Kamperen op 3690m hoogte mét GE-WEL-DIG uitzicht! - Reisverslag uit New Delhi, India van Birgit - WaarBenJij.nu Kamperen op 3690m hoogte mét GE-WEL-DIG uitzicht! - Reisverslag uit New Delhi, India van Birgit - WaarBenJij.nu

Kamperen op 3690m hoogte mét GE-WEL-DIG uitzicht!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

12 Juni 2008 | India, New Delhi

Namaste,

Donderdag 8 mei dagrugzakje gepakt en de rest in mijn backpack gepropt. Heer-LIJK zo inpakken :D
Tijdens 't ontbijt even een briefje geschreven voor een winkel of ze zo vriendelijk willen zijn de gekochte fles champagne voor 50 euro terug te nemen. Javid was gisteren voor ons drinken gaan halen (ook dit wilden we zelf doen, maar neen hij regelde dat wel...). We hadden bier, wodka en witte wijn besteld. In de winkel verkochte ze champagne voor witte wijn. Allemaal leuk en aardig, maar dit gaan we niet betalen! (fles hebben ze terug kunnen brengen met geld retour)
Bij een bootsupermarkt nog cola gekocht, zodat we onszelf boven op de berg met rum-cola lekker warm kunnen houden :D
Jeepritje van 2u was al erg mooi, dat verwacht heel veel goeds!
In een bergdorpje (Naranag) aangekomen bij een gezin onze lunch gekregen. Hierna onze eerste klim omhoog, welke door de zonnestralen zeer vermoeiend was. De natuur & omgeving waren errug mooi! Beetje door de bossen lopen, langs & over riviertjes. Helaas liepen we dezelfde weg terug...
In het dorp aangekomen ons tentenkamp gezocht, bestaande uit twee tentjes. Eentje voor ons en eentje voor de gids en zijn helpjes! Onze tentjes stond op het dak van een van de huisjes :shock: De huisjes staan tegen de berghelling gebouwd. Job vond ze op plaggenhutjes lijken. Het dorp ligt in een dal aan de voet van een rivier. Overal om ons heen zien we bergen, bergen en nog maar bergen mét en zonder besneeuwde toppen. Mijn favoriete zijn zeker die mét sneeuw!
Beetje met 3 locale kindjes zitten spelen. Twee schatjes en één ontzettende dondersteen! De dondersteen was het kind van een van onze gidsen en zij wonen in het huisje waar wij bovenop kamperen. In 't huisje hebben we thee gekregen. Job was zo goed om 2 kopjes op te drinken ik heb niet eens een kopje leeggedronken. Zoute thee is toch echt NIET mijn ding :doubt:
Ons avondeten gegeten in de tent van de gidsen. Kreeg echt een scouting idee :lol:
Ons matje was errug dun, ondanks dat sliep ik toch vrij snel!

Vrijdag 9 mei wakker geworden en opzoek gegaan naar de wc. Das zo makkelijk nog niet voor een meisje... Gelukkig heb ik, onder andere door cantussen, geleerd om wild te plassen :lol:
Na 't ontbijt beetje zitten nixen en toegekeken hoe de tenten op z'm 11 en 30 werden ingepakt. Alles werd op 4 paarden gezadeld en de tocht omhoog begon. 2 Toeristen worden begeleid door 6 man, 4 paarden en 1 veulen :shock: De paarden liepen een andere route en wij liepen met zijn 4-tjes omhoog. Vandaag klommen we maar liefst van 1200m naar 3690m hoogte! Wel fijn om te zien dat Shafi ook moeite met de tocht had, terwijl hij toch 1x per week omhoog klautert. Reaz, een 16-jarige jongen, deed het op zijn dooie gemak... Onderweg nog wel een andere groep ingehaald :D
Toen we bijna boven aankwamen werden we vergezeld door onze paarden incl. bagage. Boven aangekomen wat fotootjes gemaakt van de bergjes, terwijl de tenten werden opgezet. Wederom overal waar we kijken bergen, bergen en nog meer bergen. Echt SUPERRRR mooie natuur hier!!! Na de lunch gingen de paarden incl. 3 mannen weer terug naar het dorp...
Het tentje stond nog geen half uur en de hemel brak open :cry: Dat werd dus niet veel meer doen... Beetje liggen chillen met een boekje & muziekje. Nog een paar potjes SET gespeeld, maar voor beide niet heel erg leuk :lol: Eef & Cec, ik moet het toch echt met jullie spelen ;)
Door de regen en de wind was 't errug koud geworden. Ik lag met drie lagen aan in mijn slaapzak en had nog ijsklompjes...
Na het avondeten was het tijd voor een biertje/rum-cola en hebben we zitten kletsen met Shafi. Jammer is dat Reaz & Savier vrijwel geen Engels spreken.

