Peaceful Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Birgit - WaarBenJij.nu Peaceful Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Birgit - WaarBenJij.nu

Peaceful Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Birgit

15 November 2013 | Nepal, Pokhara

Ola,

Weer wat dagen uit t leven van de vakantiegangers in Nepal :)

Zondag 10 november:
Vandaag werden we weer n keer heerlijk wakker zonder wekker :) Aangekleed en naar beneden gewandeld, waar Gautam ons al stond op te wachten. De chauff kwam eraan voor de Pokhara city tour.
We begonnen met n ontbijtje in t zonnetje bij t International Mountain museum. Om vervolgens ruim 2u in t museum door te brengen. Ze lieten foto's zien van alle 14 bergpieken van boven de 8000m, de verschillende bevolkingen die in de mountains leven werden beschreven, hun kleding, keukengerei, etc. wordt getoond, welke flora en fauna in de bergen zijn, korte verslagen incl. foto's en materiaal van de eerste expedities waren tentoongesteld.
Wat ik wel echt slecht vind is dat die lui van zo'n expeditie zoveel zooi achter laten op de bergen. Eens in de zoveel tijd wordt opgeruimd, mega veel gasflessen, ladders en andere troep wordt massaal terug gebracht.... Als ze t mee omhoog kunnen nemen, dan kan t toch ook mee terug zou ik denken. Wat ik dacht is dat deze mensen van de natuur houden, maar blijkbaar houden ze alleen maar van hun missie... Echt slecht!!! Ondanks dat was t n leuk informatief museum.

Hierna gingen we naar Patale Chhango, ook wel David's Fall genoemd. Zijn tweede naam dankt de waterval aan t feit dat Mw. David in de waterval is terecht gekomen en hier niet meer levend uit is gekomen... Het bijzondere aan deze waterval is dat hij dwars door de berg gaat.
Aan de andere kant van de weg is de Gupteshwor Mahadev Cave, hier zie je de waterval onder de grond van David's Fall. Tevens is deze grot n Shiva tempel.
Naar de Bat Cave gereden. Dit is n redelijk kleine grot, waar, zoals de naam al doet vermoeden, heel veel vleermuizen leven. We klauterde dieper de grot in tot ik dacht dat we niet meer verder konden. Dat had ik mis, je kon je op n zeer interessante wijze door de spleet heen manoeuvreren :) Bij mij duurde t alleen ietsepietsie langer aangezien mijn slippers en ik steeds uitgleden. Het was errug grappig!!!
Nog n waterval van n bezoek vereerd en terug gereden naar de stad.
Weer op zijn Nepalees Dal Bhat gegeten, vandaag met vis jammie jammie!

Met n bootje t meer, Phewa Tal, op gegaan. Dit is t twee na grootste meer in Nepal. Naar de tempel Varahi Mandir gevaren. Deze mHindu tempel uit de 18e eeuw staat op n eilandje in t meer.
Weer t terras opgezocht en genoten van lekkere drankjes en popcorn.

Gautam wist nog wel n leuke tent om te eten, drinken en dansen. Wij gaan wel mee. Daar aangekomen wat eten besteld. Op t podium stonden iets van 12 personen. Men kon briefjes inleveren met verzoek nummers, deze werden bestudeerd en dan ging een iemand zingen, samen met de persoon die t briefje had ingeleverd. Soort van karaoke alleen moet jezelf de tekst kennen. Uiteraard had Gautam zo nu en dan de microfoon in zijn hand en zong uit volle borst. Wij hebben gekeken en meegedanst. Was gezellie!

Maandag 11 november:
Eigenlijk was t idee om vandaag te gaan raften. Echter, ze zijn begonnen met staken... Over 10 dagen vinden de verkiezingen plaats en daarom wordt gestaakt. Vele winkeltjes zijn gesloten, bussen die niet rijden etc. N dagje extra Pokhara! Deze benutten we om naar de World Peace Pagoda te wandelen.
Eerste stuk ging makkelijk, daarna werd t wat lastiger. We moesten namelijk t bos in en tja welk pad hebben we nodig??? Wel n leuke wandelroute. Heel veel aapjes gezien I like :) Uiteraard wel n keer of twee verkeerd gelopen, maar na n wandeling van 2u was t tijd om de Pagoda te bekijken. Deze Pagoda is spier wit, ik ben benieuwd hoevaak ze haar in de verf zetten...
De omgeving was zeer zeker ook de moeite waard. Weer n schitterend uitzicht op de besneeuwde bergpieken!!!
Rustig terug gewandeld en ergens in Pokhara neergeploft voor n drankje en n hapje.

Kuzzzz

PS foto's uploaden lukt helaas niet, Internet is mega traag en de foto's te groot... Komt binnen heel kort!

• 15 November 2013 - 13:41

Ingrid:

wat een pech, nog geen foto's! Uitslapen, wat een luxe zeg!
    Staken ze trouwens tegen de verkiezingen (corrupte partijen/ te vroeg/ te laat) oid?
    Geniet van de laatste vakantiedagen! Aan al t mooie komt eens een eind, kun je weer plannen gaan maken voor iets anders moois!!
    Liefs uit Oz

• 15 November 2013 - 14:06

Riëtte:

Wauw wat een gave vakantie hebben jullie! Echt knap hoe veel jullie telkens wandelen! Veel plezier nog,
    Groetjes Riëtte

• 16 November 2013 - 20:39

Fan ;-):

Ha Zussie en sBroer,

:'-) je slippers en jij en uitglijden... Daar moest ik even heerlijk om grinniken.
    Superleuk beschreven weer!

Ik ga zo eens even spieken bij de andere berichten om me te verlekkeren aan alle foto's die wel al geplaatst zijn!!

Vandaag kwam hier de Sint en zijn Pieten aan in 't land!
    Het was wat mistig, het was wat frisjes... maar het was heeeeeeel gezellig!
    Na bijna twee uur voelde ik mijn tenen niet echt meer ;-)
    Wat heeft Haylee ervan genoten, Jayden trouwens ook!

Jullie nog eventjes genieten, alles opslaan in je menselijke SD-kaart...

Dikke liefs, Daf

• 16 November 2013 - 21:52

Josine:

Volgens mij hebben jullie een zeer geslaagde trip met geweldige natuur... Ben nú al benieuwd naar je fotoalbum die je vast nog een keertje gaat maken :-)

liefs Josine

• 29 November 2013 - 01:27

Papa:

Jullie benutten je tijd wel goed met interessante wandelingen/tochten en bezoeken aan mooie gebouwen en musea. Ennuh ..., door geen foto's te plaatsen,maak je ons nu extra nieuwsgierig naar de volgende aflevering.

P.S. Waren je bergschoenen toe aan vakantie of staakten die ook? :P

Lieve groeten,

papa