Met 'n kater & rijstwijn 'n 2-daagse hiking... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Birgit - WaarBenJij.nu Met 'n kater & rijstwijn 'n 2-daagse hiking... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Birgit - WaarBenJij.nu

Met 'n kater & rijstwijn 'n 2-daagse hiking...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

07 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallowa,

Site bij hou stresss ;)
Als jullie alvast India foto's en verhaaltjes willen zien/lezen dan verwijs ik jullie naar de site van Job:
http://indianepal.web-log.nl


Vrijdag 11 april kwam de nachttrein heerlijk in de ochtendglorie (6u) aan in Lao Cai. Vanaf daar zijn we met een minibusje naar Sapa gereden waar we weer een keer een lekker goedkope kamer hadden. Ze wilde ons wel een dure kamer aansmeren met een superrr mooi uitzicht, maar we konden dat uizicht ook zien als we naar boven liepen :lol:
Daarna rondgewandeld in Sapa. Dit is echt een erg leuk stadje! Wel zeer toeristisch, maar niet té erg.
Veel Vietnameesjes lopen hier in klederdracht erg mooi! De vrouwen behangen zichzelf helemaal met sieraden. De mannen zien er iets minder mooi uit met een broek en overgooier. Wat zeer apart is, is dat je in het stadje bijna alleen maar vrouwen en meisjes ziet rondlopen. De mannen en jongens moeten zwaar werk op het land verrichten. De vrouwen en meisjes proberen allemaal spullen (zooi!) te verkopen aan toeristen.
Beetje over de markt gestruind en bij reisbureautjes rondgevraagd voor een 2-daagse hiking. Prijsverschil van 15 dollar t/m 135 dollar :shock: Wij hebben er eentje van 35 dollar geboekt.
Tijdens ons diner een fles Dalat wijn soldaatgemaakt. Daarna zijn we naar de Bamboo Bar gegaan om naar traditionele muziek te luisteren en traditionele dans te bekijken. Hier werden we omgeven door allemaal meisjes in de leeftijd van 8-12 jaar. Best zielig ze wonen in bergdorpjes, maar als ze in Sapa zijn leven ze eigenlijk op straat...
In de Bamboo Bar dachten we lekkere wijntjes te bestellen, maar het waren vieze 40% alcohol drankjes :doubt:
Toen de traditionele dans/muziek afgelopen was. Werden we door de meisjes meegetrokken voor de Bamboo Dans. Das tussen bamboostokken doorspringen terwijl die open en dicht geslagen worden. Was zeer geinig!
We liepen langs een café en wie kwam daar om de hoek kijken? Sophia en James :lol: Saampjes met hun nog een paar cocktails gedronken en toen werd het toch echt bed tijd.

Zaterdg 12 april de dag van onze hiking. Pfff ik heb mezelf uit bed moeten hijsen... Waarom ohw waarom moeten we de avond voor we een twee daagse hiking gaan doen teveel drinken??? We hadden allebei een vette kater :shock: Uiteindelijk waren we maar een kwartiertje te laat. We waren met zijn 5-jes. Een erg leuk Duits stel Alex & Suzanne, de gids, Loes & ik. Met een auto werden we eerst naar een bergdorpje gebracht waar we bij een homestay thee gingen drinken en bespreken welke hiking we gaan doen. We hebben de zware gekozen, zodat we de minste toeristen tegen zouden komen. Bij ons guesthouse hadden we nog twee flessen water gekocht en niets vermoedend giet ik het "water" in mijn camelback. Ik zeg nog tegen Marloes ze zitten hier binnen nu al rijstwijn te drinken... Nadat ik mijn waterfles geleegd heb neem ik een flinke slok GADVER IEUW SMERIG JAKKES. Blijk ik 1 1/2 liter rijst wijn (40% ranzige alcohol) in mijn waterzak gestopt te hebben en dit terwijl ik al een kater had :shock: Alles zo snel mogelijk weer uit mijn waterzak gieten en deze 6000x uitspoelen. De rest van de dag (en de dag erna) had ik HEER-LIJK water met een smaakje :roll:
De omgeving hier is echt PRACHTIG! Helaas was het weer niet bijzonder zonnig... We liepen dwars door de rijstvelden, heuvel op, heuvel af en deze waren zeer steil! In het begin liepen heel veel vrouwen en kinderen met ons mee. Bij een waterval (heel wat kilometers verder) willen ze uiteraard nog van alles verkopen, maar helaas... De dorpjes hier zijn echt alleen maar te bereiken te voet of met brommer. Overal om ons heen zien we rijstvelden, rijstvelden en nog meer rijstvelden. Uiteindelijk aangekomen bij een dorpje voor onze lunch. Moe maar voldaan een lekker stokbroodje gezond gegeten. De tocht hierna was een eitje. We gingen bijna alleen nog maar naar beneden. Ook hier werden we weer gevolgd door een paar vrouwtjes. Ze waren echt superrr lief en hielpen Marloes (tja eentje moet de achterste zijn ;)) met afdalen, wat uiteraard niet nodig was!
Bij onze homestay snel onze bergschoenen verruild voor slippertjes en op naar de waterval & hot spring :D Nadat ik van me lang zal ze leven nog nooit zooooo gezweet had was een heerlijke duik in een bergriviertje helemaal TOP! Na deze verkoelende duik lekker relaxen in de hot spring :D
Terug bij de homestay de lekkerste frietjes ever gegeten! Na dit fantastisch voorgerecht kwam onwijs veel ander eten wat ook allemaal errug lekker was. Tijdens en na het eten gezellig zitten kletsen met Alex & Suzanne om vervolgens zeer vermoeid ons bedje in te duiken.

Zondag 13 april veel te vroeg wakker geworden van lelijke muziek welke uit luidsprekers komt die overal hangen. Op de balustrade gaan zitten en demonstratief mij iPod ingedaan ;)
Het ontbijt bestond uit veel te veel pannenkoeken met banaan, chocolade, honing, suiker en limoen jammiejammie :D
De tweede dag van de hiking begon met het stijl omhoog lopen naar een ander bergdorpje. De gids was helaas niet echt spraakzaam en was er alleen maar om ons de weg te wijzen, terwijl wij het wel leuk zouden vinden om wat meer over de omgeving en de bergdorpjes te horen, maar helaas...
Na het dorpje, waar niet veel te beleven was, zijn we naar een waterval gelopen voor wederom een heerlijke verfrissende duik :D Hierna kwam weer een kleine hel (gisteren hadden we de grote hel...), wat inhoudt steil omhoog lopen :shock:
Na de lunch werden we met de auto terug gebracht naar Sapa. Het was ineens super mistig geworden en in Sapa begon het te regenen en dat terwijl we op souvenirjacht wilden :(
's Avonds met Alex, Suzanne en nog twee andere Duitsers gegeten en een hele gezellige avond gehad!


Dikke kus Birgit.

  • 07 Mei 2008 - 14:21

    Ada:

    Joehoe, ik ben de eerste!
    Klinkt goed allemaal! Ik ben nu zelf ook bezig met plannetjes maken voor mijn reis en jouw verhalen helpen zeker mee aan de voorpret :)

  • 07 Mei 2008 - 15:03

    Janneke:

    Hey Bir! Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, ook met je nieuwe reispartner :)
    En super grappig dat jullie ook in de Baha'i House of Worship zijn geweest! Ik ben in Oeganda in de Baha'i tempel geweest, en daar vertelden ze ons dat er maar 1 Baha'i tempel is per werelddeel! Grappig, he?!
    Veel plezier nog, ik ga weer aan de studie... :(
    xx

  • 07 Mei 2008 - 15:37

    Big Sister ;):

    Hoi Zusje,

    Wat een gave reis zo zeg!! Had dat ook wel mee willen maken!!

    Dank voor je kaartje uit Bangkok!! Die is vandaag al aangekomen :lol: Erg snel, in 5 dagen!!!

    Ik ga ff kijken of Job nog meer getypt heeft ;)

    Liefs,
    Daphne

  • 07 Mei 2008 - 16:34

    Lieke:

    He weet je wat we vandaag kregen?? Een verjaardagskaart uit heel ver weg.Poepie leuk, dank je wel. Het is hier geweldig BBQ-weer, dus dat gaat helemaal goed komen. Voor deze ene keer vergeef ik t je dat je niet op mijn verjaardag komt, maar dan moet je wel een heel mooi kadoo uit heel ver weg meenemen. hihi. Succes met zoeken.
    Dikke kus.

  • 07 Mei 2008 - 18:19

    Josine:

    Ha nichtje,

    Bedankt voor je kaartje uit Bangkok!! Bij mij ook vandaag aangekomen.

    Wel een beetje doortypen he, anders kom je nooit meer bij ;-)
    Mijn nieuwe baan bevalt goed!! :-)
    Veel plezier met jullie tripje richting Pakistan.
    Groetjes Josine

  • 08 Mei 2008 - 04:28

    Ingrid:

    Leuk om weer een reisverslag te lezen! Zouden die steile beklimmingen op die rijstwijn niet soepeler zijn gegaan???
    Toch nog profijt van al je PTT/ TPG/ TNT kilometers, al zullen die niet zo heuvelachtig zijn geweest. De herfst hier is aangenaam, strakbaluwe lucht en in de zon/uit de wind is het al gauw weer warm. Jouke vandaag voor het 1st naar creche gebracht (vorige 3 dgn proefdraaien). Dikke tranen en helemaal in paniek toen ik wegging, niet leuk. Maar goed, over een uurtje weer ophalen. Door de zure appel heen! Ons logeerbedbankje is heel mooi, mocht je nog geen zin hebben om straks naar huis te gaan .. kun je altijd langskomen! Veel plezier verder en tot mails/ chats.

  • 08 Mei 2008 - 19:28

    Marloes:

    Zo Bridget, even de foto's geupload. Poe zo erg, Karijn had na een week Noorwegen 550 foto's! Haha, de antipathie tegen fotos maken zit dus zeker niet in de familie!! Kom maar op met ons volgende verhaal. Dikke kus

  • 09 Mei 2008 - 12:14

    Daf:

    Helleu...

    Wat ontzéttend leuk dat er weer meer foto's op staan!!
    Marloes, mijn hartelijke dank ;p
    Het gaat back in NL zeker beter en sneller dan helemaal in ver weg daarginds? ;)
    Ben je alweer helemaal gewend, of denk je met heimwee terug aan je reisje!?

    Bir, komop... je hebt nog meer verhalen :lol: laat maar horen... ehm... lezen!!! :D

    Liefs,
    Daphne

  • 09 Mei 2008 - 18:57

    Joke:

    Birgit, 't is weer genietem van je belevenissen. Het allermooiste vond ik het verhaal over de anderhalve liter rijstwijn. Het moment dat je denkt een heerlijke slok water te nemen .... geweldig, ik zie het helemaal voor me.
    Ben reuze benieuwd naar de "Indiastories".
    Liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 94720

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: