Bamboohutje, bakken&braaien, bootje of toch busje? - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu Bamboohutje, bakken&braaien, bootje of toch busje? - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu

Bamboohutje, bakken&braaien, bootje of toch busje?

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

15 Mei 2008 | Laos, Vientiane

Bonjourrrrrr

Dit wordt een ieniemienie updateje...

Donderdag 17 april zijn we met de bus van Udomxai naar Nong Khiaw gegaan. Jerry had gezegd dat we minstens een uur van te voren bij de bus moesten aankomen, want deze wil nog wel eens eerder vertrekken. Uiteraard was dat vandaag niet het geval...
Rond half 2 kwamen we aan in Nong Khiaw en een super leuk Bamboohutje gevonden voor de overnachting. Even een stokbroodje gegeten en toen was het bak&braai tijd ;) Zelf heb ik vooral in de schaduw gezeten en een poging gedaan om de rivier over te zwemmen, maar halverwege was de stroming zo sterk dat ik maar weer terug ben gegaan. Verder hebben we heerlijk liggen lezen en relaxen :D

Vrijdag 18 april zouden we met de boot naar Luang Prabang gaan. Wij netjes op tijd bij de boot, maar helaas pech voor ons :( Er waren maar 3 mensjes voor de boot en dat vonden ze te weinig om voor heen-en-weer te varen. Wat een superrr mooie boottocht zou moeten worden werd een avontuurlijke pick-up bustrip.
Elk voordeel heb zijn nadeel. In plaats van 6u met de boot, was het maar 3 1/2u met de bus. In plaats van 110.000 Kip (14.000 Kip = 1 Euro) voor de boot kost de bus maar 32.000 Kip per persoon!
Wordt vervolgd haha :lol:

Toedelsssss

• 15 Mei 2008 - 14:05

Marloes:

Pfoe, zo'n kort bericht dat ik er maar twee foto's bij heb :) Maar goed, aan wie dat ligt is dan nog maar de vraag ;). Ben wel benieuwd aan het raken naar je updates over India. Is toch wat spannender :P. x

• 15 Mei 2008 - 20:41

Daphne:

Ik vind het erg leuk, dat zelfs bij kleine/korte berichtjes tóch nog foto's zijn :lol:
    En ook grappig dat je er nu zo snel mee bent, Marloes... scheelt wel hè, NL.

Enne zusje, ook al zijn het korte beriggies ;) ze zijn stiekem gewoon nog steeds leuk om te lezen!!

Dikke kus
    van je zus!!

• 16 Mei 2008 - 05:35

Ingrid:

Hartstikke leuk, weer een up-date. Doet me eraan denken dat het voor mij ook weer s tijd is. Weblog van India is ook leuk zeg! Doet Job dat allemaal? Mooie verhalen en schitterende foto's. Vandaag lid geworden van de bieb (gratis), dus stapel boeken voor Jouke meegenomen (veel over roos/ wombats/ koalas e.d). Jouke weer helemaal blij! Veel plezier verder.
    Grtjs Ing en de rest