Zaterdag 10 mei na het ontbijt was het tijd voor de tocht nog verder omhoog. Begin was vrij pittig, maar daarna ging het prima. Jammer was dat het weer niet bijzonder geweldig was en daardoor het uitzicht niet tiptop... Op een gegeven moment zelfs in de mist terecht gekomen! Op de top (4210m) aangekomen HEER-LIJK in de sneeuw gespeeld :D Van die SUPERRRR verse knisperende sneeuw!!! We hebben een über lelijke sneeuwpop gemaakt :lol: Ik heb een sneeuwengel gecreëerd brrr. Ennuh we zijn nog van de berg gaan sleeën, niet met een slee, neen, op een poncho :lol: Na deze sneeuwpret was de tocht naar beneden minder prettig. Het heeft heel de weg omlaag geregend :cry:
's Avonds was het weer helder. Niets is zo veranderlijk als het weer in de bergen! Het was tijd voor een mooi groot kampvuur :D Daf & Martijn back to the old days in Grandhan ;)
Bij een kampvuurtje dronken Job & ik een biertje & een rum-cola. Grappig was dat Savier & Reaz ook graag een slokje wilden, maar dat we dat vooral niet aan Shafi mochten vertellen :lol: Ze zijn hier namelijk Moslim en tja die mogen officieel niet drinken...
Nog even genoten van de mooie sterrenhemel voor ik in mijn slaapzakje kroop voor ons laatste nachtje in 't tentje boven op de berg!

Zondag 11 mei helemaal blij wakker geworden, want het zonnetje scheen heerlijk! Buiten lekker boekje gelezen. Onze paarden + andere mannetjes waren onder tussen alweer boven gearriveerd. Het was inpaktijd. Na de lunch kwam de afdaling. Ik heb geen blaren gelopen op mijn voeten, maar op mijn handen :lol: Ik had een stok vast, daarmee liep ik relax naar beneden. Nou dat heb ik geweten 3 blaren rijker haha!
De weg omlaag was dezelfde als omhoog, ondanks dat heb ik heel wat meer van de omgeving gezien :D
De trekking was echt absoluut de moeite waard! Van bergjes kan ik gewoon geen genoeg krijgen dat in tegenstelling tot een Wat (tempel) :lol:
Beneden aangekomen nog even een theetje gedronken voor we terugreden naar Srinagar. Op de houseboat lekker relaxen. Kwam nog een "doosjesman" langs. Hij vond ons niet aardig aangezien we niets wilden kopen. Moet hij met iets leukers aankomen dan doosjes... Job zijn kleermaker kwam en Job z'n pak zat als gegoten. Uiteraard probeerde hij nog meer kleding aan hem en aan mij te slijten, maar helaas wederom mislukt!

Maandag 12 mei dag weer begonnen met een handwasje. Vervolgens heerlijk op 't dakterras liggen lezen. Daarna Srinagar ingegaan om Job zijn souvenirs op te laten sturen. Heel luxe met het vliegtuig in plaats met de boot!
Terug op de houseboat kwam een sjaalverkoper langs. Job en ik vonden het een beetje boel irritant dat ze allemaal mensjes naar de boot sturen, maar dat terzijde... Hij verkocht Pashmina sjaals en ze waren niet moeilijk af te slaan. Allemaal saaie kleuren!
Beetje tv gekeken en gelezen. Of terwijl een zeer luie dag :lol: Welke we uiteraard na al die inspanningen van de afgelopen dagen zeer zeker hadden verdiend!

Toedels Job & Birgit.

• 12 Juni 2008 - 09:24

Zus:

Heej Lief Zusje,

Wat een gave tocht zeg!!
    Lachen van die jongens die dan tóch nog drank willen proeven... :lol:
    Hebben ze het ook mogen proeven van jullie en hoe vonden ze het? ;)

Dus kampvuren à la Durbuy... Gaaf... dazz inderdaad wel érg leuk!!

Ben benieuwd naar de rest!! :D

Smak...
    Daphne

• 12 Juni 2008 - 13:48

Josine:

Ha Birgit,

Dat klinkt super, die trekking!! Klinkt logisch: blaren op je handen ipv voeten ;-)
    Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken!

Groetjes van je niggie

• 12 Juni 2008 - 21:59

Marloes:

Hee Bridget!

Wel echt raar eigenlijk om deze laatste berichten te lezen... kan me er zooooo veel minder bij voorstellen dan bij al je eerdere verhalen! (joh echt?). Wel een beetje luxetochtjes he! :) Heb jij weer, is Maarten daar, ben je ziek. Arme gup. Had je beter samen met mij kunnen doen (gna, was wel onhandig geweest, vechten om het toilet :P). Nog een beetje NL feestje meegekregen daar? Helemaal zin in morgen!!

Groetjes aan Maarten!
    X Marloes

• 16 Juni 2008 - 18:03

Martijn:

Geen 'echte' wintersport dus dan maar een alternatief gezocht he? Is wel een beetje ver reizen hoor ;) Nee maar echt supermooi zo'n dikke bergtocht. Wat goed dat je dat hele eind omhoog gelopen bent. Dat is namelijk niet niks, bijna 2500 hoogtemeters... en dat in een dag... just one word to say:..

r.e.s.t.e.c.p.t! ;)

Dan mag je ook zeker wel genieten van een dik vuur a la durbuy.. en die pint of rumco erbij maakt het dan helemaal af
    Leuk om te lezen dat het afdingen of afpoeieren je zo goed afgaat.

Laterrr