Karakteristiek Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Birgit - WaarBenJij.nu Karakteristiek Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Birgit - WaarBenJij.nu

Karakteristiek Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Birgit

26 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste!

Do 24 oktober:
Zonder stress geen vakantie ;) We gingen met de trein naar Schiphol. Het eerste wat Maarten leest in de krant is dat in de trein van gisteren van Amersfoort naar Schiphol was geschoten. Gelukkig was het enige wat is gesneuveld de trein... Vervolgens krijgen wij in de trein te horen dat deze op last van de politie niet verder rijdt... Blijkt n malloot rond te lopen in de Schiphol tunnel, grrrr!!! Uiteindelijk met de sprinter en n omweg op Schiphol aangekomen. Snel inchecken, bagage dumpen en naar de gate, jeej vlucht gehaald :)
In t vliegtuig lekker veel filmpjes gekeken en n beetje geslapen.

Vrijdag 25 oktober:
In Kuala Lumpur komen we drie kwartier te vroeg aan, om 5.45u. Daar n beetje rondgelopen, vanwege de tijd waren nog niet zoveel winkeltjes open, daarna beetje chillen en boekje lezen. Volgende vlucht ging prima, wel n klein vliegtuigje.

In Kathmandu aangekomen Visa formulier ingevuld en in de rij gaan staan, welke reuze meeviel :)
Tassen ophalen en richting uitgang, onderweg werden we aangesproken met de vraag of we al n accommodatie hadden, nou nee... Dat ff gefixt inclusief rit naar t hostel, deze ligt in Thamel, backpackers area in Kathmandu. In t hostel was ook gelijk n tourist office en daar naar binnen gewandeld. Toen we naar buiten liepen hadden we een 12-daagse trek geboekt!!! Voor we dit gedaan hebben kregen we uiteraard eerst allerlei verhalen te lezen van andere backpackers inclusief heel veel foto's. De trek gaat naar boven de 5000m, we krijgen t nog zwaar :s Wel veel zinin :D

Beetje rondgezworven door de kleine straatjes. De drukte valt mij reuze mee... Uiteraard wordt er veel getoeterd en rijdt iedereen dwars door elkaar heen. Oversteken blijft ook bijzonder, stoppen voor je doen ze niet ze rijden om je heen :)
In Thamel vind je heeeeel veeeeeel kleine winkeltjes met allerlei spulletjes, het meeste wat we tot nu toe hebben gezien zijn trekkingswinkeltjes.
De locals zijn zeer vriendelijk, willen je graag in hun shop zien, maar als je bedankt is dat prima en blijven ze niet aandringen, I like that :)

Ons eerste etentje in Nepal is zeer goed bevallen. Lekker naan gegeten gevuld met knoflook en kip als groente prutje iets met doperwten en iets met spinazie, wel n beetje pittig, niet alleen zweetdruppeltjes bij Maarten... Als toetje hebben we onze eerste bananen lassie op jammie jammie :) Ik weet nu al dat daar vele van gaan volgen!!!
Redelijk vroeg ons bedje opgezocht.

Zaterdag 26 oktober
Ondanks de omgeving geluiden hebben we heerlijk uitgeslapen, daar waren we echt aan toe :)
Naar beneden gelopen waar we gelijk thee moesten drinken bij het reisbureautje. Daarna ergens gaan brunchen.
Gisteren hadden we een Canadees ontmoet in t hostel en we kwamen m tegen en bedacht om met zijn 3tjes Kathmandu te verkennen.
We zijn naar Durbar Square gelopen. Voor we hier aankwamen zijn we verschillende tempeltjes tegen gekomen. Durbar Square zelf telt ook vele tempels, hier hebben we zonder probleem n aantal uur doorgebracht. We zijn naar t museum Bahal geweest. Hier kon je naar boven lopen, waar we n fantastisch uitzicht hadden over Kathmandu. Op de markt probeerde allemaal Nepali toeristische meuk te verkopen.
Terug in t hostel was t wederom theetijd :) Daar gekletst onder tussen kwam n Australisch meisje ons ook vergezellen, erg gezellie!

Wederom door de straatjes van Thamel geslenterd en n leuk rooftop restaurant gevonden, waar we lekker hebben gegeten ietsiepietsie minder pittig dan gisteren :)

Tasjes zijn gepakt voor de trekking. We gaan zo tukken, want morgen moeten we om kwart voor 6 al klaar staan en dat voor n zondag ;)

Ohw jeej ik vergeet mijn weerpraat... Ondanks dat t n heerlijke nazomerdag was toen we uit Nederland vertrokken is t hier toch echt lekkerderder ;) Het zonnetje schijnt volop en met zo'n 28 graden is het hier zeer goed vertoeven :)

Liefs uit Nepal,
Maarten & Birgit

• 27 Oktober 2013 - 08:10

Daf:

Waaaah leukleuk, de eerste verhalen!

Zulk mooi weer was het toen jullie vertrokken en zulk prutweer is het hier nu in Gouda... het regent al een aantal uur flink achter elkaar...

De foto's geven al een leuk beeld en ik ben heel benieuwd hoe jullie trekking zal worden/zijn!
    Ben overigens wel blij dat ik de foto's bekeek met m'n mobiel ;-) een laptop of computerscherm is minder makkelijk draaibaar *grinnik*

Jullie zijn al een aantal uur onderweg nu, hier ontwaakt iedereen na een uurtje langer slapen.

Ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen!

Liefs en knuf!!

• 27 Oktober 2013 - 08:23

Martijn:

Dat was wel even zweten in de trein dan... Kan me voorstellen dat dat alles behalve ontspannend op reis gaan is.

Is die tour naar een top van een berg? Zo ja welke.

Veel plezier nog.
    Pfiat eich
    Martijn

Ps. de foto's zijn gedraaid

• 27 Oktober 2013 - 10:19

Marloes:

Lekker, lassies!! Veel plezier tijdens de trek! Ben benieuwd naar de volgende update, maar WiFi zal daar vast niet op iedere bergtop aanwezig zijn! X

• 28 Oktober 2013 - 08:35

Manja Van Der Maas:

Hoi Birgit en Maarten,
    Een hele fijne vakantie gewenst in Nepal. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. En ook om de foto's te zien. Ik heb veel herkenning met mijn reis in Nepal in november 2008. Veel plezier! Xusz Manja

• 28 Oktober 2013 - 23:16

Josine:

Veel plezier op de trek!!! X Josine

• 29 Oktober 2013 - 10:48

Astrid.... Oud Collega Post:

Hoi, heel veel plezier met jullie reis, en ga zeker je verslag lezen,....
    klinkt als weer een mooie reis. geniet samen en groetjes vanuit Gouda

• 04 November 2013 - 15:12

Annemarie:

Heel veel plezier!!! Leuk dat we af en toe mee kunnen lezen!
    Groetjes Radiotherapie

• 05 November 2013 - 22:07

Nicole:

Joeiiii! Birri where are you?! Jullie zullen nog wel met de trekking bezig zijn! Hebben jullie weer zo'n goede kok mee als in Peru? Supergaaf ben benieuwd naar de foto's en verhalen! Genieten! x Nicole