Het mooiste museum van China, of toch niet... - Reisverslag uit Taiyuan, China van Birgit - WaarBenJij.nu Het mooiste museum van China, of toch niet... - Reisverslag uit Taiyuan, China van Birgit - WaarBenJij.nu

Het mooiste museum van China, of toch niet...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

10 Augustus 2008 | China, Taiyuan

Ni Hao,

Jaja soms kan ik snel zijn ;) Dit wordt een mini berichtje van ons bliksem bezoek in Taiyuan.

Maandag 16 juni kwam de nachttrein aan rond 09.00u. Zeer mooi tijdstipje al zeg ik 't zelluf. Het was wel even spannend of we beide tegelijk gingen uitstappen, gelukkig deden we dat :D
Wederom was het takke weer. Snel taxi ingedoken en naar ons hotel gegaan. Spullen gedropt en naar het Shanxi museum gewandeld (het was gelukkig weer droog!) Dit zou het mooiste & beste museum moeten zijn van China. Als je deze gezien hebt kan de rest worden overgeslagen... In de Lonely stond dat het museum gesloten was op de 15e en 30e van elke maand. Wij helemaal blij, want het was de 16e. Nou de Lonely had zijn werk niet goed gedaan... Het museum was op maandag dicht grrrr :x Tijdens onze terugweg begint het weer KEI hard te regenen :roll: Even terug naar hotel en daar een beetje zitten chillen tot het weer droog was zodat we de stad konden bekijken. Aangekomen bij 't Shanxi provincial museum, blijkt deze dicht te zijn vanwege werkzaamheden :roll:. Doorgelopen naar de Confucian tempel welke jawel ook dicht bleek te zijn... Nog een andere tempel bezocht en wouwiebouwie deze was open! Hierna naar de Twin Pagoda gegaan waar we zowaar toegang tot hadden :lol: Het was een erg mooi complex! Één pagoda konden we beklimmen, wat ik uiteraard graag wilde. Ik hoopte op een mooi uitzichtje, maar kwam zeer bedrogen uit. De pagoda had een paar kleine raampjes, waar niet erg veel doorheen te zien was. Maarten vond het van te voren al niet nodig om omhoog te lopen en liep nu te klagen over verspilde energie :lol:
Door een tuin terug gelopen naar de uitgang. SJIT uitgang dicht. Zag ons al slapen in de tuin :lol: Wat rondjes gelopen en nog een andere uitgang (normaal niet voor toeristen) gevonden, waar we snel naar buiten zijn geglipt.
Ons avondeten hebben op straat gekocht en gegeten. We liepen langs allerlei kraampjes en bij verschillende kraampjes wat besteld. Naja bestellen, eerder aanwijzen ;) Echt superrrr lekker!

Liefs Maarten & Birgit.

• 10 Augustus 2008 - 20:10

Daphne:

Woeii... :lol:
    Morgen is het zo ver...
    OP naar La Douce France!

Was de pagode dan écht gesloten? Dat jullie er niet uitkonden...

Spreek én zie je snel ;)

Liefs,
    Daf

• 11 Augustus 2008 - 09:32

Kirsten:

Hee Bir!

Lekker handig, dat alles dicht (of gedeeltelijk dicht ;)) is op maandag! Lijkt Nederland wel!

Intussen ben jij op weg naar Frankrijk om ein-de-lijk eens vakantie te vieren ;) Nou, je hebt het verdiend hoor :p Tis nu met recht een multicontinentale wereldreis aan het worden :)

Heeeeeeeeel veel plezier! En groetjes aan iedereen daar in Frankrijk!

Kus Kirs

• 12 Augustus 2008 - 00:34

Ingrid:

Das wel pech zeg, alles dicht! Ben benieuwd of jullie dag langer zijn gebleven, ik gok van niet. Ons weekend in Snowy Mountains was top, echt super sneeuw gehad (uniek!), geweldige 4wd trips (ook Ingrid is vast komen te zitten, Ed mocht scheppen in de sneeuwbui) en fantastische uitzichten. De kertsman is geweest, was een leuke groep en gezellige camping of "alpine retreat" zoals het zo moii heette! Auto vet onder bagger, Jouke heeft zich weer voorbeeldig gedragen en iedereen om zijn vinger gewonden. Hij was erg blij met Doc Hudson autootje.
    Grtz Ing, Ed en Jouke