Terug in het oude vertrouwde leventje... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Birgit - WaarBenJij.nu Terug in het oude vertrouwde leventje... - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Birgit - WaarBenJij.nu

Terug in het oude vertrouwde leventje...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

17 November 2008 | Nederland, Gouda

Lieve familie, vriendjes & vriendinnetjes,


Mijn aller, aller allerrrrr laatste berichtje
.................................................................................
.........................................................................................................................
........................................................................................................
.........................................................................................
.................................................... Voorlopig ;)


Eigenlijk is het wel raar dat ik nu pas klaar ben met m’n site. Aan de andere kant voor mezelf was het wel erg leuk. Ik beleef het allemaal nog een keer! Mijn reis was echt helemaal FANTASTISCH, TOP, GE-WEL-DIG en en en ;)

Aan mij word gevraagd: “wat vind je nou het mooiste, leukste, interessantste, etc.?” Dit zijn zulke moeilijke vragen. Zelf vind ik dat ik 4 verschillende reizen heb gemaakt met de daarbij behorende hoogte punten. Diepte punten daar doen we niet aan ;)
Met Loes vond ik de motortour van Dalat naar Hoi An echt superrr gaaf. We hebben zoveel gezien en geleerd in die 5 dagen met onze Easy Riders. Ondanks dat de trekking echt afzien was, was Sapa bijzonder mooi! Onze stoere scootertocht in Vang Vieng heeft ook een zeer speciaal plekje :lol:
De bus reis door de Himalaya met Job was een echte topper. Wat een waanzinnig uitzichten hadden we daar. Hetzelfde geldt voor onze trekking door de Himalaya. De homestay in Khajuraho was uiteraard ook fantastisch. Dat zijn de dingen die je never nooit nie mee maakt met georganiseerde reizen!
Het samenzijn met Maarten was heerlijk :D The Terracotta Warriors erg indrukwekkend en het “hostel” in Luoyang geweldig. Gooi er wat vodka in zet de Yahoo vertaalmachine aan en je hebt een hele mooie avond :D Beijing is ook echt het vermelden waard. De stad zelf is niet bijzonder mooi. De muur, de verboden stad en het zomerpaleis waren dat echter zeer zeker wel!
In mijn eentje heb ik genoten van Mongolië. Beide tours die ik daar gedaan heb waren helemaal top! Ben gewoon fan van Mongolië!!!
Rusland was vooral nat. Dat heeft mijn beeld een beetje boel vertroebeld. St. Petersburg daar en tegen is écht de moeite van het bezoeken waard.

Zoals jullie wel begrepen hebben uit mijn blogs heb ik ontzettend genoten! Wat zeg ik, was ik nog maar in Azië ;)
Ook al is het is erg fijn om iedereen weer te zien. Voor je het weet zit je weer in het “normale” leventje.

Ik vind het erg leuk om te horen dat zo vele van jullie mijn site trouw hebben gevolgd! Sorry dat het zo nu en dan een beetje verwarrend was, vanwege mijn achterstand die ik maar niet kon inhalen...

Superrrrr thanxxx voor alle leuke en lieve reactie, Daf en Ing jullie noem ik even apart. Echt ONWIJS leuk dat jullie bij bijna elk bericht een reactie hebben geplaatst, waren er maar meer zoals jullie :lol:

Momenteel ben ik fulltime aan het werk bij TNT. Tussendoor pogingen doen om te solliciteren. Ik hoop een hele leuke baan te krijgen met heeeeeel veeeeeel vrijetijd ;)

Uiteraard ga ik jullie op de hoogte houden als ik weer een mooie (lange) reis ga maken dat de moeite van het beschrijven waard is!

Voor nu toitoi,


Liefs Birgit.


  • 17 November 2008 - 11:51

    Marloes:

    The end... :(

    Word er bijna weemoedig van!

    x

  • 17 November 2008 - 14:18

    Daphne:

    Lieve Zus!!

    JAMMER-JAMMER-JAMMER...
    Hoewel ik met de laatste 3 berichtjes enigszins achter liep -heb het net even ingehaald :lol: - Was ik vrijwel altijd een van de eersten die 't las... dat lukt ook wel, als je een pc op je bureau hebt staan ;)

    Ik vond het HEEEEEL erg leuk om je belevenissen mee te beleven!
    En je hebt ook erg veel en mooie foto's gemaakt, waardoor de verhalen ook wat meer -in ieder geval voor mij- gingen leven!

    Maarten gaan we gewoon overhalen om je vaker te vergezellen op een leuke/lange/leerzame reis :D

    Marloes wordt er al weemoedig van... Ik ook, hoewel ik het anders meegemaakt heb dan zij (zeker de eerste 2 maanden ;) )

    Nu nog wat meer in het eggie, want hoewel je er al een aantal maanden weer bent, hebben wij nog maar weinig kletstijd gehad over je mooie reis ;)

    Dikke liefs, :D
    Daf

  • 17 November 2008 - 18:48

    Martijn:

    Ja een heel werk heb je er van gemaakt om alle belevenissen met iedereen te delen. Leuk!Ik begrijp zeker dat dit niet de laatste reis in je leven is :) Sterker nog dit is het begin. Je bent hartstikke aangestoken door het (verre) reis virus :) Dus straks pomp jij al je geld in de globale economie ;)

    Nu alleen nog alle foto's inplakken van deze reis :) En video's klussen natuurlijk... Van het laatste ligt de lat waanzinnig hoog nu ik zo het eerste resultaat (van Job) heb gezien :)

    Liefs en veel succes met de intree in het echte burgah leven

    Laterrrrr

  • 17 November 2008 - 21:16

    Papa:

    Een geweldig verhaal over een geweldige tijd die je heb meegemaakt.
    Echt iets om geweldig jaloers op te zijn.
    Een geweldige doordouwer ben je. Ook al liep je bij tijd en wijle ver achter op de werkelijkheid, je hebt het toch allemaal netjes, wat zeg ik… GEWELDIG GOED !! beschreven.
    Je verhalen waren heerlijk om te lezen. Met de foto's erbij was het niet zo moeilijk om mij voor te stellen hoe het allemaal gegaan was. Ik heb er erg van genoten.

    Veel succes met het vinden van die geweldige baan. Dat komt zeker goed.

    Een stevige knuffel krijg je nu al.

    Liefs

    papa

  • 18 November 2008 - 16:14

    Martijn N.:

    Hoi Birgit,

    Bedankt voor het bijhouden van al je reisverslagen, ik heb ze met veel belangstelling gelezen en vond ze erg leuk!
    Ik ben benieuwd waar je volgende reis naar toe gaat.

    Tot die tijd: veel succes met solliciteren en het vinden van een baan. Ik denk dat ik je in ieder geval nog wel een keer in TNT-outfit zie, zoals afgelopen zaterdag... ;-)

    Groetjes en het beste,

    Martijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 94728

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: