Tussen de regenbuien door Moskva bewonderen! - Reisverslag uit Moskva, Rusland van Birgit - WaarBenJij.nu Tussen de regenbuien door Moskva bewonderen! - Reisverslag uit Moskva, Rusland van Birgit - WaarBenJij.nu

Tussen de regenbuien door Moskva bewonderen!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

06 November 2008 | Rusland, Moskva


Doh-bree-dyen!


Vandaag weer een “normale” update van mij!


Vrijdag 1 augustus begon mijn laatste gedeelte van de Trans Siberië Express. ’s Morgens werd ik opgehaald om 7u en naar het station gebracht. Onderweg nog een kleine aanrijding gehad. Ik zag ‘m aankomen... Het stuur van Nicolai zat aan de linkerkant en in Rusland wordt gewoon rechts gereden en meneer nam de bocht een beetje boel te krap. Even uitstappen de schade opnemen, handje klap en klaar is Kees. Jippie nu heb ik ook het echte corrupte Rusland gezien. Niets politie zo kan het ook :lol:
Mijn coupé in de trein is echt superrr mooi! Lijkt wel eerste klas zo netje en sjiek zag het eruit. Het ontbijt stond zelfs klaar :D ook kreeg ik een reissetje met tandenborstel, tandpasta, kam, zeepje etc. Net alsof ik in een hotel zat ipv een trein. Dit is echt de meest luxe trein waar ik in heb gezeten!
Mijn coupégenootje was een erg aardige oude Russisch man. Hij sprak ook een aardig woordje Engels (al vond hij zelf van niet), wat erg fijn was! Later kregen we nog twee andere coupégenootje een vader met zijn 7 jarige dochtertje. Hij ging via haar een gesprek met mij voeren erg grappig. Zo zei hij tegen haar zeg maar: How are you?, Where are you form?, etc. Deze gezellige treinreis ging dus een stukje sneller dan mijn vorige!
Vandaag was een volle eclips in Novosibirks ik had gehoopt nog een gedeelte van de eclips mee te pikken in de trein, maar heb er helemaal niets van gezien, helaas...

Zaterdag 2 augustus om 9:00u was het alweer uitstaptijd. In Moskou werd ik opgehaald en naar mijn homestay gebracht. Hier had ik echt een enorme kamer!!! Olga (de vrouw des huizes) heeft even een ontbijtje voor me gemaakt en daarna ben ik de stad gaan bekijken. Vandaag was er een of ander feest voor de militairen. Volgens Olga moest ik maar oppassen, want ze konden nogal dronken zijn, dus vervelend! Even bij een podium staan luisteren naar een optreden, maar Russisch muziek vind ik toch weinig boeiend ;)
Naar het Red Square gewandeld, daar aangekomen begon het KEI hard te regenen :( Snel het State History museum ingelopen. Superrr handig zo’n studentenkaart zonder datum, scheelt de helft entree :D Erg groot en mooi museum, kheb er zo’n 3u in rondgedwaald! Helaas waren de bijschriften wel bijna allemaal in het Russisch...
Het was niet opgehouden met regenen, het ging zelfs nog harder :( In het museumrestaurant een drinkje gedaan, waarna het toch tijd werd om de regen te trotseren. Snel naar een groot overdekt winkelcentrum gesneld en daar een beetje door de winkeltjes geslenterd.
Na het avondeten begon het zonnetje weer te schijnen dus snel op pad met mijn camera om zonnige foto’s te maken van het Red Square!
Wat hostels gebeld aangezien ik morgen weer uit mijn homestay moest. Alles vol :shock: Mijn hulplijn Maarten even ingeschakeld en hij heeft gelukkig een bed kunnen regelen pfoei!

Zondag 3 augustus mijn tas ingepakt en naar mijn hostel gegaan. Echt mijn duurste bed ever! Omgerekend sliep ik daar voor maar liefst €25,00 en dat op een kamer met 9 andere :shock: In Cambodia hadden Loes en ik onze goedkoopste kamer, $2,00 voor een 2 persoonskamer inclusief badkamer. Dus das één Dollar pp!!! Ach ja Rusland is nou eenmaal geen Cambodia...
Even treinkaartje naar St. Petersburg geregeld, nou ja ik liet dit regelen ;) Vond ik Russisch technisch wel slim.
Ze verkopen hier overal broodjes met iets erin, zoals bij ons de worstenbroodjes. Ik heb deze broodjes “verrassingsbroodjes” genaamd, aangezien ik nooit weet wat ik krijg :D Vandaag had ik twee lekkere broodje één worst en één jam.
Teruggegaan naar het hostel waar ik de rest van de dag in de keuken heb doorgebracht vanwege het heerlijke weer buiten...

Maandag 4 augustus ging ik een bezoek brengen aan het Kremlin. Hiervoor eerst erg lang in de rij gestaan. Helaas kon ik geen kaartje meer krijgen voor the Armoury Chamber, waar Easter Egg’s liggen. Beetje rondgelopen en alle kerkjes bezocht.
Langs de stadsmuur gelopen en de boot genomen. Eerst boven op het dek gaan zitten om tot de conclusie te komen dat het binnen veel aangenamer is. Hierna stond de metro op het programma. Jaja ik heb echt een paar uur onder de grond doorgebracht. De haltes zijn namelijk echt superrrrr mooi!
Boven de grond scheen ineens het zonnetje weer dus snel naar het Rode Plein en fotootjes maken :D
Nog een verrassingsbroodje gekocht. Dit was een beetje een misser. Ze hadden een hele kippenpoot in het broodje verstopt. En bij mijn eerste hap had ik niet echt op bot gerekend...
Over een marktje gelopen waar ze echt mega veel Babushka’s hadden in alle vormen en maten én prijzen. Echt niet normaal wat ze voor sommige popkes vragen!!! Uiteraard ook eentje voor mezelf gekocht. Kan Rusland niet verlaten zonder één Babuskha op zak ;)

Dinsdag 5 augustus wakker geworden om erachter te komen dat het wederom takke weer is! In de keuken lekker zitten kletsen met andere toeristen. Samen met Margriet naar een expeditie gegaan, althans dat was de bedoeling. Toen we daar eindelijk aan kwamen, naar lang zoeken, was de hele hal leeg :( Mmm waar gaan we dan heen. Besloten om naar een klooster te gaan. Daar zeiden twee Russische vrouwen (ook toeristen) dat we erin konden om 17:00u. Netjes op die tijd terug gekomen liepen met die vrouwen mee naar binnen begon de bewakers ineens kei hard te schreeuwen. In eerste instantie hadden wij niet door ze het tegen ons hadden. Komt ie naar ons toe legt op zijn aller onaardigs een soort van uit dat wij NIET naar binnen kunnen. Ennuh waarom zij dan wel??? Nou daar kregen we mooi geen antwoord op. Nog geprobeerd door te lopen, maar dat werkte al helemaal niet. Aangezien we toch echt geen zin hadden om de politie aan onze broek te krijgen zijn we afgedropen. Echt vette discriminatie :x
Achter het klooster ligt een begraafplaats waar allemaal erg belangrijke mensen begraven liggen. Erg mooi en goed onderhouden! Allemaal standbeelden van de overledene. We zijn langs het graf gelopen van de 2e vrouw van Lenin en de vrouw van Gorbatsjov
Ergens een pannenkoekje gegeten mmm :D en terug naar het hostel, waar ik weer in de keuken belande en kletsend mijn tijd heb zitten doden tot ik naar ’t treinstation ging. voor mijn reisje naar mijn laatste bestemming :cry:


Das-vee-da-nya!


~Birgit~


  • 06 November 2008 - 18:56

    Josine:

    Ha Bir,

    Ben ik dit keer de 1e???!! ben benieuwd naar je Moscou foto's ;-)
    vond je vorige bericht ook erg grappig :-)

    Liefs van je niggie

  • 07 November 2008 - 14:33

    Knirrie:

    Hee Bir, wat een pech met het weer zeg! Echt jammer! Die verrassingsbroodjes klinken wel erg spannend ;) Ben evenals je niggie ook erg benieuwd naar je foto's!!

  • 10 November 2008 - 09:26

    Ingrid:

    Zo, bijna aan het einde! Heb enorm genoten van al je spannende/ leuke verhalen. Hier alles ok. Gaan zo Tristan weer in bad doen (vorige 2 x vond ie niet leuk). Gisteren met oma-oma aan de webcam - vond ze helemaal geweldig!
    Groetjes Ing

  • 10 November 2008 - 23:48

    Ingrid:

    Mooie fotoooooos!!!!
    Wel enorm kleurig allemaal zeg! Geinspireerd door grote heoveelheden vodka e/o bier?? Leuk zo'n metro, ga je echt voor je plezier in/ heen. Weer eens wat anders dan zo'n saaie Rotterdamse metro met steriel grijs/ blauw/ wit!

  • 11 November 2008 - 13:31

    Alex:

    Haha, Olga... Bij die naam moet ik denken aan een onmeunig bonkige dame, met van die ronde knotjes langs d'r oren, die je zat wil voeren met liters wodka.... :-D

    En dat die kamerprijzen zo duur zijn in Moskou, hebben we te danken aan de perestroika.. ;-)

  • 17 November 2008 - 13:58

    Daf:

    Goh, dit berichtje heb ik toch écht ergens gemist... Deze had ik tot vandaag nog niet gelezen -zelfs niet stiekem ;) -

    Écht jammer van het weer!! Gelukkig had je voor je foto's nog wel wat mooier weer...

    :lol: Ik heb moeten lachen om je kippenbotje :D M'n kids zijn een bio-toets aan het doen en de voorsten vroegen zich waarschijnlijk wel af, waarom ik zo aan 't gniffelen was... ;)

    Liefs,
    Zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 94882

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: