De tombes van Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Birgit - WaarBenJij.nu De tombes van Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Birgit - WaarBenJij.nu

De tombes van Hué

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

22 April 2008 | Vietnam, Hué

Xin Chao,

Vrijdag 4 april hebben we alle kledingwinkels achter ons gelaten en ik kan je vertellen dat we daar nog blij om waren ook :lol:
We zijn met de bus (3 1/2u) naar Hué gereden. Aangezien we lekker vroeg waren konden we gelijk de stad gaan verkennen. We zijn de Citadel uit 1804 gaan bekijken. Soort Carcassonne, maar dan minder mooi en veel meer ruïneachtig. Daar een beetje rondgehobbeld en nog een Leguaan gespot. Uiteraard was het beestje veel te snel om gefotografeerd te worden...
Verder nog rondgelopen in het centrum van Hué en een terrasje opgezocht.

Zaterdag 5 april hebben we lekker uitgeslapen en zijn we de dag begonnen met een filmpje. Toch heerlijk die Amerikaanse filmzenders (HBO en Star Movies I like :D ) Na deze luie ochtend hebben we fietsjes gehuurd en zijn we op Tombe jacht gegaan. De eerste tombe was van Tu Duc (1864) een of andere man die heel lang heerser van het gebied was geweest. De tombe zelf was niet heel bijzonder, maar de omgeving was wel errug mooi! De andere twee tombes waar we heen waren gefietst waren tijdelijk onder reconstructie :( Het was wel een mooie route die we hebben gefietst, dus heel erg was het ook weer niet.
Bij ons hostel wilden we een treinkaartje kopen naar Vinh. Vroeg die gast wat we daar wilden bekijken. Wij een Cave. Volgens hem was dat helemaal niet in de buurt van Vinh (in de Lonely stond het bij around Vinh). Mmm nog eens lezen en lezen, skippen die handel en gelijk door naar Ha Noi. De nachttrein geboekt en een boottour voor morgen aangezien we nog een dagje in Hué moesten doorbrengen...

Zondag 6 april met een brommertje naar ons bootje gebracht. Bootje viel een beetje boel tegen aangezien we niet buiten konden zitten en bruiningstechnisch is dat zeer slecht ;) De eerste stop was bij een Pagoda, welke het onofficiële symbool van de stad is. Daarna stond de Tombe van Tuc Duc op het programma dus konden Loes en ik lekker een drankje gaan drinken op het terras :D
De volgende tombe was van Minh Mang en deze was errug mooi. Daarna hebben we de tempel van Nam Gio (Temple of Heaven) bekeken en ook deze was zeer mooi. De omgeving zelf was helemaal toppie! Rond 5u waren we terug en hebben we bij het hostel even snel een douche genomen, een broodje gegeten om vervolgens de slaapbus in te duiken richting Ha Noi.

Liefs Marloes en Birgit.

• 22 April 2008 - 16:50

Papa:

Rennen, fietsen, haasten, strak schema.
    Het lijkt wel of jullie tijd tekort komen.
    Maar goed, niemand kan zeggen dat jullie je tijd niet goed gebruikt hebben.

Zoveel moois, 't is fantastisch.

Groetjes "et bonne route"

• 23 April 2008 - 01:37

Ingrid & Jouke:

Hoi Brigit, geweldige verhalen. Heb zojuist met Jouke op schoot alles zitten lezen. Jouke herkent je op de foto's en vindt Marloes op mij lijken (kijk, mama). Hij waardeert die lachende smilies en apen en olfianten vindt hij ook leuk. Afgezien van t stappen (ben ik te oud voor) lijkt het wel op een soort reis die ik zou doen. Gewoon veel dingen zien en doen en ook waar de mensen werken/ wat ze maken en cultuur snuiven. Ga afsluiten Jouke wil ook wat typen. We gaan vanaf ju je verhalen volgen!! Liefs Ing, Ed en Jouke

• 23 April 2008 - 01:40

Jouke :

bk;jnnhvvvvc dfv vbbnngfftj1590-= v5 fddhhbghgbhhghjjkkhhhhhhhhghhjjhhjhjjuyuuujh

Liefs & kus Jouke

• 29 April 2008 - 11:28

Zus Van... ;-):

Heej Marloes en Birgit,

Leuk hoor al die avonturen van jullie! Het is érg leuk om dit alles mee te lezen!
    Ik ben vooral fan van foto's, maar het erop zetten zorgt wat meer tijd dan kletsen... ;)

Jullie moeten nu écht gaan genieten van jullie laatste daagjes...
    Nou ja, heeft Bir tenminste tijd om haar site bij te werken :lol:

Ik hoop weer snel wat meer te lezen!!

Liefs,
    Daphne

• 30 April 2008 - 18:45

Rita En Ruud:

Hoi,Birgit en Marloes

Dat is een tijd geleden he`maar ik volg
    jullie nog steeds hoor en vind het prachtig wat jullie allemaal mee maken,op
    de motor een rondreis maken,je eigen
    kleding laten maken en de olifanten,en al
    dat eten,het is gewoon teveel om op te noemen dus! nog lekker door genieten van
    alles,dit kunnen ze jullie nooit meer afpakken.Bedankt nog voor die kaart,van
    een tempel in angkorwat,erg mooi,nou tot de volgende mail maar weer.

groetjes van rita en ruud