Happy New Year!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Happy New Year!!! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

06 Januari 2011 | Australië, Canberra

Hoiiiii,

Weer een teken van leven uit Oz!
Als eerste wil ik iedereen een FANTASTISCH, MOOI, GEWELDIG, SUPERRRR 2011 wensen!!! Het is vandaag drie koningen dus ik ben nog op tijd ;)
Ik hoop dat iedereen een gezellige jaarwisseling heeft gehad!

Eens even kijken waar was ik gebleven...


Dinsdag 28 december

Vandaag gingen we Sydney bekijken en we hadden onze gids Ed meegenomen :D
Uiteraard waren de jongens ook gezellig mee! We gingen met het openbaar vervoer en het leek net alsof we met de NS gingen :lol: Het eerste gedeelte ging goed, nadat we begrepen hoe de kaartjes automaat werkte... Vervolgens werden we allemaal de trein uit gebonjourd want deze reed niet verder. De reis vervolgen met de bus. Nergens stond aangegeven wat er aan de hand was, maar de bussen stonden netjes klaar dus niets aan het handje.
Midden in Sydney uitgestapt en wat rondgelopen. Fotootjes gemaakt van DE bezienswaardigheden van Sydney: de Harbour Bridge & Opera House.
Ergens lekker geluncht, rondje gelopen in de Botanische tuinen. Echt heel grappig als ik een vogel zie vraag ik aan mijn wandelende vogelboekje (Jouke) welke dat is en 9 van de 10x krijg ik een goed antwoord! Zo hebben we er al een aantal mooie vogels gezien!
Stukje met een bootje gevaren, langs Sydney Aquarium gelopen. Jouke wilde hier heeeeeeeeeeeeeeeeel graag naar binnen, maar de rij was enooooorm en zijn er niet heen gegaan.
Nog wat rondgelopen, ijsje gegeten en weer een stuk met 't bootje. De terugweg naar huis duurde ietsiepietsie langer...
's Avonds filmpje gekeken.


Woensdag 29 december

Maarten en ik werden weer wakker gemaakt door twee kleine mannetjes. Maarten ging met Jouke spelen en Tristan vond het gezellig om bij mij op bed te komen terwijl ik moest voorlezen. Nadat Ed lekker had uitgeslapen besloten we dat we saampjes naar de Blue Mountains zouden gaan.
Met zijn 5-jes in het busje!
Bij de Blue Mountains aangekomen was het rete druk, maar ondanks dat hebben we een erg mooie route gewandeld, met een schitterend uitzicht!!! Naar de Tree Sisters gelopen, vond ik zelf minder spectaculair dan andere uitzichten die we tijdens de wandeling hebben gezien. Daar werden volgens mij ook buslading mensen neer gedropt...
Ook nog naar een waterval gegaan. Daar saampjes met Maarten rondgewandeld. Ik had eigenlijk verwacht dat er meer water zou zijn, aangezien het hier meer heeft geregent dan normaal, maar dat viel wel tegen. Wat wel superrr mooi was, was dat je de regenboog door de waterval heen zag!
Terug gereden naar Glenmore Park, boodschapjes gedaan en het busje gereed gemaakt voor de rondreis.


Donderdag 30 december

Nog een dagje gezellig samen met Ed en de kinderen kamperen :D Lekker optijd opgestaan en om 9u op pad richting de Wombeyan Caves. Een heel mooi dirt road stuk gereden om er te komen! Echt bizar zit je in zo'n ontwikkeld land en heb je echt hele stukke zandwegen inclusief de bijbehorende gaten... Een mooie rit was het zeker!
Op de camping aangekomen ons kamperjte goed gezet en even zitten chillen. Wat rondgelopen en net te laat om nog een kaartje te kopen om de grotten te bekijken.
Na het eten een mooi kampvuurtje gemaakt. Jongens voorgelezen en naar bed toe.
Nog lekker bij het kampvuur zitten kletsen met een hapje & drankje.


OUDJAAR

Na het ontbijt zijn we de caves gaan bekijken. We deden de self guided tour en deze was errug geslaagd! Zeer mooie grot en leuk verlicht. Tijdens de wandeling werd het een en ander verteld en dan werd dat bepaalde deel van de grot verlicht. Loes, geen rare Vietnam kleurtjes ;)
Samen geluncht en toen was het tijd om afscheid te nemen en gingen we ieder onze eigen weg...
Ed bedankt voor het gidsen, we vonden het erg gezellie!!!
Ons stuk dirt road viel vergeleken met gisteren heel erg mee. Wederom een mooie route gereden.
Onze eindbestemming was Canberra, de hoofdstad van Australie. Uiteindelijk net voor Canberra, bij Queanbeyan op de camping gaan staan. Eerst even lekker een duik genomen in het zwembad en ons klaar gemaakt om naar de stad te gaan.
Om 9:00u was er vuurwerk voor de kinderen. Hiervoor zijn we gaan zitten in een park bij de rivier. Kleedje, hapje en een drankje mee en wachten maar. Echt grappig heel het park zat vol met picknickers!
Het vuurwerk was erg mooi :D Hierna gingen we de stad in. Eerst beetje rondgelopen er waren een aantal podia met dj's en bandjes. Ergens wat gaan drinken en bij een bandje neergestreken. Na het aftellen begon er een waanzinnig vuurwerk!!! Het kinder vuurwerk was mooi, maar dit was fantastisch!!! Daarna ging het bandje weer verder. Na een tijdje hebben we de feestvreugde achter ons gelaten en zijn we terug gegaan naar de camping. Hier nog een fles bubbels open getokken om het nieuwjaar in te luiden.
Om zou Oud & Nieuw te vieren was ook een bijzondere gewaarwording. Maar wel heerlijk met zulk lekker zomers weer :D

Het wordt tijd voor ons avondeten dus ik ga er mee stoppen!


Kuzzzz

Maarten & Birgit.

  • 06 Januari 2011 - 08:16

    Joyce J.:

    Jullie ook een geweldig, fantastisch nieuwjaar! Klinkt echt te gek wat jullie meemaken! Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's (hint) en andere verhalen!

    Kus

  • 06 Januari 2011 - 08:43

    Daffy:

    Hey Sisje en schoonbroer ;)

    Woohoo... mam ook weer blij ;) een nieuw berichtje vanuit Down Under :D

    Ben 't eens met de hint, maar ik heb stiekem begrepen dat we nog even (lees weekjes) op foto's moeten wachten.
    Leuk om je zo nog even (vroeg voor mij) te hebben gesproken!

    Ik heb weer met een grijns zitten lezen!

    Dikke liefs!

  • 06 Januari 2011 - 09:52

    Joke:

    Lekker met een kop koffie erbij je verhaal gelezen. Allemaal zo heerlijk herkenbaar. Volgens mij is het gewoon dubbel genieten voor ons. Fijn dat jullie zo hebben genoten van het vuurwerk. In Dussen was het mistig, dus weinig moois.
    Veel plezier en geniet van al het moois in Ozzieland.
    Knuffel en een kus voor de bus.

  • 06 Januari 2011 - 10:30

    Lidka:

    Ook voor jullie de Beste Wensen in 2011!
    groetjes uit Gouda:)

  • 06 Januari 2011 - 10:54

    Angela:

    In Australië weten ze dus hoe ze Oud & Nieuw goed moeten vieren ;) In Maastricht was het natuurlijk te koud en te mistig om echt van het vuurwerk te kunnen genieten... Had graag met jullie geruild! Lijkt me ideaal om zo het nieuwe jaar in te gaan! :P Al was het in de Beurs ook erg gezellig :)

    Verhalen klinken geweldig Bir! Geniet er maar lekker van!! En ga vooral door met de leuke updates ;)

    liefs

  • 06 Januari 2011 - 12:58

    Alex:

    Snel, nu het nog even kan. Beste wensen vanuit NL! :-)
    Zo te lezen vermaak je je weer prima! Je hebt een stuk beter weer dan hier.. ;-)

  • 06 Januari 2011 - 20:38

    Jan:

    Jullie hebben Jouke niet meer bij de hand voor de herkenning van de vogels. Ik heb zojuist mijn web-album met jou gedeeld: Birds of Australia, toch handig.

  • 07 Januari 2011 - 15:18

    Liesl:

    Heej je kwam niet meer door mn spam heen! Zo mis ik alle spannende verhalen. Of zou dat aan de trefwoorden zon, zomers en warm liggen?
    Klinkt weer goed daar!
    Lie(f)s

  • 09 Januari 2011 - 18:46

    Cecile Ramakers:

    Hey Birgit,

    Dat zomerse weer is echt fantastisch. leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. De bandjes enz lijkt me ook erg leuk. Heerlijk op een kleedje zitten.
    Voor jullie natuurlijk ook de beste wensen voor 2011 (ik ben dan wel iets te laat). Geniet ervan en ik wacht op het volgende verslag!

    X

  • 10 Januari 2011 - 09:00

    Rita:

    Hoi,ossi`s
    Wij wensen jullie het allerbeste voor 2011 en een goede voortzetting met jullie reis.
    groetjes rita en ruud

  • 12 Januari 2011 - 11:19

    Michelle =^..^=:

    Ha Birgit en neefje,
    Jullie ook de beste wensen. Dat alle mooie gebeurtenissen van 2010 de slechte van 2011 zullen zijn.
    Volgens mij zijn jullie op de beste manier het nieuwe jaar in gegaan: heerlijk warm! En met vuurwerk. Wij zaten vorig jaar in the Flinders Ranges, daar kwamen ze niet verder dan sterretjes ;-D
    Ik ben heel benieuwd naar welke NP's jullie gaan, staat de Grampians ook op jullie lijstje?
    In ieder geval heel veel plezier, maar dat zal zeker gaan lukken!

    Xx Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 94746

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: