeden' bent heb ik gezien. Leuk! Ik kom graag een keer alle foto's bekijken als je fotoboek af is (en dan ook nog die van je Aziereis).

Liefs