The Grampians, very beautiful from a postcard ;) - Reisverslag uit Dunkeld, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu The Grampians, very beautiful from a postcard ;) - Reisverslag uit Dunkeld, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

The Grampians, very beautiful from a postcard ;)

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

25 Januari 2011 | Australië, Dunkeld

Houwdie,

Zoooo ben ik weer met een mini update! Moet er een beetje vaart in maken anders wordt 't natuurlijk helemaal niets meer met die site van mij ;)

Maandag 10 januari
Vannacht was het begonnen met regenen en het leek erop dat het voorlopig nog geen zin had om te stoppen… Besloten om een dagje te wachten met de Grampians. Eerst even rondgelopen in de hoofdstraat en tot de conclusie gekomen dat in Dunkeld echt niets te beleven valt! Naar Hamilton gereden, boodschapjes gedaan en na zo’n beetje elke winkel in de stad bekeken te hebben we in een café koffie/thee mit kuchen genuttigd mmm :D
Op de terugweg naar de camping zijn we nog gestopt bij twee watervallen. Bij Wannon Fall moesten we nog een stukje wandelen om daar te komen. Als het water niet modder bruin was geweest, was het een erg mooie waterval geweest. Nigretta Fall had last van het zelfde modderachtige water en deze waterval vond ik ietsie minder.
Aangekomen bij de camping was het wat opgeklaard en ben ik een rondje gaan lopen om Kakatoo’s op de foto te zetten. Lekker BBQ-en in de camp kitchen, beetje tv gekeken en slaapje slaapje doen.

Dinsdag 11 januari
Het was nog droog toen we de camping verlieten, maar het duurde niet lang voor het begon met regenen… In the Grampians zijn we eerst naar het hoogste punt gereden (1167m). Voor we hier waren begon het heel mistig te worden. Uitgestapt en in de regen & mist tot de conclusie gekomen dat we hier echt niets bijzonders zouden zien. Ik denk dat we zo’n 3 meter voor ons uit konden kijken… Nog bij een andere lookout een kijkje genomen, maar dit was ook zonder succes!
Naar Halls Gap gereden, het centrum van de Grampians. Beetje rondgesnuffeld in (souvenirs) winkeltje. Alle ansichtkaarten goed bekeken om er achter te komen wat voor moois we allemaal gingen missen… Een café ingedoken voor een lekker warm kopje thee. Langs de Info gegaan om te vragen wat “leuk” was om te doen met dit weer… Naar Brambuk Cultural Centre gegaan, dit is een Aboriginal centrum. We hebben 2 films bekeken. De eerste ging over het ontstaan van de aarde door de ogen van de Aboriginals. Dit was meer een verhaal dat door bedbedbedgrootvader werd doorverteld, en wat geloofd werd! Ik vond het wel geinig. De andere ging over het ontstaan van The Grampians National Park. Verder werd Aboriginal art getoond en nog wat historische verhalen over de Aboriginals. In de tuin, waar we door heen zijn gerend staan allemaal planten die gebruikt werden als voedsel en genezing.
Nog een beetje rondgereden in het park. Ik wilde toch graag een poging wagen om de Balcony te bekijken. De rotsen hebben we gezien en het uitzicht mochten we zelf erbij fantaseren… Naar de Brooka waterval gelopen, aangezien deze iets lager lag hadden we hier wel een aardig uitzicht.
Om deze dag toch minder slecht af te sluiten, waren de kangeroo’s en Emoe’s ons heeeeeel goed gezind :D Ze sprongen en renden voor het busje langs en we hebben vele gezien in het gras. Superrr leuk!!!
Nog bij twee grotten gekeken naar Aboriginal art, maar vond het niet heel bijzonder. Bij de eerste hadden ze mensen in het zwart en wit geschilderd. Bij de tweede hadden ze met rode verf, handafdrukken op de grot achter gelaten. Dat is trouwens wel kenmerkende Abo art.
In Horsham aangekomen, hier is het niet meer gestopt met regenen. Het ging echt mega hard te keer. Achteraf hoorde we dat 100mm neerslag was gevallen!!!

Een dag nadat we vertrokken waren kregen we een sms-je van Ing om ons te vertellen dat Halls Gap was ontruimd!!! Het lieve kleine kreekje was vet overstroomt.
Van andere hoorden we dat ze de Grampians niet eens meer in mochten. Achteraf hebben we geluk gehad met wat we wél hebben gezien...

Toedels!

• 25 Januari 2011 - 13:11

Papa:

Och je loopt maar 14 dagen achter, we hebben erger meegemaakt.
    But who cares ;).als je maar met je leuke verhalen blijft komen.

Wel ontzettende pech dat je "mooie uitstapje" werd verpest door het slechte weer.
    Uiteraard zijn we vreselijk benieuwd naar wat jullie verder nog meemaken.
    We blijven jullie in gedachten (en via Google Maps) volgen.

Veel plezier en een heleboel beter weer toegewenst

Groetjes van pap en mam

• 25 Januari 2011 - 13:14

Renate:

Gaat lekker daar!
    Heerlijke bekende verhalen en the Grampians zijn bij zicht echt heel mooi! Wij hadden daar een macrosessie met de camera, voor dichtbij is dat leuk natuurlijk! Maar een beetje droogte en uitzicht is ook heerlijk daar!
    Geniet ervan, ik geniet indirect met jullie mee! Veel plezier allebei!

• 25 Januari 2011 - 13:37

=^..^= Michelle:

Zonde van de Grampians. Met mooi weer, of in ieder geval droog weer, is het daar echt geweldig. Wat ik wel grappig vind: wij zijn ook bij de Nigretta en Wannon Falls geweest. Volgens het info-foldertje dat wij hadden "het hele jaar door schitterende watervallen!". Wij zagen wat druppen, een stroompje konden we het niet eens noemen :-D
    In dat opzicht hebben jullie dan wat meer waar voor het omrijden gekregen.
    Veel plezier nog de laatste paar dagen. Ik vind het erg leuk om de verhalen te lezen. Heel herkenbaar allemaal!

• 25 Januari 2011 - 14:19

Agneta:

Wat balen zeg! Waar je je ook ter wereld bevindt, de regen achtervolgt je overal (nieuwe tegeltjeswijsheid??).
    Geniet nog van de laatste dagen waarbij ik jullie alle zon toe wens!
    xxx Agneta

• 25 Januari 2011 - 15:05

Daphne:

Hey Zussie en Schoonbroer :P

Hmmpf... "ik ben terug over... 6 dagen"
    Dat is een wat minder bericht voor jullie om te lezen ;)
    Je hebt én nog veel te zien én nog veel te typen, zoals pap al zei je loopt 'maar' 14 dagen achter ;)
    Ooit ben je bij :P

Ik hoop dat jullie laatste dagen vól zon, blauwe lucht en lekker weer zijn!!!
    Geniet er nog maar even enorm van, over een week zijn jullie weer thuis....

Liefs,
    Daf
    XxX

• 25 Januari 2011 - 16:20

RoB:

Hey love, je hebt het steeds over een lekker kopje thee. Thee drink je toch om niet uit te drogen bij 40 gr C... maar lekker...ach.
    Het krantenknipsel ligt voor je klaar.
    Grtz from a cold and rainy Holland

RoB

• 25 Januari 2011 - 16:59

Joke:

Jammer van de Grampians. Tis niet anders. De laatste dagen wordt het vast heeeel mooi weer. Ik snap best wel dat je helemaal geen tijd hebt om je site bij te werken. "Dagje Sydney" met je neefje. Straks weer naar de Blue Mountains. Als je eenmaal thuis bent en je zit vanwege de jetlag 's nachts klaarwakker beneden dan kun je mooi je verhaal afmaken.
    Liefs voor jullie en alweer een kus voor de bus.
    JenJ

• 25 Januari 2011 - 20:21

Annemieke:

Ohhhhhww wat zonde van de Grampians, maar ja niks aan te doen. Kan gebeuren. Wij hebben nog wel mooie foto's voor jullie :-)

Geniet er nog even van.

Liefs,
    Annemieke

• 26 Januari 2011 - 13:18

NEfj:

14 dagen achterlopen is ondertussen opgelopen tot 15... Tja, we horen nou eenmaal graag alle verhalen!
    Uiteraaaaard hebben jullie geen jet lag als jullie terug komen (positief denken). Mischien moeten we met zijn allen sparen voor een mini computertje voor je, zodat je dagelijks kan typen en dan, als je wifi tegenkomt, je binnen 5 min de site weer up to date kan maken.

Van The Grampians herinner in me geen watervallen, wel herinner ik me de rotsen waar je op kon staan en foto's op kon maken waar mensen met hoogtevrees van gruwelen! (LEUK!) Volgens mij was ik daar 14 jaar geleden... Heb je die wel gezien? En kon je ook de afgrond zien of was daar nou net alle mist?

What's next????? Ik wacht af...........
    Liefs Eefje