Pinguïns, zeeleeuwen, buggyrijden en zandboarden. - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Birgit - WaarBenJij.nu Pinguïns, zeeleeuwen, buggyrijden en zandboarden. - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Birgit - WaarBenJij.nu

Pinguïns, zeeleeuwen, buggyrijden en zandboarden.

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

30 Mei 2012 | Peru, Huacachina

Buenos dias,

Op dit moment zitten we heerlijk te chillen aan de rand van t zwembad van ons eerste hotel in Huacachina, aan de voet van een enooooorme steile zandduin. Deze duin heeft Maarten getrotseerd terwijl ik lekker op mijn ligbedje lag met zo nu en dan een zeer verfrissende duik in t zwembad. Een superrr plekje!!!

Eergisteren (28 mei) toen we de bus uitstapte werd Maarten gelijk aangesproken en zonder enige moeite hadden we een taxi naar t hotel. Nadat we eerst de kamer hadden gecheckt was t tijd voor een lekker drankje. Maarten nam een bierTJE (650 ml) en ik een lekker mixje. Helaas is t hier vroeg donker, al om 6u, en was t ook al behoorlijk fris. Redelijk op tijd ons bed ingedoken.

Dinsdag 29 mei ging de wekker al om 5.45u, gaaaaaap... Na een lekker ontbijtje werden we opgehaald voor onze eerste tour. We gingen naar Paracas daar stapte we over in een speedboot om met een noodvaart naar Islas Ballestas te varen. Onderweg eerst langs een klein voorproefje van de Nazca lijnen, een geolyph van 150m hoog en 50m breed. Hiervan hebben ze ook geen idee hoe t daar is gekomen. Bij de eilanden gelijk begroet door heel veel vogels, pinguïns en zeeleeuwen :D Echt FANTASTISCH, zo vele en ze waren zelfs lekker aan t zwemmen. Deze tocht was zeer zeker het vroege opstaan waard!

Nog even rond gelopen in Paracas, waar veel pelicanen waren, maar die in Aussie waren mooierder. We zijn verder niet verwend hoor ;)

Terug bij t hotel naar een reisbureau om nog een tour te regelen en wel buggy rijden en zandboarden. Voelt toch heerlijk backpackerig omdat zelf te regelen :) Beetje chillen bij t hotel met heerlijke fruitdrankjes, behalve papaja, das niet mijn favoriet...

Met een grote buggy gingen we de duinen in, een achtbaan is er niets bij! Dat ding ging echt hard en we gingen soms zeer steil naar beneden...

Tijd om te zandboarden, echt lachuh! Er waren zelfs een paar met echte snowboardschoenen en board! Wij hadden een gare plank welke we zelf moesten waxen met jawel een kaars :D De eerste afdaling was niet echt om van naar huis te schijven, de tweede deed ik op mijn buik, maar boarden vond ik toch leuker. We moesten weer met zijn allen de buggy in naar de volgende board plek. Echt niet normaal hoe hoog en steil dat was! We hadden de slag goed te pakken en gingen best goed en hard naar beneden. Zo zie je maar weer Liesl, aan skiën/skis heb je hier niets ;) :P
Na de laatste 3 dalingen moesten we wachten op de niet bikkels... Voor we bij t hotel terug waren eerst nog langs de lagoon voor t laatste kodak moment van deze tour.

Bij het hotel gelijk onder de douche, we hadden heel wat zand meegenomen...
Gezellig en lekker gegeten in t hotel met een echt Ica wijntje.

Vandaag niet veel gedaan wel vroeg opgestaan. Na het ontbijt rondje gelopen in Huacachina, naar de lagoon om die ook met daglicht te bewonderen. Deze lagoon schijnt helende werking te hebben, maar ik prefereer t zwembad hier ;)

Tassen ingepakt, uitgecheckt en mijn plekje op de ligstoel ingenomen. Zometeen
vertrekken we naar Nazca, waar we net voor morgenochtend om 7.30u een vlucht hebben geregeld, zinin!

Adios

PS thanxxx voor de reacties, leukleukleuk :D

  • 30 Mei 2012 - 22:28

    PaP:

    @Maarten. Smaakte het bier naar Heineken of Grolsch? Of was het toch meer een Dortmunder (gezien de hoeveelheid)?
    Lijkt mij een aparte ervaring om bij +20 graden te boarden en in het zand te vallen i.p.v. in de sneeuw. Ik weet dat je een nachtmens bent. Dus ik verwacht wel foto’s van deze nachttrip ;)
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Goede reis.

  • 31 Mei 2012 - 03:38

    Ing:

    Ik zit hier ook te chillen in de tuin in de zon. Ik doe t alleen tussen het wassen, schoonmaken en soep koken door, geef toch de voorkeur aan jullie bezigheden. Stoer allemaal hoor! Wel afzien, dat bier en dat vroege opstaan....Mijn grote Bosatlas is helaas niet detaillistisch genoeg, moet toch echt ff achter de pc om te kijken waar jullie precies uithangen! Geniet van al dat moois en maak vooral veul foto's met die mooie neue camera! Liefs uit GP

  • 31 Mei 2012 - 04:22

    Joke:

    We genieten helemaal mee. Weet je dat papaya heeeeel gezond is.... Kan me voorstellen dat het leuk is om dingen toch weer even zelf te regelen. Ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen. Moeten jullie nog vaker zo vroeg opstaan/weg?
    Liefs uit het Goudse.

  • 31 Mei 2012 - 04:39

    Daf:

    Waaaah, wat leuk zeg, al die vogels, pinguïns en zeeleeuwen! Ben ook zeeeer benieuwd naar de foto's... Maar je neemt ons al lekker mee naar jullie 'wereld', weer heerlijk beeldend verteld!

    Het klinkt erg goed allemaal!

    Goede reis 'zometeen' ;)

    Kusssss

  • 31 Mei 2012 - 06:44

    Agneta:

    Wauw, jullie zijn er pas net en hebben al allemaal bijzondere dingen gedaan! Dat buggyrijden lijkt me echt gaaf! En ik kijk nu al uit naar de foto's!!
    Liefs Agneta

  • 31 Mei 2012 - 09:07

    Tanja:

    Heyy Birrieee wat een leuke verhalen! Echt om jaloers op te worden, wij zitten hier maar te zwoegen ;)
    Geniet ervan!
    liefs

  • 31 Mei 2012 - 20:54

    Josine:

    Klinkt super allemaal! Ben maar een klein beetje jaloers hoor ;-)
    Haha je board waxen met een kaars geweldig...
    Veel plezier verder!
    XXX

  • 01 Juni 2012 - 10:04

    Marloes:

    Bleh, in mn uppie sporten is maar saai, haha. Wel spierpijn nu, heb wel goed mijn best gedaan! Je muskietennet ligt hier nog mooi te wezen, die gaat maandag weer naar Amersfoort. Oh ja, ik weet nu wel echt vrij zeker dat ik de 17e nicht zu hause ben (hihi, kan nog annuleren, maar daar ga ik niet vanuit). Zondag eerste buitenduikje, ben benieuhieuwd!!

    Enjoyyyyy!!!! En vergeet de foto's niet he! XX

  • 01 Juni 2012 - 10:05

    Marloes:

    Oh en gefeliciteerd met jullie eerste weeks anniversary :D. Wennen de ringen al?

  • 01 Juni 2012 - 12:54

    Cecile Ramakers:

    Leuk om te horen dat jullie alweer zoveel hebben gedaan. Al zal dat vroeg opstaan voor jou wel weer even tegenvallen.
    Ben benieuwd waar jullie volgende vlucht naar toe gaat. ik wacht het bericht weer af.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 94740

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: