De stad waar de Romanov's zijn vermoord! - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Birgit - WaarBenJij.nu De stad waar de Romanov's zijn vermoord! - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Birgit - WaarBenJij.nu

De stad waar de Romanov's zijn vermoord!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

23 Oktober 2008 | Rusland, Jekaterinenburg

Doh-bree-dyen!


Helaas kan ik hierin geen Cyrillisch typen anders had ik dat uiteraard graag gedaan ;)


Dinsdag 29 juli deelde ik mijn coupé met 3 Russen. Drie mensen die geen Engels spreken en ik met mijn uitmuntende Russisch ;) Tja das niet zo’n hele goeie combi... In het begin nog geprobeerd om een soort van gesprek te beginnen, maar zij hadden daar absoluut geen behoefte aan, dan houdt het voor mij ook snel op. Een aantal rondjes gelopen in de trein opzoek naar andere toeristen, maar geen enkele gevonden :( Gelukkig had ik het bovenste bed en kon ik hele dagen liggend doorbrengen. Wel erg jammer aangezien dit mijn langste treinreis was, maar liefst 2 1/2 dag aaneengesloten :shock:
Erg veel gelezen en puzzels gemaakt. Sleep al 5 maanden puzzelboekjes mee, maar echt veel heb ik nog niet gemaakt, tot nu! Zo zie je maar wie wat bewaard heeft wat :lol:

Woensdag 30 juli beetje hetzelfde doorgebracht als de vorige treindag. Vond het helemaal niet erg toen mijn treintje om 23:00u aan kwam in Ekaterinburg. Zeer fijn dat ik werd opgehaald. Om op zo'n tijd aan te komen in een onbekende stad om vervolgens nog een slaapplaats te moeten zoeken is zeer arelax. Een 1-persoonskamer gekregen in een hostelachtig iets. Helaas kon ik niet meer douchen. Beetje vreemd systeem. Voor de douche moet je apart betalen en deze zit bij de sauna, die was natuurlijk allang dicht...

Donderdag 31 juli dag vroeg begonnen. Heb maar één dagje om Ekaterinburg te bekijken en daar moet ik natuurlijk wel goed gebruik van maken. Helaas vond het weer van niet :(
Tussen de regenbuien door ben ik de kerkjes gaan bekijken die de stad rijk is. Bij het eerste kerkje werd ik door de bewaker via een zijingang de kerk ingeloodst. Hij probeerde me uit te leggen waar de ingang was, maar ik begreep hieruit dat de kerk werd gerestaureerd, niet dus :lol:
Hierna naar de Church of the Blood gegaan. Een erg mooie kerk, ter nagedachtenis aan de vermoorden Romanov’s. Dit was de tsaren familie die, tot dat Lenin om de hoek kwam kijken, de macht hadden in Rusland. In de kerk hingen diverse foto’s van alle familieleden. Nog een heel klein houten kapelletje bekeken. In alle kerken in Rusland moet een hoofddoek gedragen worden. De Russinnen vinden dat een capuchon hierin ook volstaat. Persoonlijk vind ik niets op mijn hoofd nog altijd beter dan met een capuchon rondlopen in een kerk, maar dat zal wel aan mij liggen ;)
Ik wilde een kijkje gaan nemen in het Historisch Museum. Deze was dicht omdat ze hier aan het filmen waren. Even blijven kijken, maar na 6x hetzelfde shot te hebben gezien vond ik het wel genoeg geweest en ben ik doorgelopen naar het Youth Museum. Althans dat was de bedoeling, ik kwam aan bij een zeer leeg pand. Prima dan geen musea vandaag!
Bij een druk restaurantje naar binnen gegaan. Blijkbaar kregen ze hier vrij weinig buitenlanders, waardoor het bestellen van mijn eten al een groot feest was. De ober vond het allemaal maar wat grappig om met handen en voeten er achter te komen wat ik nou wilde :lol: Het eten smaakte prima dus niets te klagen van mijn kant :D


Das-vee-da-nya!

~Birgit~

  • 24 Oktober 2008 - 09:05

    Martijn N.:

    Doh-bree-dyen Birgit!

    Nog even en je bent klaar met het schrijven van berichten, je komt steeds dichterbij...jammer!

    Mooie kerken hebben ze daar wel geloof ik he in Rusland! Ook aan tuinieren schijnen ze bij de Church of blood geen hekel te hebben!

    In Rotterdam staat sinds een paar jaar ook een Russische kerk, die wel een beetje op de Bloed-kerk lijkt. Deze staat in het centrum, hoek Schiedamse Vest/ Vasteland, aan de Schiedamsesingel. Maar ik denk dat de R'damse versie een stuk kleiner is dan die in Ekaterinburg ;-)

    En hebben ze in da kapelletje nou echt een afbeelding van òns oude stadhuis?! Grappig joh!

    Tot mails (zonder capuchon/hoofddoek).

    Das-vee-da-nya!
    Martijn.

  • 26 Oktober 2008 - 01:44

    Ingrid:

    Hee, ik zit ook nog steeds te puzzelen in mijn boekjes van 2004....valt best mee met jou dan! Pech dat alles net weer dicht is zeg. Foto's zijn mooi gelukt tussen de buien door en wel heel apart dat je ons mooie Goudsche stadhuis daar ff kan bewonderen. Heb jij dat ook gelijk aan iedereen verteld??? DAAR woon ik...
    Grtz Ingrid

  • 03 November 2008 - 11:14

    Daf:

    Heej

    Beetje laat met reageren ;) maar heb al wel als eerste gereageerd op je nieuwste berichtje :lol:

    Lachen zeg, dat je het Goudse Stadhuis tegenkwam!!
    Kreeg je meteen heimwee?? :D

    Wel heel jammer van het weer... je hebt wel de mooiste (met blauwe lucht) foto's uitgezocht zeker?!

    Weet je uiteindelijk wel wat je gegeten hebt in dat restaurant? Of was het gewoon alleen maar lekker? :lol:

    Liefs
    van Mij

  • 12 November 2008 - 23:23

    Papa:

    Hadden die Russen geen spraakwater -vodka :) - bij zich?
    Er zijn zeker veel buien geweest, want je hebt toch veel bezienswaardigheden bekeken. Of ben je stiekem toch nat geworden?! ;)

    Groetjes

    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 94884

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: