Friends, Superrr stoere brommertocht & Tube! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu Friends, Superrr stoere brommertocht & Tube! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu

Friends, Superrr stoere brommertocht & Tube!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

17 Mei 2008 | Laos, Vangviang

Sabaai-dii,

Ben ik snel of ben ik snel??? OOIT komen de India verhaaltjes op mijn site... Ze zullen lang niet meer zo spannend zijn aangezien Job alles al heel leuk beschrijft inclusief foto's! Alhoewel na een maand lijken het weer hele nieuwe verhalen :lol:

Maandag 21 april gingen we met een minibusje naar Vang Vieng. Het busje zat vol met alleen maar Backpackers. We hebben een weddenschapje afgesloten met als beloning 'n Oreo! De vraag was hoe laat komen we aan in Vang Vieng??? En de winnaar is: Ikkuh :lol: Waarom win ik wel een Oreo, maar niet de staatsloterij???
In Vang Vieng werden we aangesproken door een Duits stel dat echt een heel schattig, goedkoop bungalowpark wist. Wij zijn met ze meegelopen. Het park was net open alles rook nog helemaal nieuw en inderdaad spot goedkoop :D
Beetje rondgelopen in Vang Vieng en bij een restaurant terecht gekomen waar non-stop Friends wordt afgespeeld. Nu is dat niet heel moeilijk, het is veel moeilijker om hier een restaurant te vinden waar GEEN Friends wordt gedraaid :lol:

Dinsdag 22 april was weer een regenachtige dag Boehoe :( In Vang Vieng hadden we twee dingen op de planning staan, brommertochtje en tube. Voor beide is mooi weer toch wel een vereiste...
Eerst een beetje op onze veranda zitten lezen en daarna maar het stadje ingegaan. Een lekkere back/neck/leg/foot massage gehad!
De rest van de dag hebben we heel relaxed Friends kijkend doorgebracht! Zal maar niet zeggen hoelang we daar hebben gezeten, uiteraard met de nodige snackjes en drankjes :lol:

Woensdag 23 april was het gelukkig weer lekker weer en hebben we een brommer gehuurd. Ik heb alleen nog maar achterop zo'n ding gezeten, dus vond 't best spannend zeker omdat het met schakelen was. In de Lonely hadden we een mooie tocht gezien die we zouden volgen. Het begin ging goed, de omgeving was errug mooi en geen toeristen :D
Bij de Tham Phu Kham (Blue Lagoon) cave aangekomen samen met een Fransman en een gids de grot ingegaan. Was wel een goed plan om met een gids te gaan, anders hadden we echt nooit zoveel van die grot gezien. Deze cave was dan ook heel anders dan die in Halong Bay. Daar was een echt pad gemaakt, hier moesten we ons met een zaklantaarn een weg door de grot banen, met de nodige glijpartijen van dien ;)
We hadden nog een duik kunnen nemen in het mooie turquoise watertje, maar de brommer wachtte op ons!
De weg was een heerlijke bumping road :lol: Op een gegeven moment kwamen we in jungle terecht. Mmm zouden we wel goed rijden??? Niet dat we een andere weg hadden gezien, maar toch... Niet lang daarna kwamen we een Laoaan tegen, welke nul komma nul Engels sprak. Vang Vieng kunnen ze nog net wel verstaan druk handgebarend wordt een kant op gewezen. Naja, die kant zal het dan wel op zijn.
Het afzien begon... Twee houthakkers zeiden dat we naar beneden moesten. Dat naar beneden was zo gemakkelijk niet. Echt MEGA steil! We moesten gaan lopen. Dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Op eens zie ik Marloes onderuit gaan (daar heeft ze hele mooie blauwe plek aan overgehouden!), waardoor ik zelf eventjes niet oplet en uiteraard ook ga (minder mooie blauwe plek aan overgehouden ;)). Ik zag olie lekken en kreeg allemaal vervelende visioenen van kapotte brommer etc. Uiteindelijk hebben we met zijn 4-tjes (de twee houthakkers, Marloes en ik) mijn brommer naar beneden gekregen. Vervolgens had Marloes een bijna aanrijding :shock: Hierna ging alles weer vlotjes en werd het alleen een rees tegen de klok om voor 7u onze brommer in te kunnen leveren. Aangezien we geen idee hadden hoeveel kilometer we nog moesten was het dus lekker doorcrossen. We hadden de jungle achter ons gelaten en kwamen gelukkig door allerlei dorpjes. Hier hebben we een mooi empirisch onderzoekje uitgevoerd :lol: Aan bijna elke, niet Engels sprekende, Laoaan(se) vroegen we waar Vang Vieng was. Ze wezen allemaal dezelfde kant op! Dus dan zal het onderzoektechnisch wel die kant op zijn ;)
De weg was er een van het heerlijke stoffige soort en zo nu en dan moesten we met de brommer door een riviertje crossen. Jaja, ook hier zijn de bruggen schaars :D
Om 5 voor 7 brachten we onze brommer terug! Stipt op tijd :lol:
Bij een restaurantje neergeploft en Friends gekeken. Alhoewel we beide een beetje hyper waren na onze brommertocht hihi. Dit is duidelijk je-had-er-bij-moeten-zijn-verhaaltje...
De videorecorder bleef een beetje hangen en nadat we 1 aflevering voor de derde keer hadden gezien, toch maar even gezegd dat we het redelijk saai begonnen te vinden ;)

Donderdag 24 april TUBE TIJD :lol: Hier hebben we het al over voor dat we überhaupt op reis waren!
Na een goed stevig ontbijt (jaja bodempje leggen) hebben we onze tube gehuurd en werden we met de tuktuk naar de rivier gebracht. Hoppa het water in! Bij het eerste barretje een drankje halen en lekker genieten in het zonnetje. Wederom aapje gespeeld, maar vond het touw slingeren leuker dan aan een katrol naar beneden sjezen.
Weer lekker in het water dobberen. We liggen met de billen in het water, beentjes en armpjes over een grote band en jezelf mee laten voeren met de stroming. Zeer chill, dit alles onder het genot van 'n biertje/comaatje (speciaal Oud&Nieuw Kokkepel drankje ;))
Langs de rivier staan allemaal barretjes waar je uiteraard drankjes kunt drinken. Mannetjes staan half in het water en trekken jou met band en al naar de kant :D Helaas zijn van dit mooie tochtje geen foto's, aangezien we beide niet over een waterdicht fototoestel beschikken...
Bij de laatste bar waren we net op tijd aan wal voordat de hemel open brak. Echt niet normaal wat een stortbui! Wel super mooi was dat gelijk het kampvuur aangemaakt werd. Waar we met z'n allen, in zwemkleding, omheen stonden. Ik miste alleen nog de gitaar ;)
Met de tuktuk weer terug naar Vang Vieng waar het wederom Friendstijd was! Hier heb ik de aller aller laatste afleveringen van Friends gezien, welke ik nog niet had gezien. Dit was 'n zeer mooie afsluiter van het Friends kijken in Backpackers Area Vang Vieng :D

Toedelsssss

• 16 Mei 2008 - 16:06

Daf (again ;-) ):

Tja... als jij 2 berichtjes achterelkaar gaat plaatsen, raak ik in de war en weet ik niet meer wat ik moet gaan zeggen/tiepen ;)
    Wat een brommertocht moet dat zijn geweest... :lol: "Ik wilde dat ik erbij was geweest" :D

Leuk om weer wat verder in de tijd te zijn met jouw verhaaltjes... en je India-tijd komt vanzelf wel... zolang je maar bij bent tegen de tijd dat je je weer in het Hollandse bevindt ;)

Dikke kus vanuit Gouda!!

• 19 Mei 2008 - 04:08

Ingrid:

Niet bij te houden zo hoor! Met zo'n tube, is dat net zoiets als in Tikibad??? Geen krokodillen om er wat spanning aan toe te voegen? Van t weekend 2 huntsman spinnen gecrushd (beide 7 cm lang). Zijn gelukkig niet zwaar giftig. Je schrijfstijl is anders dan die van Job, dus dat geeft niet, jij ziet vast andere dingen dan hij (beleeft ze anders). Veel plezier verder.

• 19 Mei 2008 - 10:43

Dave:

Birgit,

wat een hoop verhalen, heb gewoon geen tijd meer om ze allemaal te lezen, maar ik doe mijn best! Op zich overbodig om te zeggen, maar geniet van al je avonturen!

Kus,

Dave

• 21 Mei 2008 - 07:42

Marloes:

Ah, en uitgerekend nu zit ik de hele tijd te internetten terwijl ik niet thuis ben, dus geen foto's... dus geen spectaculaire blauwe plekken, haha :). Ben heel braaf weer aan het werken en UB'en... nog maar 3 en halve maand voor ik klaar moet zijn en ik heb nog steeds geen onderwerp, snik! Oh haha bridget, mijn mama kan het trucje van de broeken inmaken ook! Moest ik nog even rechtzetten, dus niet alleen maar knikkerzakken.. haha. Xje!

• 21 Mei 2008 - 09:29

Marjolein :

Echt waanzinnig zo'n reis! Lees met plezier je verhalen en smikkel van je foto's!
    Groetjes, Marjolein, Maaike en Marten

• 24 Mei 2008 - 08:16

Liesl:

Mooie verhalen weer, het is allemaal niet bij te houden wat je daar ziet en meemaakt! Mijn twee weekjes namibie vallen weer helemaal in het niet :)
    Veel plezier nog vanuit zonnig Gouda!