Zwaaizwaai Loes & Bridge on the River Kwai. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Birgit - WaarBenJij.nu Zwaaizwaai Loes & Bridge on the River Kwai. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Birgit - WaarBenJij.nu

Zwaaizwaai Loes & Bridge on the River Kwai.

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

28 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

Hallowa,


Maandag 28 april kwamen we, na een redelijke nacht in de slaaptrein, aan in de stad waar we onze reis 2 maanden geleden begonnen waren! Met de bus naar Khoa San Road gereden en daar terecht gekomen in het guesthouse naast ons eerste guesthouse...
Langs een paar reisbureautjes gelopen en overal te horen gekregen dat een Visa voor India 6 werkdagen zou duren :shock: SRESSSS!!! Met een tuktuk naar de Ambassade van India gereden en daar de verlossende woorden te horen gekregen van 5 werkdagen. Wat een geluk dat ik 's avonds laat pas vlieg!
Hierna zijn we in een VET groot luxe shoppingcentrum terecht gekomen. Waar we heeeeel snel uitgevlucht zijn. Wat een prijzen zeg, dat zijn we niet meer gewend! Geef ons maar de markt, daar kunnen we tenminste lekker afdingen. Dat maakt het koopjes jagen nog veeeeeel leukerderder :D
Terug op Khoa San Road gelijk woord bij daad gevoegd en lekker gaan rondsnuffelen in de winkeltjes en bij de kraampjes. We vinden zo’n Backpackers Area helemaal GE-WEL-DIG!!!
Bij een café terecht gekomen waar een leuk bandje speelde. Na een tijdje naar een ander café gehobbeld waar en nog veel leuker bandje speelde! Met een Engelsman en een Aussie zitten kletsen. Alhoewel het kwam meer op luisteren aan, aangezien de Engelsman zichzelf nog al graag hoorde praten :lol: Na de midnightsnack was het rond de klok van 04.00u bedtijd!

Dinsdag 29 april veel te vroeg wakker geworden, reden kan nagevraagd worden bij Loes ;)
Vandaag was het b(r)akdag :lol: hiervoor hadden we een mooi rooftop zwembadje bij een hotel uitgekozen. Het zwembad was niet onwijs groot, maar wel prima. Marloes wilde nog snel even een goeie bruiningssessie voordat ze terug vliegt naar Nederland. Helaas was het net vandaag een bewolkte dag. We hielden ons vast aan het feit dat ik altijd roep dat men ook verkleurd als het bewolkt is. Ondanks deze wijze woorden vergeet ik mezelf wel in te smeren :roll:
De rest van de dag hebben we Khoa San Road 10.000x heen-en-weer gelopen. Het was souvenirshoptijd. Marloes kreeg er bijna stress van haha. Ze heeft allerlei leuke spulletjes gekocht waaronder veeeeeel oorbellen. Hier kunnen we wel een leuk pooltje over maken. Hoeveel paar oorbellen heeft mevrouw in totaal gekocht? En de winnaar krijgt een Oreo :lol:
Nog even snel genieten van de beautysalons. Aangezien de tijd heel snel tikte moesten keuzes gemaakt worden en de keuze is reuze!!! Gekozen werd voor een manicure & pedicure en jaja lieve dames en heren ik heb dat ook laten doen... Snel rennen (het was 23:30u!) naar een andere beautysalon voor de laatste facial. Voor de massage, die eigenlijk ook op de planning stond, was geen tijd meer. Vond ik persoonlijk niet heel erg aangezien ik getransformeerd was in een kreeftje...
Ons laatste drankje op 't terras gedronken & slaapje slaapje doen.

Woensdag 30 april wederom een zeer korte nachtrust. Loes was haar tas aan het inpakken en ik ging verhuizen van onze kamer naar een eenpersoonskamer alias de cel!
Nadat Marloes had ingecheckt, hebben we saampjes nog ontbeten en moesten we afscheid van elkaar nemen :cry: *snik snik* :cry:

Loes, ik heb twee FANTASTISCHE maanden gehad!!!!!!

Alleen met het busje terug. Mezelf op het terras geplant, waar ik al heel snel aanspraak had. Mensen hebben blijkbaar erg snel door wanneer iemand alleen is... Wel gezellig zitten kletsen!
Langs wat reisbureautjes gelopen en een dagtripje voor morgen naar de Bridge on the River Kwai geboekt.
Rest van de dag achter de compu doorgebracht. Heerlijk zo'n vrije dag waardoor iedereen online is :D

