Christmas in Mudgee - Reisverslag uit Glenmore Park, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Christmas in Mudgee - Reisverslag uit Glenmore Park, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Christmas in Mudgee

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

28 December 2010 | Australië, Glenmore Park

Lieve iedereen,

Ten eerste superrr leuk al die reacties!!! Blijf vooral zo doorgaan :D
Ik hoop dat iedereen een leuke, gezellige, mooie witte kerst gehad heeft!!!
Wij wel, op dat witte na dan ;)

Donderdag 23 december

Na ons nog uren vermaakt te hebben op Shanghai zijn we vertrokken naar Sydney. Waar we aankwamen met een vertraging van 3u...
Na alle spannende beelden op tv van alle mensen die aangehouden worden bij "Boarderline" (Australische real-life tv) dachten we dat het errug moeilijk zou zijn om eten mee te nemen. We hadden netjes aangegeven dat we wat bij ons hadden. We werden naar een rij gestuurd. Het grensovergangmannetje zei: "you're Dutch so the food must be DROP!". Ik: "Yes and coffeepads" "ok have a nice stay! WOW relax!!! Later hoorde we van Ed, dat ze ook nooit echt moeilijk doen tegen Nederlanders. Aziaten zijn meestal de sigaar...

Edwin stond ons al op te wachten en nadat we boodschapjes hadden gedaan zijn we de jongens gaan ophalen. Omdat Edwin met de jongens in september in NL was geweest, waren we nu niet totaal vreemde voor ze.
Bij het huis aangekomen kregen we gelijk een rondleiding van Jouke en toen was het speeltijd!
Ingrid kwam rond 4u thuis. Zo bizar je hebt elkaar bijna 3 jaar niet gezien, maar het lijkt net of dat het vorige week was...

Samen gezomen in hun zwembad. We hadden wel een heel klein beetje last van het tempratuurverschil... Na een heerlijke verfrissende duik werd de BBQ aangeslingerd. De eerst Aussie BBQ was een feit :D

Jongens op bed gegooid nog even gekletst en toen was het ook tuktuk tijd voor ons.

Vrijdag 24 december

Op het mooie tijdstip van 7:00u kwamen er twee mannetjes onze kamer binnengestomd het was tijd om op te staan... Naja eerder om te spelen ;)
Na het onbijt zijn we naar een groot winkelcentrum in de buurt gegaan. Daar wat rondgelopen, nieuwe slippers gekocht voor Maarten. Na de lunch zijn we weer naar huis gereden.
Daar al onze spullen in het busje gegooid. Toen Ing thuis kwam zijn we opweg gegaan naar Mudgee.
Onderweg errug culinair uiteten geweest bij de BIG M...
Tijdens de rit hebben we ook onze eerste 10 kangeroo's gezien, DOOD, langs de weg en 1 wombad. Mooie score ;)
Op de camping aangekomen ons campertje mooi neergezet. Ideaal, das alles wat we moeten doen :D
Nog was zitten kletsen en naar bedje toe.

1e Kerstdag

Na het ontbijt was het tijd om de cadeautjes uit te pakken. Wat uiteraard gepaard ging met zo snel mogelijk zo veel mogelijk cadeautjes uitpakken :D
De Kerstman wist dat we gingen kamperen en was zo slim om gisteren al langs te komen om de pakjes onder de boom neer te leggen!
Het is echt zo bizar 30 graden en er staat een kerstboom in de huiskamer... Ook rijden de Aussies hier rond met auto's met Eland oren en rode Rudolph neuzen... Overal zie je kerstspul in de etalages, maar toch er ontbreekt iets essentieels. Das toch echt dat heerlijke winterse weer!
Een echt Kerstgevoel heb ik dan ook niet echt gehad...
Wel heb ik gekregen wat ik al maanden aan het roepen ben. ZON met kerst en BBQ-en in mijn jurkje :D

Na even gespeeld te hebben met al dat leuks, onder andere een nep slang voor Maarten. Bij het uitpakken deed ie al een stapje naar achter :lol: zijn we naar Wollemi National Park gereden. Ed en Ing dachten dat het heel druk zou zijn, echter heel het park was zo ongeveer van ons!
Ed heeft tosti's zitten bakken. Na deze lekkere lunch hebben we wat gespeeld in het water en zijn we een wandeling gaan maken. Tristan was een beetje moe en wilde alleen maar gedragen worden dus ging Ed met hem terug. Het was een erg mooie wandeling!
Na zo'n tochtje was nog wat spelen in het meer geen slecht idee :D
Terug bij de camping hebben we ons kersdiner voorbereid, de BBQ, wel een gas, maar dat mag de pret niet drukken!
Na een gezellige dag/avond was het alweer tijd om ons bedje in te duiken!

2e Kerstdag

Zulk fantastisch mooi weer hadden we gistern zo'n snert weer was het vandaag...
Na het ontbijt, welke uit pannenkoekjes bestond zijn we rond gaan rijden in de omgeving. We hebben een paar mooie offroad weggetjes genomen. Ed ging telkens voor om te kijken of het busje door de plassen zou kunnen. Een keer was het zo erg dat het water zelfs bij de Prado over de motorkap kwam zeilen. Laten wij die plas maar links liggen ;) Wel een paar mooie foto's genomen van de Prado :D
Nog door het helemaal uitgestorven Ten Million Dollar stadje gereden. In Mudgee, bij de enige Pub die open was, ons middagmaal genuttigd.
Nog opzoek naar een wijnboer die open was, helaas hier was ook alles gesloten.
Terug op de camping heel veel spelletjes gespeeld. Jouke heeft een spelletje gekregen van de Kerstman en dat moet natuurlijk gespeeld worden.

Maandag 27 december

Na het ontbijt alle spullen ingepakt en gestopt bij een wijnproeverij, om 10u!!! Volgens de wijnboer maakte dat helemaal niet uit, want het was al 12:00u in Nieuw Zeeland :lol: Hele lekkere wijntjes geproefd en een flesje gekocht. Op naar de volgende wijnboer... Deze man, Pieter van de Gent, staat bekend om zijn witte port. Dit heer-LIJKE zoete aperetiefje konden we zeer zeker niet laten staan. Het smaakt niet naar de port die ik ken, want die vind ik niet te pruimen... Jammer dat we nog een paar honderd kilometer moesten rijden anders waren we nog wel langs een paar wijnboertjes gewaggeld :D
Een mooie tocht gemaakt door de bergen. Bij Glen Davis, een oud mijndorpje, zijn we gestopt voor de lunch.
Aangekomen in Glenmore Park spullen uitgepakt en gegeten.
Samen met Ed en Ing onze reis een beetje uitgestippeld. Na nog een paar potjes Machiavelli gespeeld te hebben ging iedereen tukken en vond ik het tijd worden om mijn site bij te werken.

Aangezien het nu kwart voor 2 is, duik ik snel mijn bedje in...

Liefs uit OZ,

Maarten & Birgit

• 27 December 2010 - 15:04

Michelle:

Geweldig hè, zo'n bbq-kerst!
    Wij hebben er vorig jaar ook zo van genoten.
    Hebben jullie ook al witte kangaroes voor de kerstslee gezien? Hihi
    Heel veel plezier verder in het busje.
    Ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken.
    Xx

• 27 December 2010 - 15:56

Annemieke:

Hoi hoi,

Leuk verhaal!! Fijn dat jullie genieten. Waar gaat de reis nu precies heen of is dat nog een verrassing?

Geniet!!

Liefs,
    Annemieke

• 27 December 2010 - 17:00

Liesl:

Ha birrie, wat hadden we nou afgesproken? Geen zon, zwem en bbq verhalen! En wat krijg ik? Zon, zwem, bbq en ook nog eens jurkverhalen...
    Groetjes van mij met sjaal om in de winterdienstregeling...

• 27 December 2010 - 18:15

Papa:

Zo, de kop is eraf. Je lang verwachte "Kerst-BBQ-In-De-Zon" zit er op en was een succes naar ik vernomen heb ;).
    Nu op naar het echte avontuur.
    Wij zijn benieuwd

Veel plezier en geniet van alle moois

• 27 December 2010 - 18:17

Zussie:

Hey nachtuilig zusje,

Wahahahaha your food must be drop :D wat enorm leuk!!! Erg grappig!
    En die wijnboer denkt heel logisch (toeristvriendelijk) na ;)

Leuk om 'eindelijk' weer wat van jullie te horen/lezen!!

Het leuke hier is, dat het (een soort van) heeft gesneeuwd op Eerste Kerstdag! Dat is ook alweer even geleden!
    Ik had net het Jeugdjournaal opstaan! Erg veel overstromingen bij jullie 'in de buurt' (zoveel-duizend-km verderop)
    Wij hebben 27 cm sneeuw in 1 dag, jullie hebben 27 cm regen :P

Ik hoop dat je een beetje uitgerust wakker wordt als je over 2 uur wakker gemaakt wordt door 2 enthousiaste neefjes!

Dikke liefs van mij!
    XxX

• 27 December 2010 - 19:45

Ome Tinus:

Nu ben je in Australie, road kill all over the place en waar ga jij eten?? Bij de Mac! Kom op je had ook even uit kunnen stappen met een spateltje, een stuk kangeroo op kunnen scheppen, naar je BBQ lopen, beest grillen en, geheel in Dundee stijl, heerlijk kunnen eten....

Voor de rest prima naar je zin zo te lezen.

• 27 December 2010 - 21:08

Josine:

Ha niggie,

Leuk verslag :-) Jullie vermaken je wel zo te lezen. Heer-LIJK! met de nadruk op...
    Ben het overigens helemaal eens met ome Tinus wat betreft de gouden M ;-)

Cheers en veel plezier!

• 28 December 2010 - 09:15

Joke:

We beleven het helemaal mee. Geweldig opmerking van de wijnboer dat het in Nw. Zeeland al 12 uur was. Die houden we erin, das een heeele goeie. Ben benieuwd waar jullie terecht gaan komen. Hoop dat jullie niet al te veel regen krijgen. Liefs J en J.

• 28 December 2010 - 19:52

Suus:

Dag samen!
    Mooi dat jullie goed aangekomen zijn. Mooi dat ook de zonnige, warme kerst goed bevallen is!
    Ben wel een beetje jaloers op jullie, die sneeuw hier begin ik wel een beetje zat te worden ;)
    Alvast een heel gezellig oud-op-nieuw! Hou ons op de hoogte :)

Liefs Suus

• 29 December 2010 - 13:52

Agneta:

Waaah, ik heb maar 1 woord: JALOERS
    Wat moet het heerlijk zijn om de kerst in de zon, in een jurkje en met BBQ te vieren! Met die sneeuw in Nederland heb ik het zo langzamerhand wel gehad hoor ;)
    Heel veel plezier met jullie rondreis, ben heel benieuwd naar jullie avonturen!
    Liefs Agneta

• 31 December 2010 - 07:52

Sis:

Hey lief zusje en schoonbroer ;)
    Heeeeeel veeeeeel plezier met 't Australische Oud & Nieuw!!!
    En dat 2011 een super jaar zal worden eerst nog in Oz en later in A'foort ;)
    Ik vind het maar maf... jullie zitten al bijna in nieuw en ons oud begint eigenlijk
    nu net pas ;)
    Anyways... heul veul fun en zo!!
    Dikke liefs uit een niet meer zo heel wit en koud Goudse ;) XxX

• 31 December 2010 - 12:28

Annemarie:

Hoi Birgit,

Fijn dat jullie het zo goed naar het zin hebben! Geniet ervan want het vliegt voorbij......
    Leuk om zo af en toe iets van je te horen!

Have fun!
    Groetjes, Annemarie

• 31 December 2010 - 14:19

Yvonne En Bert:

he luitjes, de allerbeste wensen voor 2011. Jullie zijn al zover, wij moeten nog een uurtje of 9 wachten. Straks komen Joke en Jan en oma. Oliebollen heb ik vanmorgen gebakken en staan lekker vers klaar. Bert heeft nog een sneeuwhoop weggehaald zodat de auto beneden kan staan. En eigenlijk wil ik helemaal niet weten dat het bij jullie heerlijk zomers is, bbq en zwemactiviteiten, maarrr ik ben niet jaloers.

geniet ze van jullie heerlijk vakantie.

• 03 Januari 2011 - 17:27

RoB:

Hoi B, Kerst in je jurkje had hier ook wel mogelijk geweest, bij ons binnen was het 27,5 gr !!! lekker voor het houtvuur zaten we. Je hebt het zo te zien wel leuk daar, wijnboeren genoeg om nog te bezoeken. Veel plezier nog daar in Blue Lizzard country en pas op voor het wassende water.
    Proost!

• 04 Januari 2011 - 09:21

Marloes:

Joehoe Birgit, heb me uit de dozen gewurmd :D :D. Zit nu op mijn werk, dus er moet gewogd worden, haha! Leuk dat het zo bevalt, ben benieuwd naar alle foto's!! Maar het leest toch heel anders als je er zelf niet bij bent (geweest) moet ik zeggen ;). Have fun & tot over een paar weekjes alweer!! XX

• 09 Januari 2011 - 18:41

Cecile Ramakers:

Wat een leuke verhalen. En fijn dat je nu eindelijk hebt kunnen BBQ-en met kerst. Wat een heerlijke ervaring. Ik kijk uit naar je volgende bericht! HF