Superrr luxe de sites van Delhi bekijken! - Reisverslag uit New Delhi, India van Birgit - WaarBenJij.nu Superrr luxe de sites van Delhi bekijken! - Reisverslag uit New Delhi, India van Birgit - WaarBenJij.nu

Superrr luxe de sites van Delhi bekijken!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

01 Juni 2008 | India, New Delhi

Namaste,

Vandaag Job uitgezwaaid dus de hoogste tijd om aan mijn India verhalen te gaan beginnen! Aangezien ik mezelf tot vrijdag moet vermaken moet het vast wel lukken om het een en ander te beschrijven. Alhoewel, het is nu zondag en wederom veel mensjes online. Schrijf technisch niet goed :lol:

Zondag 3 mei heel Delhi blijkt uitgestorven te zijn. Echt dit heb ik nog nergens meegemaakt! Hier is blijkbaar nog niet de 24/7 maatschappij doorgedrongen... Ontbeten bij de Subway, hoe slecht, maar wel lekker :D Daar een jongen ontmoet die vertelde dat één toeristen bureau wel open is. Wat bleek, dezelfde als die van gisteren. De arelaxe kerel, wad nu wel relax. Blijkbaar vond ie mij gisteren ook niet aardig! Hij had bedacht dat ik uit Zweden zou komen, want uit Nederland kon echt niet. Die waren niet zo onvriendelijk :lol:
Na een tijdje gekletst te hebben en een paar boekjes doorgebladerd te hebben, waar reizigers hun ervaringen hadden ingeschreven, hebben we iets gedaan wat helemaal tegen mijn backpackers mentaliteit indruist. We hebben 2 vluchten, een busrit en een homestay geboekt! Geld moet rollen :lol: De tussenliggende dingen gaan we zelf regelen, dus eigenlijk valt 't best wel mee ;)
Doordat we vandaag zulke goede klanten waren kregen we de chauffeur van 't reisbureau tot onze beschikking en hij reed ons rond door heel Delhi. Echt superrr chill, zoveel zouden we anders echt NIET gezien hebben in 1 dag!
Als eerste gingen we naar een graftombe, waarvan ik de naam nog steeds niet weet (zelfs met de Lonely op mijn schoot kan ik 'm niet vinden...) Een mannetje probeerde in gebrekkig Engels het een en ander uit te leggen. Voor deze nietszeggende informatie wilde hij natuurlijk wat Rupees. Helaas, we hadden er niet omgevraagd, dus geen centjes! Helaas draait het in India vaak om geld...
De volgende tombe was van Humanyun. Volgens de Lonely een must see. Het gebouw is inderdaad wel mooi, maar een tombe is en blijft een tombe ;)
Bij het Bahai House of Worship aangekomen was het even fotoshoot tijd :lol: Als er één schaap over de dam is volgen meer. Dat was hier echt van toepassing. Een gezin vroeg of ze met me op de foto mochten en vervolgens was 't spitsuur :lol:
De Lotus Tempel lijkt een beetje op het Opera House in Sydney. De binnenkant van de tempel is erg saai, maar de achterliggende gedachte is wel mooi. Hier mag iedereen bidden ongeacht welk geloof je hebt.
Bij een Hindoeïstische tempel hebben we de Bhagavad Gita Experince gedaan (lijkt op de Fata Morgana van de Efteling). We vonden het een beetje teveel van 't goeie.
Van de cultuur naar de natuur. Het was tijd voor de Lodi Garden waar we al ijsjesetend hebben rondgehobbeld.
Nog een tempel (Lakshmi Narayan) bekeken. Voordat we daar naar binnen mochten moesten de fototoestellen, telefoons ed. worden ingeleverd en kreeg ik een mooie gele doek om mijn hoofd. Tempel was wel okay...
Langs de India Gate gereden, fotootje gemaakt en terug naar 't reisbureau. Afgesproken om mee te eten bij iemand van 't reisbureau. Erg leuk om een Indisch huis van binnen te bekijken. De woonkamer had behalve een tv-meubel geen meubels! Zitten deden we op de grond waar allemaal kussens lagen. Op tv was een cricket wedstrijd te zien en zo werden Job en ik ingewijd in cricket. Dit is DE sport in India! Vond het niet bijster interessant, maar what else is new? Sport is sport ;)
De “tafel” werd gedekt, wat inhoudt een tafellaken over het vloerkleed leggen ;) De Indiërs eten met hun rechter hand (links is om je billen mee af te vegen!), maar voor ons werd speciaal bestek uit de kast gehaald!
Na een gezellige avond werden we door onze chauffeur terug gebracht naar 't guesthouse. Alvast spullen pakken voor de trip naar Kashmir morgen!

Kuzzzzz Birgit.

• 01 Juni 2008 - 13:58

Zuslief:

Heb ik toch weer over je gedroomd... :roll:
    Nu was ik daadwerkelijk onderweg naar jou... alleen was alles zeer vreemd, heel haastig gegaan!! En zat ik dus praktisch zónder bagage in het vliegtuig :shock:
    Volgens mij betekent dit iets :lol:

Hoort dat 'ijsje-eten', bij die ene foto op Jobs site? :D Of was dat een ander ijsje? ;)

Erg leuk dat je weer bij mensen thuis mag komen eten/kijken! Zo doe je wel de goede indrukken op!!

Je vermaakt je vast wel, de komende werkweek!! ;)

Tot schnell op MSN oid! ;)

Kussie,
    Zussie!