Eerste dag in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Birgit - WaarBenJij.nu Eerste dag in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Birgit - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Bangkok!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

27 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Hoihoi,


Hier dan MEGA snel mijn eerste berichtje :D Uiteraard ga ik dat niet volhouden, maar in zo'n mega city als Bangkok, waar je op elke straathoek een Internetcafé tegenkomt, kan ik het ook echt niet laten om niets van me te laten horen! Niet dat ik al bijster veel heb meegemaakt, maar toch ;)

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de berichtjes, mailtjes, smsjes en telefoontjes net voor ik weg ging. Superrrrr lief!!!!! Vooral blijven doen, op het bellen na dan ;)

Na de nodige inpakstress, heb ik alles uiteindelijk netjes (op tijd) in mijn tas gekregen en gingen we met de auto naar Düsseldorf. Onze vlucht is goed gegaan, alleen hebben we maar een kleine twee uur onze oogjes dicht gehad... Om kwart over 2 's nachts Nederlandse tijd kregen we ons ontbijt. Dat was opzich wel een beetje vreemd, maar vergelijk het met een midnight tosti en er is nix aan t handje ;)

Volgens de Lonely Planet zou de eerste indruk van Azië zoiets zijn als een landing op de maan. Geen idee hoe een eerste indruk op de maan zou zijn, maar ik denk niet dat je die moet vergelijken met deze mega drukke stad... We zijn eerst met de bus (wij helemaal blij dat we twee taxi's hebben afgeketst waarvan de ene 700 en de andere 800 Bath vroegen voor een ritje waar we met de bus 300 Bath voor hebben betaald :D ) naar DE backpackersroad (Khao San) van Bangkok gegaan. Marloes had bedacht dat we bij de hostels gewoon de sleutel gingen vragen dan een kijkje gingen nemen bevalt het blijven we zo niet dan gaan we naar de volgende. Bij hostel nummer drie vonden we het goed genoeg en hebben we een twee persoonskamertje genomen. Daarna even snel onder een heerlijke afkoelende koude (niet dat we de keuze warm hadden, maar dat was ook echt niet errug!) douche gestaan om vervolgens Bangkok te gaan verkennen.
Eigenlijk hadden we best alleen maar handbagage kunnen meenemen. Hier kun je namelijk echt alles kopen!!!

Onze volgende stop wordt Siem Reap in Cambodja. We kijken morgenochtend even of we dan al zin hebben in een 12u durende busrit zo niet dan gaan we nog lekker een dagje in Bangkok rondhangen en vertrekken we overmorgen.

Dat was het voor nu! Best vreemd hoor dat ik nu in Azië achter een compu zit, maar wel errug leuk :D Volgende update komt uit Cambodja!


Doeidoei,
Liefs Birgit!


PS Jan, mijn eerste pasta heb ik al op! Kon ik echter niets aan doen, want dat kreeg ik in het vliegtuig :D

  • 27 Februari 2008 - 12:09

    Eefje:

    Ha, de eerste reactie is van mij.
    Ik ben 1 van de mensen die niet hebben gebeld/gemaild/gesms't, dus bij deze alsnog een superleuke tijd toegewenst!

    liefs (ook voor Marloes) van Eefje

  • 27 Februari 2008 - 12:10

    Maja:

    Hoi Birgit,

    Leuk hoor! Heb erg veel zin in al die spannende verhalen van je die ik dan tijdens mijn pauze lees en dan erg jaloers op je ben.
    Écht werken kan nog zo lang...
    Heel veel plezier!!
    Liefs

  • 27 Februari 2008 - 12:13

    Daf En PaP:

    Gaaf joh...
    Leuk dat we nog ff gemsn'd hebben!

    We hopen dat je een beetje kunt slapen vannacht daar in je hostelbedje, beter dan in het vliegtuig! :lol:
    En hopelijk is je -al dan niet aanwezige- jetlag snel over!

    We houden je avonturen goed bij!! ;)

    Tot snel weer

    Liefs...

  • 27 Februari 2008 - 12:25

    Juta:

    Hoi Bir (en Marloes),
    Inderdaad snel, erg leuk (keep up the good work zou ik zeggen, hihi)! Veel plezier in Bangkok en Cambodja, goede reis daar naartoe (vast zonder pasta of midnight tosti)
    Groetjes!

  • 27 Februari 2008 - 12:37

    Inge:

    Hey Birgit!
    Wat cool dat je nu gewoon in Azie zit! Doen ze daar ook aan sumoworstelen :P Heel veel plezier! x Inge

  • 27 Februari 2008 - 13:21

    Paula:

    Ladies, heel veel plezier daar! Ik beloof bij deze dat ik een van jullie braafste lezertjes zal worden, en sorry voor het achterblijven van mijn sms...

    Dikke kus!

  • 27 Februari 2008 - 15:05

    Ex-buuf Of Schaapje:

    Hey ex-buuf, nu kunnen we lekker elkaars waarbenjij.nu bijhouden! hihi :p. Heel veel plezier...
    Liefs van schaapje no.5, je ex-buuf Liefke dus :)

  • 27 Februari 2008 - 15:44

    Tineke Van De Post:

    meiden allebei heel veel plezier ik ga jullie volgen

  • 27 Februari 2008 - 16:07

    Karen:

    Hoi Birgit!

    Zo'n drukke stad lijkt inderdaad niet op de mijn voorstelling van de maan.
    Ik ben benieuwd naar nog meer spannende verhalen uit het "verre oosten".

    groetjes Karen

  • 27 Februari 2008 - 18:13

    Josine:

    Ha Bir,

    Fijn dat je reis goed is gegaan ondanks maar 2u slapen! Ik heb nog naar je gezwaaid vanuit Wijchen ;-)
    Veel plezier in Bangkok en Cambodja!!
    Liefs van je niggie

  • 27 Februari 2008 - 19:40

    Cecile:

    Heej Birgit, Jeej wat snel. ik ging eigenlijk even op je site kijken om te zien of ik nog iets gemist had. Ja dus! hihi. Heej meid ik ga genieten van je verhalen. Heel veel plezier en ik hou je op de hoogte.

    XXX

  • 27 Februari 2008 - 19:46

    Rita (ex-kantine):

    Hoi,Birgit
    Ik ben blij iets van je te horen,toch nog
    teveel meegenomen!!!Veel plezier en wij blijven jullie volgen.
    groetjes rita en ruud

  • 27 Februari 2008 - 20:24

    Martijn Nijhof:

    Hoi Birgit,

    Bij deze (alsnog) veel plezier en een mooie tijd gewenst in Azie!! Ik zal je verslagen met veel interesse lezen!
    Alvast veel succes voor de reis naar Siem Reap (en alle volgende uiteraard)!

    Groetjes van je oud-collega,
    Martijn.

  • 27 Februari 2008 - 22:30

    Jan En Joke:

    Hoi bekpekker,
    Natuurlijk heb je al pasta op. Was er geen keuzemenu in het vliegtuig!!! Zeker een goedkope ticket. Maar zonder dollen, we hopen dat je het leuk hebt.
    Groet J en J

  • 28 Februari 2008 - 00:26

    Zus:

    Hai Zusje...

    Wakey Wakey, rise and shine!! :-D

    Voor jullie een leuke nieuwe dag!! Ben benieuwd wat jullie gaan doen...
    Of jullie de 12 uur durende hobbelbusreis al gaan aandurven, of toch nog een dagje wereldstad Bangkok gaan verkennen...

    Ik ga m'n bedje induiken :lol: het is hier nogal laat, of vroeg, net hoe je het wilt ;)

    Tot het volgende berichtje!

    Liefs,
    Je zus!!

  • 28 Februari 2008 - 01:05

    Papa:

    Goodmorning ladies,

    Lekker geslapen? Plannen voor vandaag al klaar?
    Uiteraard moeten jullie zelf beslissen wat jullie willeen gaan doen. Maar als ik een -ongevraagd- advies mag geven; ik zou nog een dagje Bangkok doen. Je komt er voorlopig niet meer en in 1 dag alle interessante dingen van zo'n stad gezien hebben, lijkt mij niet reëel.
    Maar uiteraard een fijne dag, veel plezier en evt goede reis.

    Groetjes,
    papa


  • 03 Maart 2008 - 14:57

    Neefje Marlon:

    leuk om te lezen wat je allemaal doet :D :):p
    bedankt voor je leuke mail!!
    ik zal je snel een mailtje sturen en vertellen over het skiën.
    is dat goed of wil je dat niet?:lol:
    veel plezier!!!!!

    groetjes en een kus en een dikke knuffel Marlon

  • 04 Maart 2008 - 10:38

    Knirrie:

    Ha Birrie (op een gegeven moment hou ik er mee op hoor ;)),

    Ik las in de zaterdagkrant een grappige columnmnmn over bekpekken, jammer dat ik em je niet kan laten lezen. De strekking was dat je niet moet vergeten dat je omvang is verdubbeld, vooral in het openbaar vervoer ;) Er werden nog suggesties gedaan voor een periscoop of achteruitkijkspiegels, maar die bleken toch wat onpraktisch.

    Veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 94887

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: