Australia Day in the Blue Mountains - Reisverslag uit Glenmore Park, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Australia Day in the Blue Mountains - Reisverslag uit Glenmore Park, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Australia Day in the Blue Mountains

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

27 Februari 2011 | Australië, Glenmore Park

Lieve iedereen,

Jaja, het gaat er dan echt van komen mijn laatste reisverslag van Australië...

Dinsdag 25 januari
Om 06:15u des ochtends stond Jouke al klaar wakker bij ons in de kamer. GAAAAAP. Niet veel later volgde Tristan.
Samen met Edwin en de jongens ontbeten.
Vandaag namen we Jouke mee naar Sydney Aquarium, hier is ie helemaal fan van superrr leuk om te zien :D
Eerst met de trein, deze keer zonder problemen, naar Sydney. Gelijk naar 't Aquarium en gelukkig viel de rij reuze mee. Eenmaal binnen was Jouke helemaal aan het stuiteren. Oom Maarten kijk, kijk een haai, wijs, wijs, een schildpad. Tante Birgit kijk daar Nemo en Dory, etc. :D
Het was écht een mooi aquarium en zeer zeker de moeite van een bezoek waard! Wat erg mooi was, was dat je op een gegeven moment ook over de vissen heen liep. Vissen everywhere, boven, onder en opzij van je!
Beetje rondgelopen over de boulevard een ijsje gegeten en bedacht dat we heel erg toeristisch gingen doen :D
Hop on the bus, ofterwijl met een sightseeing bus mee. Wij deden alleen niet echt aan het hop on and hop off. Zo hebben we een veel beter beeld gekregen van de stad. Het blijft een leuke manier on een stad in vogelvlucht te bezichtigen. Jouke had 't op een gegeven moment wel gezien, uiteraard hadden we daar wat op en das de mobiel van Maarten :lol: Nu is de mobiel an sich niet zo boeiend, maar Angry Birds is dat wel, een spelletje waarmee je met vogeltjes varkentjes kapot schiet. Zeer educatief ;)
Na de bus was het tijd om een stuk met 't bootje te varen. We gingen onder de Harbor Bridge door en hadden een mooi uitzicht op Sydney Operahouse!
Met de trein terug naar Glenmore Park. Pfff wat een temperatuur verschil zeg :shock: Ingrid had het al vaak gezegd dat het bij hun zo'n 5 graden warmer is dan in Sydney. Volgens mij was het meer...
Lekker gegeten en nadat de kinderen op bed lagen hebben we een filmpje gekeken.
Besloten wat we met Australia Day gaan doen. We hadden eerst overwogen om naar het strand te gaan, voor de afkoeling aangezien 't 40!!! graden zou worden. Uiteindelijk zijn we naar de Blue Mountains gegaan en achteraf blijkt dat een hele goeie keuze!

Woensdag 26 januari
Australia Day, er wordt gevierd dat in 1788 de Eerste Vloot Sydney bereikte, het is vergelijkbaar met Koninginnedag in Nederland.
In alle winkels ligt nu heel veel Australisch meuk, van bikini tot elastiekje of van boxer tot zonnebril! Erg leuk voor de souvenirs ;)

Vanmorgen stond Jouke maar liefst om 06:00u in onze kamer... Aangezien we vroeg moesten opstaan was het niet zo'n ramp, maar vroeg blijft 't en dat in mijn vakantie!!!
Om 7:45u zaten we in de auto onderweg naar Jenolan Caves, waar we om 10:30u met een toer meegingen.
Wat een fantastisch, mooie grot was dat echt waanzinnig!!! De gids wist heel veel te vertellen. Op een gegeven moment was het helemaal donker en stond er een muziekje op en werden stukjes van de grot verlicht, GE-WEL-DIG!!!
Daar geluncht met een gebakken eitje jammie :D
Weer een stukje gereden naar Kanaagra Walls. Tristan in de draagrugzak, en een mooi stuk gewandeld.
Naar een bush camping gereden, waar Maarten en ik onze laatste nacht in 't busje gingen doorbrengen.
BBQ aangezet en lekker vleesjes gebraden. Na het eten reden Ed, Ing en de kinderen weer naar Glenmore Park terug.
Wij hebben toen nog even gekletst met onze buurman, een Aussie die aan het rond trekken was en verder lekker chillen met een boekje in de hand :D

Donderdag 27 januari
Lekker uitgeslapen :D en na een pannenkoek ontbijt zijn we vertrokken. Kleine wandeling gemaakt naar een waterval. Opzich wel aardig, maar de wandeling van gisteren was veel mooierder!
Naar Mount Victoria gereden en daar een mooie wandeling gemaakt.
Daarna naar Ed & Ing gereden en genoten van onze laatste BBQ in Aussie. Vandaag stond Kangoeroe op het menu. We vonden niet dat we Australië konden verlaten zonder Kangoeroe biefstuk te hebben geproefd, het was errug lekker!

Vrijdag 28 januari
Vandaag stond in het teken van het tip top schoon maken van 't busje. Daar zijn we stiekum heel lang mee bezig geweest. Dat stof gaat echt overal in zitten!!!
Tussen door nog even naar Penrith gereden om nog een beetje te shoppen.
's Avonds gingen we uit eten met vrienden van de 4Drive Club. Het was niet zomaar een etentje, het was All you can eat... Dit houdt in een maaltijd een biefstuk van 1 kilo :shock: 500 gram groente en 500 gram grootmoeders frieten. Dit alles moet op in een half uur! Als dat lukt krijg je de maaltijd voor de helft van de prijs, een mooi 't shirt en kom je op Facebook. De mannen gingen allemaal de uitdaging aan. De vrouwen bedankte vriendelijk ;) Ik heb erg lekker gegeten, de mannen ook tot op zekere hoogte. Uiteindelijk heeft iedereen tegen heug en meug zitten eten, maar we hadden een winnaar in ons midden!!! Als ik er alleen al naar keek was ik blij dat ik daar niet aan hoefde te beginnen :D
Was een erg gezellige avond!

Zaterdag 29 januari
Onze laatste dag in Aussie :(
We zouden om 12:00u vliegen dus om 8:30u gingen we met de trein naar het vliegveld in Sydney. Daar aangekomen begon het wachten. Onze vlucht had maar liefs 4u vertraging :s Gelijk maar even met Edwin gebeld. Hij zou om half 5 naar Finland vliegen en nu konden we zeker nog wel even saampjes een bakkie doen.
Lekker lang in de rij gestaan voor het inchecken... We kregen wel allebei een bon van 40 dollar om iets te eten en te drinken. Dat was wel goed geregeld! Daar dan ook maar gelijk gebruik van gemaakt. Daarna zijn we lekker in het zonnetje op 't terras gaan zitten met een (puzzel)boekje in de hand.
Nog een beetje gaan shoppen en allebei een 't shirt gekocht. De douane doorgegaan en met Edwin afgesproken. Ergens wat gegeten en gedronken. Uiteindelijk vloog Edwin nog eerder weg dan wij!
Om kwart over 5 waren wij aan de buurt... Toch jammer van een dag rond hangen op 't vliegveld...
Ik was zeer benieuwd of we onze aansluiting gingen halen in Shanghai aangezien we 4u overstap tijd hadden...
In het vliegtuig de gebruikelijke dingen gedaan, pogingen tot tukken en lekker boekje lezen!
Voordat we gingen landen even geregeld dat we dicht bij de deur zaten zodat we snel het vliegtuig uit konden. Was zeer relax aangezien we nu eerste klas vlogen :D
We waren met een groep van 18 man die allemaal naar Frankfurt moesten. Uiteindelijk moesten we nog een uur wachten in Shanghai. Toen we in het vliegtuig zaten werd er omgeroepen dat ze vertraging hadden opgelopen door een ander vliegtuig, wel zeer chill dat ze hebben gewacht!

Zondag 30 januari
We hadden onze trein al lang geboekt en eigenlijk had ik het idee dat we die ook nooit te nimmer zouden halen, maar onze piloot heeft lekker hard gevlogen :D We waren op tijd in Frankfurt. Bij de band staan wachten op onze koffers. Niemand van de Sydney groep had één koffer, we waren al bijna overtuigd van 't feit dat onze spullen later zouden komen. Toch nog maar even navragen en over 10 min kwamen er onze spullen alsnog over de band aan!
BRRRRRR wat was het koud -5 graden, valt opzich wel mee, maar ja we vertrokken met + 37 graden... Erg grappig tijdens het wachten op de trein spraken we nog wat Aussies en die hadden het nog nooit onder de 5 graden gehad dus die vond het echt rete koud hihi
Treinreisje ging prima en op het station in Amersfoort stonden Jan & Joke ons al op te wachten.
's Middags kwamen mijn ouders ook nog langs en nadat we veel hebben gebabbeld en fotootjes hebben gekeken taaide Maarten rond 8u af. Ik heb het ietwat langer vol gehouden, maar ik hoefde de dag erna ook niet te werken...

Australië heeft een oppervlakte van 7.741.220 km² ter vergelijking, Nederland heeft een oppervlakte van 33.883 km², scheelt maar een heul klein beetje ;)

Ondanks deze gegevens vinden wij dat we met onze 8300 km :shock: heel wat hebben kunnen bewonderen van Aussie!

We hebben een HEER-LIJKE vakantie gehad en genoten van alles wat we hebben gezien :D
Superrr leuk om onder andere Kerst met Ingrid, Edwin en de kinderen te spenderen!!!

Wie zin heeft om nog meer fotootjes te bekijken en life verhalen te horen, is uiteraard van harte uitgenodigd bij ons in 't Amersfoortse :D

Liefs,
Maarten & Birgit!

• 28 Februari 2011 - 08:20

Joke:

Genoten van je hele verslag. En de foto's. Jij hebt het moeilijk gehad met je neefjes die je om 6 uur wakker kwamen maken, maar het gezicht van Maarten op de foto alwaar hij door Jouke en Tristan wordt gesloopt, spreekt ook boekdelen. En nu op naar de volgende vakantie. Hoop voor jullie dat er veel verse sneeuw valt.

• 28 Februari 2011 - 10:00

Thanks voor je uitgebreide verslag van jullie reis! Ik vond het superleuk om te lezen en het voelt alsof ik ook een beetje met jullie mee heb gereisd door Australie :)
    Liefs!

• 28 Februari 2011 - 12:33

Tanja:

Ha Birrie,
    Toch nog maar een berichtje dan bij je laatste reisverslag ;) Heel leuk om jullie reis zo een beetje te volgen, ik werd nooit erg warm van Australië, maar je verslag heeft me wel enthousiast gemaakt. En wat een mooooie foto's zitten ertussen!
    Tot op het werk!

• 28 Februari 2011 - 17:27

Eefje - Den Haag:

Lieve Birrie! Superleuk reisverslag is het geworden! Was iedere keer weer enthousiast als er weer mail was van birrie site! En zelfs als je de foto's al gezien en de verhalen gehoord hebt, blijft het leuk om te lezen, hihi!! Succes met het maken van je fotoboek van deze geweldige reis! Heb je al een planning?!? ;-) xx

• 01 Maart 2011 - 02:57

Ing & Boys:

Je moet maar denken... dan heb je een lekkere, lange en vruchtbare dag als die lieve neefjes zo vroeg zijn! Anders zou je heeeel veel missen!