Historical Omeo - Reisverslag uit Omeo, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu Historical Omeo - Reisverslag uit Omeo, Australië van Birgit - WaarBenJij.nu

Historical Omeo

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

18 Januari 2011 | Australië, Omeo

Helloooooo,

Hier zijn we weer met een mini update...

Dinsdag 4 januari
Na een lekker pannekoek ontbijtje vertrokken richting Omeo, een oud goudmijn stadje. Vandaag voornamelijk in t busje gezeten. Bij Tintaldra een 16km dirt road genomen naar een lookout en daar geluncht. Vanaf Corryong naar Omeo was ruim 100km over n dirt road crossen. Ik blijf 't bijzonder vinden dat zo'n weg de hoofdweg is, deze dirt roads zijn trouwens meestal erg mooi!
In Omeo aangekomen een camping gezocht én niet al te veel meer gedaan.

Woensdag 5 januari
Als eerste gingen we het Court House (1893) bekijken. Hier werden tot 1983 (?) mensen gevangenen gehouden, ze moesten het sluiten vanwege de slechte omstandigheden voor de gevangenen...
De rest van t stadje bekeken. Overal staan bordjes om ons te informeren over de gebouwen en in welk jaar ze zijn gebouwd. In Aussie is al snel iets een Historical Site, is niet zo raar als je bedenkt dat pas in 1788 de eerst vloot Engelsen kwamen. Leuk detail, de Nederlands kapitein Dirk Hartog had in 1616 al west Australië ontdekt, maar verder niets mee gedaan...
Na alle bezichtigen in Omeo zijn we richting Melbourne gereden. In Pakenham (ZO van Melbourne) een camping gevonden.

Het rijden met 't busje gaat erg goed en is een fantastische manier om dit schitterende land te bewonderen. Uiteraard gaat zo nu en dan de ruiterwisser aan, als we links- of rechtsaf slaan :lol: De "normale" campings zijn allemaal uitgerust met een camp kitchen. Hier staat vaak een bak unit in, een waterkoker, tv, tafels en stoelen, erg chill!

Nog wat Aussie info: ik vind dat ze over het algemeen genomen een slechte smaak hebben wat betreft het bouwen van huizen. De meeste huizen lijken op stacaravans, maar dan wel veeeeel groterder! Als ze huizen bouwen van steen weten ze beter hoe ze moeten bouwen, uiteraard staan er soms ook echt kasten van huizen!
Alle Aussies, die we tot nu toe hebben gesproken, zijn erg vriendelijk en vertellen enthousiast over al 't moois wat hun land te bieden heeft. Het zinnetje dat de Aussies als meeste gebruiken is "no worries"!
In bijna elke grotere plaats, vind je meerdere fast-food ketens zoals: Red Rooster, Hungry Jack's, de MAC, KFC, etc. Er lopen ook wel flinke dikke heren, dames én kinderen rond...
Diesel is vaak duurder dan benzine én varieert van 1.25 tot 1.53 dollar! Zelfs in dezelfde stad verschilt t enorm, aan de ene kant van de weg kan 't 1.35 zijn en aan de overkant 1.27!

Zooooo dat was 'm weer lieve kijkbuis kinderen tot de volgende keer :D

Liefst Maarten & Birgit!

@dJoyce foto's komen een beetje als mosterd na de maaltijd, ik zet mijn verhalen online met Maarten zijn mobiel en daarmee foto's uploaden is vrij lastig ;)

@Loes al helemaal gezetteld? Ik ben heel benieuwd naar je stulpje!

@ Lies de slecht weer verhalen komen nog, helaas... Misschien ben ik dan geen junk meer ;)

@Jan we gaan zeker je album bekijken als we terug zijn! We maken foto's van vogels die we mooi vinden, de namen komen later wel!

@Michelle ja daar zijn we geweest, maar was ietstiepietsie boel minder mooi dan bij jullie...

@Daf we hebben door een tip van paps de Big M gevonden met gratizzz WiFi :)

@Bro gelukkig geen Aussies te vinden in Aussie ;)

@Ing ik denk dat t aquarium m niet gaat worden, we zitten nu in Broken Hill en we moeten via Mildura richting Sydney omdat de grote weg richting W is afgesloten...

@Yvonne ik ben trots op je :)

• 18 Januari 2011 - 07:45

Joke:

Dikke pech dat je niet via Cobar kunt terugrijden. Ga je dan via Balranald, Hay? In Hay kun je 'schapies scheren' bekijken. Gaat ie goed met de nieuwe accu? Kijk uit met al die vette rivieren.
    Liefs J en J

• 18 Januari 2011 - 09:22

Eefje - Den Haag:

Ha lieve Birrie en Maarten,
    Je gaat goed Bir, je loopt pas 2 weken achter!! ;-)
    Leuk dat de bus zo goed bevalt. Ik kan me voorstellen dat dit een fijne manier is om door een land als Australie te reizen. Ik blijf lekker lezen, dus kom maar op met al die mini-updates! Ik verheug me al op het saampjes foto's kijken! Viel Spaß!
    xx Eefje

• 18 Januari 2011 - 10:23

Liesl:

Maar het is hier al 2 minuten droog hoor! Ben zowaar naar het station gebracht vandaag, regen heeft zo zijn voordelen :)
    Hoe was de Big M-burger?

• 19 Januari 2011 - 12:50

NEefje:

Heeej Dude!
    En hier is het juist net begonnen met regenen..
    Ik wacht ook op meer... Hebben jullie al salades gegeten bij Sizzlers? Al interesse voor cricket / Aussie rules? Al dronken Aboriginals gezien? Hebben jullie je ook zo verbaasd over de hoeveelheid reclame op TV? En dat tijdens het journaal de buren van de broer van de sporter ook geinterviewd worden? (hoe interessant!)

Geniet ze jullie laatste 2 weken en kom idd maar op met meer verhalen!
    Liefs nEefje
    PS. Vind je ook dat Liesl ouder is dan we dachten, nu ze zich met een auto naar het station heeft laten brengen ipv gewoon de fiets te pakken?

• 21 Januari 2011 - 08:52

Ing & Boys:

Jullie zijn alweer bijna terug! Tv wacht geduldig om al die (vogel) foto's te bekijken. Jullie hebben toch het vogelboek bij je?? Tot gauw!!

• 21 Januari 2011 - 09:58

Marloes:

Jaha, gesetteld hier!! Heb je net gemaild voor een date, ik vind dat je nu lang genoeg weg bent geweest! Buiten het feit dat het ongezellig is, groei ik ook dicht zo zonder dat sporten (jaja, heb een externe motivator nodig!) XX

• 21 Januari 2011 - 15:34

Agneta:

Hey!
    Ik ben weer helemaal op de hoogte van jullie avonturen! Klinkt superleuk :) En zag net dat jullie over 10 dagen alweer terug zijn! Ben heel benieuwd naar de foto's die nog gaan komen! Geniet nog maar even van het mooie weer want hier is het niet zoveel soeps..
    Liefs Agneta

• 25 Januari 2011 - 13:59

Kirs:

Ha Birs,

Ik lees alles trouw hoor, maar heb nog geen tijd gehad om te reageren. Bij deze dan dus als het ware ;)

Ik zie op het kaartje hierboven Broken Hill staan, wonen daar de Flying Doctors niet? Ohh wat was ik verliefd op 1 van hun. Kweet alleen niet meer wie ;)