Donderdag 1 mei wederom niet kunnen uitslapen aangezien ik al om 7u paraat moest staan voor 't reisbureautje. Gelukkig kon ik twee uur mijn oogjes sluiten in t minibusje. Bij een begraafplaats van WOII gestopt. Hier lagen onder andere 1800 Nederlanders begraven. Was zeer indrukwekkend! De informatiebordjes waren zelfs in het Nederlands geschreven I like that!
Hierna zijn we naar het War Museum gegaan. Waar we super weinig tijd voor hadden gekregen. Snel langs alles gelopen, om vervolgens naar the Bridge on the river Kwai te gaan, wat een echte toeristenpleister bleek! Over de brug gelopen en een stuk met de trein gereden over deze beruchte spoorlijn. Na de lunch was het olifantje rijtijd. Met zijn drietjes in een bakje op de rug van Dombo en een beetje rondhobbelen. We werden echt van links naar rechts geschud. Het was wel geinig, maar niet mega spectaculair.
Daarna hebben we met een Bamboobootje gevaren. Dit was een soort van vlot met een klein Bamboohuisje erop. Van dit huisje hebben we goed gebruik gemaakt, want we hadden miezer boehoe :(
De laatste stop was bij een waterval, welke niet bijzonder was. Erg grappig, een groep uit Polen (of een ander Oostblokland) waren daar een fotoshoot in badkleding, aan het maken. Echt allemaal rare poses. Een Japanner van onze groep ging hier als een echt man (en Jap haha) uiteraard ook foto's van maken :lol: De groep was trouwens errug leuk! We waren met wat Zuid-Koreanen, welke het helemaal leuk vinden om te horen dat je uit Nederland komt. Ze zijn allemaal enorm fan van Guus Hiddink haha. Verder een Italiaans meisje, twee Engelsen en twee Jappen. De Koreanen waren wat ouder de rest was van mijn leeftijd. Zo heb ik toch nog ietsiepietsie meer van Thailand gezien dan alleen Khao San Road in Bangkok :lol:

Vrijdag 2 mei stond duidelijk in het teken van mijn India Visum. 's Morgens moest ik mijn paspoort naar de Ambassade brengen. Het afgeven daarvan duurt 5 sec. De busrit heen-en-weer echter 2u...
Lekker zitten chillen op 't terras en mezelf getrakteerd op een aller laatste Thaise Massage!
's Middags weer heen-en-weer naar de Ambassade waar ik m'n paspoort terug kreeg met een Visum voor India :D
Naar 't guesthouse, tasje gepakt en op naar 't vliegveld. In de taxibusje een Braziliaanse ontmoet die toevallige dezelfde vlucht had als ik. Op het vliegveld kwamen we een Fransoos tegen, die de Braziliaanse heel toevallig kende.
Ik vloog van Bangkok naar Dhaka (Bangladesh), daar blijf ik een nachtje slapen. Morgenochtend vlieg ik door naar Delhi!
Voor een extra vlaggetje op mijn site wordt deze vlucht vervolgd in m'n volgende blog :D


Toedelssss


@Loes, je loopt achter met de foto's. Heb je 't zooooo druk bij de rechtbank ;)
Heb ook al mega lang niet meer met stokjes gegeten. Over 1 1/2 week mag ik ze weer veelvuldig gebruiken! Ennuh chocolade laat ik hier maar lekker in de winkel liggen. Het is namelijk 44 graden Celsius :shock:

@Ada, goed bezig jij :lol:

  • 27 Mei 2008 - 21:37

    Zus Van ;):

    Heej...

    Fijn dat het nu tóch nog op je site terecht is gekomen ;) Helaas wel 2x moeten tiepmiepen, anders was je vast al in Bangladesh geweest :D

    Joehoe... jouw India-verhaaltjes komen er nu ook aan!! :lol:

    Kusssss van je zussss

  • 28 Mei 2008 - 07:35

    Agneta:

    We zijn je niet vergeten hoor, iedereen leest heel trouw je verhalen, die heel leuk en wel jaloersmakend zijn!
    Ik heb maandag m'n vat gehad (en gehaald) en nu heb ik VAKANTIE!!! Dus daarom (en omdat het gewoon leuk is) ben ik met Florence (die haar vat ook gehaald heeft), Marjon, Marloes en Angela gisteravond naar de Oase geweest waar Michelle aan het boccen was. O, nog een heel spannend nieuwtje, de Oase is omgetoverd tot club Oase, best wel mooi geworden. Trouwens, is chocolade bij 44 graden niet bijna vloeibaar? Dan heb je chocolademelk! Als past dat drankje natuurlijk beter bij winterse temperaturen.
    x Agneta

  • 28 Mei 2008 - 12:19

    Ada:

    ben ik weer :)

    Gefeliciteerd Agneta, super!

    Bir, ik had de foto van loes al gezien, super aso! Elke dag van de maand andere oorbellen... Mijn antwoord voor de pool: 30, stuur de Oro maar deze kant op ;)

  • 28 Mei 2008 - 16:16

    Marloes:

    Excuus excuus, heb de foto's van dit bericht alvast erbij gezet... rest volgt, misschien straks, maarrr.. 7 uur dispuutsavond he, en mag niet te laat komen :) Moet nog kiezen wat ik nu weer aan moet trekken, oh oh oh, wat een rust was dat in Azie; 5 outfits :D. Kusje!

  • 29 Mei 2008 - 09:59

    Ada:

    loes, hoeveel dispuutskleding heb jij eigenlijk???

  • 29 Mei 2008 - 19:49

    Marloes:

    Nou Ada...
    7 truien, 1 vestje, 1 longsleeve, 4 shirtjes, 7 polo's, 2 bloezen, jaja, hoop keuzes :) en dan nog bedenken welke oorbellen erbij :S Je snapt het wel, drama! :D

  • 02 Juni 2008 - 10:08

    Jan :

    Leuke straat die Khao San Road, lijkt een beetje op de Kleiweg. Gelukkig zag ik Heineken reklame

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 94915

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: