Visum stressss & Ciao Jobje... - Reisverslag uit Calcutta, India van Birgit - WaarBenJij.nu Visum stressss & Ciao Jobje... - Reisverslag uit Calcutta, India van Birgit - WaarBenJij.nu

Visum stressss & Ciao Jobje...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

25 Juli 2008 | India, Calcutta

Namaste,


De nacht van 29 mei op 30 mei hebben we heerlijk op het stationnetje doorgebracht :x Rond 22.30u waren we op het station en op het mooie tijdstip van 04.00u zaten we pas in de trein. VET irritant en helemaal vervelend voor Job, want die was echt heel erg beroerd!
In de trein heb ik prima geslapen, Job wat minder...
In Kolkata aangekomen was het MEGA warm (40 graden!). Met de taxi naar het centrum gereden en een hostel met eigen badkamer uitgekozen (pre voor Job). Job ging "lekker" in bed liggen en ik ben opzoek gegaan naar een reisbureautje om mijn vliegticket en visum voor China te regelen. Nou dat was zo makkelijk nog niet... Internet lag overal plat dus prijzen voor de vliegtickets konden niet gecheckt worden. De regels voor het aanvragen van een Chinees visum waren sinds april zeer strikt geworden. Lang leven de Olympics :?
Langs de apotheek gelopen voor wat medicijnen voor Job. Gaan Internetten (toen ie 't weer deed ;) ) want kreeg een beetje China visum stress. Op Internet te lezen gekregen dat backpacken in China onmogelijk is :x Gelijk Maarten aan het werk gezet want hij had zijn visum ook nog niet (paspoort lag al meer dan 1 week bij de Ambassade...) In het weekend ging hij onze trip door China uitstippelen en wat hostels boeken. Wel echt balen, want dat is niet het reizen zoals we zouden willen... Als ik het ergens naar mijn zin heb wil ik daar langer blijven en is het niet leuk dan weer verder gaan, maar ja...

Zaterdag 31 mei zijn we verhuisd naar een luxe airco kamer. De kamer in ons hostel was mega warm en Job wilde graag een koele kamer.
Naar een reisbureau gegaan om mijn vliegticket voor China te boeken en alvast de aanvraag formulieren voor mijn Visum ingevuld. Snel terug naar het guesthouse. We hadden met Chiranjib (de Indiër die we ontmoet hebben in Leh en waar we mee naar het meer zijn gegaan) afgesproken om te gaan lunchen. Als Job niet ziek was geworden hadden we bij hem een paar nachten kunnen slapen. Leek me erg leuk, maar helaas niets aan te doen... Gezellige en lekkere lunch gehad. Samen nog een beetje door Kolkata gedwaald.
De nacht doorgebracht in een vrieskist :lol:

Zondag 1 juni was de vertrekdag van Job. Lekker veel zooi meegegeven aan Job :D Wat is het toch handig al die mensjes die weinig spullen mee heen nemen en daardoor veel mee terug kunnen nemen :D Job uitgezwaaid op het vliegveld.

Job het was helemaal TOP :D !!!!!!

Terug gereden naar Kolkata. Opzoek gegaan naar een andere slaapplaats, want de airco kamer paste niet echt in mijn budget. Terecht gekomen in mijn eerste dormitory. Grappig is vooral de prijs. Gisternacht sliepen we in een kamer voor Rs 950 en vannacht slaap ik in een kamer voor Rs 75 :lol: (Rs 60 = 1 euro). Samen met Toni (Indiër die ik gisteren had ontmoet) naar het winkeltje van z'n oom gegaan. Wederom werd heel de winkel leeggehaald. Helaas hadden ze de verkeerde klant binnen gehaald ;) Vanaaf was de finale van cricket en dit hebben we tijdens het eten, in een restaurantje, gekeken. Een hele show voorafgaand aan de cricket wedstrijd. Verder vind ik het nog steeds geen bijster interessante sport.

Maandag 2 juni visum regelen voor China. Naar het reisbureau gegaan en met alle boekingsbevestigingen naar het Consulaat. Goed nieuws kan mijn paspoort morgen alweer ophalen :D
Terug gegaan naar 't guesthouse en liggen lezen op mijn bedje. Opzoek gegaan naar een toeristenbureau om een tour te boeken naar de Sunderbands Tigers. Helaas ging dat niet door. De eerst volgende mogelijkheid was 7 juni. Dan maar een dagtour door Kolkata geboekt voor morgen.
Weer beland in het winkeltje van Toni. Ze lieten me nu alle sharees zien. Niet gekocht vind het een beetje zonde van mijn geld. Wanneer ga ik dat ooit dragen???? Ze zeiden nog als ik de sharre niet meer leuk vind dan kan ik met de stof naar een klerenmaker om er een jurk van te laten maken. Tja dan koop ik wel gewoon een jurk ;)

Dinsdag 3 juni staan de sites van Kolkate op de planning. Lekker lui met een tour :D Bij het toeristenbureau aangekomen zat het helemaal vol met Indiërs en gelukkig een Engels stel. Vandaag heb ik erg veel gezien! We zijn begonnen bij Dakshineshwa Kali Tempel (1847) waar, heel suf, zelfs van de buitenkant van het gebouw géén foto's genomen mochten worden... De buitenkant was trouwens mooier dan de binnenkant. Zeg dat wat over de buitenkant of over de binnenkant ;) Volgende tempel was de Jani Tempel. WOW wat waren hier veeeeeeeel menschen! Echt drukdrukdruk. We (Sasha, Hannah en ik) stonden ook weer heeeeel snel buiten. De 3e tempel was de bijzonder mooie Tali tempel! Een hele kleurrijke tempel en enorm anders vergeleken met alle andere tempels die ik tot nu toe gezien heb.
Kolkata Panorama was niet echt mijn ding. Volgens zeggen zou dit een perfecte manier zijn om de historie van Kolkata/India te leren kennen door middel van een geluid en licht show. Niets is blijven hangen...
Een kijkje genomen bij het politiemuseum. Duidelijk overkill aan Kolkata info, als niet Indische is zo’n musea vet oninteressant.
Na de lunch aangekomen bij het huis van Netaji Bhavan (even googlen wie dat nou precies was...) Netaji wordt beschouwd als een nationale held in India en alom gerespecteerd in heel Azië voor zijn strijd en opoffering voor de bevrijding van India. Hij was opgesloten in zijn huis en ik heb zijn ontsnappingsroute gelopen. Jaja, zeer interessant ;)
Langs de St Pauls Cathedral (1839 – 1847) gelopen. Deze kerk zou zo uit Engeland verscheept kunnen zijn ;)
De laatste stop, het Victoria Memorial (1921), was veruit de mooiste. Binnen was een museum met allerlei schilderijen. Om het Victoria Memorial is een erg groot park gebouwd, waar heel wat Indiërs zitten te chillen. Kijkje genomen bij de musical fountains.
Zeer relax dat Sasha & Hannaha deze tour ook geboekt hadden, anders was het waarschijnlijk een zeer saai dagje geworden. Zeker omdat de Indiërs niet echt goed Engels konden.

Woensdag 4 juni had ik afgesproken om naar een Bollywood movie te gaan. Niemand kan India verlaten zonder een Bollywood movie gezien te hebben! Ik ging samen met een Indiër zodat hij het een en ander kon vertalen voor mij. De film was wel aardig en ik kon het nog redelijk goed volgen. Wat mij betreft had het gewoon een Hollywood movie kunnen zijn... Grappig is dat de mensen in de zaal gaan klappen als ze een stukje erg goed vinden.
Rest van de dag niet veel gedaan. Lekker liggen lezen op mijn bedje :D

Donderdag 5 juni een regenachtige laatste dag in Kolkata. Niet alleen regen ze waren vandaag ook aan het staken. Alle winkels waren dicht dus vrij weinig te doen. Samen met een Indisch meisje gaan lunchen. Heel apart om te zien dat deze normaal mega drukke stad zooooo rustig was. Kinderen spelen cricket midden op straat. Park Street is normaal mega druk, nu konden we gewoon midden op straat lopen :shock: Opzoek gegaan naar een begraafplaats waar bekende mensen zouden moeten liggen. Wij zijn ze in ieder geval NIET tegen gekomen ;)
Terug gegaan naar het guesthouse om mijn spulletjes in te pakken. Mijn vlucht ging om het heer-LIJKE tijdstip van 02.00u :roll: Na mijn laatste Indische maaltijd in India ging ik met de taxi naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Bangkok. Zo kom je er nooit zo kom je er 3x in een mega korte periode! Oké kom niet verder dan het vliegveld, maar toch ;)


Liefs Birgit.

  • 24 Juli 2008 - 18:32

    Mam:

    je komt wel veel verschillende mensen tegen in je uppie. Toch leuk. groetjes

  • 24 Juli 2008 - 18:49

    Daf:

    Kijk kijk... Mam, wat leuk ;)

    Hee zus... ff taalspelletje :p
    Heb je Indisch gegeten of Indiaas ;)
    Zijn nl wél 2 totaal verschillende dingen :D

    Joehoe... en we zijn onderweg naar Chinaaaaa!!

    Maar wel weer erg leuk om te lezen wat je weer hebt meegemaakt! :lol:

    Dikke kusssss

  • 24 Juli 2008 - 20:55

    Josine:

    Hi niggie,

    Heb net ff je foto's zitten bekijken, ziet er allemaal echt heeeer-LIJK uit ;-)
    Waar zit je eigenlijk op dit moment?

    XXX
    Josine

  • 25 Juli 2008 - 03:50

    Ingrid:

    Ja, ja ik weet het nog Calcutta! Toen hadden we contact. Leuk om het vervolg te lezen. Gelukkig dat je af en toe wat engels sprekende mensen tegenkomt, anders krijg je van die saaie conversaties. Grtjs Ing&Jouke. Gaan zo bij buuf met 2 meiden van 2 en 4 spelen (Jouke dan).
    Goeie reis in de trein

  • 25 Juli 2008 - 07:40

    Paula:

    Hee Brigitta!

    Ik blijf het leuk vinden om je verhalen te lezen, geeft me zo'n fijn vakantie gevoel :D

    Je hebt ondertussen wel ECHT al een hoop gezien in een relatief korte tijd, het begint nu zelfs mij hier een beetje te duizelen ;)

    Veel plezier straks in China, is het nou nog gelukt met je visum?

    Liefs, Paula

  • 25 Juli 2008 - 07:54

    Doyce:

    He Bir,
    Leuk joh allemaal. We missen je wel hier hoor. Veel plezier in China met Maarten. Kun je hem eindelijk weer zien!

    Ik spreek je snel weer.

    Kus

  • 25 Juli 2008 - 10:30

    Karen:

    Hoi Birgit,

    Het blijft erg leuk om al je verhalen en belevenissen te lezen.

    Dank je nog voor het kaartje.

    Nog heel veel plezier!

    Groetjes Karen

  • 25 Juli 2008 - 14:07

    Marloes:

    Gna gna Doyce, Maarten is al lang en breed weer thuis :) Bridget, het zit je niet echt mee he met al die zieke mensen om je heen! En jij maar in je uppie steden verkennen en medicijntjes scoren ;). Xje!

  • 28 Juli 2008 - 11:01

    Lieveke:

    Hoi Bir waar hang je nu zo ongeveer uit? Ben in Assen naar tentoonstelling geweest van de Xian beelden zelf daar was het al indrukwekkend dus zal in het echt al wel helemaal mooi zijn. Veel plezier nog (een maandje?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 94899

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: