Naar 't theater & bootje varen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Birgit - WaarBenJij.nu Naar 't theater & bootje varen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Birgit - WaarBenJij.nu

Naar 't theater & bootje varen!

Door: Birgit

01 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Xin Chao,

Pfff ik loop echt VET achter :shock: Gisteren heb ik Marloes uitgezwaaid :cry: Ik dacht dat ik daarom nu wel extra veel tijd zou hebben om mijn site bij te werken, maar het is vakantie bij jullie dus iedereen is online. Babbelen met het thuisfront is toch ook wel errug leuk :D

Ohwja als er mensjes zijn die mij de afgelopen 2 weken smsjes hebben gestuurd. In Laos had ik nul komma nul bereik. Hierdoor is geen enkel smsje binnengekomen. Ik zou het vervelend vinden als jullie denken dat ik na een smsje niets van me laat horen...

Eens eventjes kijken waar was ik gebleven...

Maandag 7 april zijn we na een aardige nacht in de slaapbus aangekomen in Ha Noi. We dachten dat dit superrrr chill zou zijn aangezien we dan een extra dag hebben. Normaal komen we ergens 's middags aan, eer we dan een guesthouse hebben gevonden en een beetje hebben rondgehuppeld is het alweer etenstijd... Het ging vandaag helaas ook die kant op. Aangezien we al om 8u opzoek waren naar een kamer, dachten we een hele dag te hebben, maar helaas nog bijna niemand was uitgecheckt en daardoor konden we pas weer terug komen rond 12u. Grrrr vet irritant. Dan maar lang ontbijten ;) Ergens een kamer genomen en een beetje in 't old quarter, Ha Noi's historische hart, rondgeslenterd. Wij vinden Saigon veeeeeeeel leuker! Kan niet precies vertellen waarom...
's Avonds was het tijd voor een uitje naar het waterpoppen theater. Dat is iets heel erg Noord-Vietnamees. Jammer was wel dat het ook daadwerkelijk in het Vietnamees was :? Gelukkig werd er niet heel veel gesproken. Het kan het beste beschreven worden als een poppenkast voorstelling in jawel het water ;)

Dinsdag 8 april vroeg opgestaan om naar het Mausoleum van Ho Chi Minh te gaan. Hier naartoe hebben we onze eerste Cyclo ritje genomen. Een zeer leuke manier om de stad te bekijken! Bij het Mausoleum aangekomen dachten we dat we minstens 2u moesten wachten zo’n Efteling rij stond er. Volgens de kaartjes mevrouw zou het maar 15min duren en dat klopte zowaar ook nog! Vond het toch wel vreemd om een man te zien liggen die in 1969 is overleden...
In Nederland gaan kinderen van de basisschool met een schooluitje naar Blijdorp. In Vietnam gaan ze "gezellie" langs Ho Chi Minh lopen...
Vervolgens zijn we naar het huis gegaan waar Ho Chi Minh heeft gewoond. Een student wilde graag onze gids zijn. Jammer was wel dat ie zooooo snel Engels aan het brabbelen was dat we 'm de helft van de tijd niet echt konden volgen... Vind het wel mooi om te zien hoe geweldig ze Ho Chi Minh in het noorden vinden en hoe verschrikkelijk onze Easy Riders 'm vonden. Alle mensen in het zuiden noemen Ho Chi Minh City nog steeds Saigon.
Na een lunch die een beetje boel was tegengevallen (dit is zeeeeeer zeldzaam!) zijn we naar de Temple of Literature gegaan. Deze tempel is gevonden in 1070 en werd in 1076 de eerste Universiteit in Vietnam. Iedereen die geslaagd was kreeg een schilpadsteen. Soort grafsteen op een schilpad. Schilpadden hebben een symbolische betekenis in Vietnam.
Nog een tripje naar Halong Bay geboekt voor morgen en naar een boekenwinkel gegaan om boeken te ruilen. Zeer relax dat je dat overal kan doen al geven ze wel errug weinig geld voor onze boeken :(

Woensdag 9 april werden we rond 08:00u opgehaald met een minibusje voor de rit naar Halong Bay. De busreis was wel mooi! In Halong Bay aangekomen een bootje op om, na de heerlijke lunch, lekker relax op een ligbedje op het dek te bakken. Helaas kwam er van bakken niet zo heel veel terecht want het waaide zeer hard. Halong Bay zelf is superrrr mooi! In deze baai liggen 1969 kalkstenen eilanden, welke spectaculair oprijzen uit de oceaan!
Nog de Hang Sung Set Cave bezocht. Deze grot bestaat uit drie "kamers", de ene nog groter dan de andere. Het was wel echt een toeristenplek zeg, maar wel zeer mooi. Vooral omdat ze overal gekleurde lampen hadden opgehangen wat een erg mooi effect had in de grot.
Onze hut is ook het vermelden waard. We hadden drie bedden en een badkamer om U tegen te zeggen met een massage douche :D Jammer was dat de straal niet krachtig genoeg was voor een top massage...
Op de boot nog een Nederlands stel ontmoet die door Vietnam aan het fietsen waren met een Nederlandse gids die al vele jaren in Zuid-Oost Azië aan het rondzwerven was en hier fietsvakanties organiseert. Een gezellige avond mee gehad.

Donderdag 10 april hadden we mega vroeg de wekker gezet om de zonsopgang om half 6 te bewonderen. Vette pech, want het was hartstikke bewolkt :( Aangezien het ontbijt pas om half 8 geserveerd werd zijn we nog eventjes onder de wol gekropen.
Na het ontbijt was het kayaktijd en zijn we een beetje om de eilandjes gaan peddelen. Was wel leuk, maar vanaf de boot had je ook een prima uitzicht en das minder vermoeiend ;)
Na de lunch was het alweer tijd om terug te gaan met het minibusje naar Ha Noi :(
In Ha Noi snel naar de ambassade van Laos gereden om eventjes te checken of de grensovergang in het Noorden van Vietnam open zou zijn. Deze is open sinds mei vorig jaar :D. Hier zijn we superrr blij mee, want dit scheelt heeeeel veeeel heen-en-weer reistijd! Vervolgens de nachttrein geboekt en een beetje rondgehobbeld om de tijd te dooien. Rond 22:00u vertrok onze trein naar onze laatste bestemming in Vietnam!

Tam Biet,

Birgit!

• 01 Mei 2008 - 17:44

Daphne:

Lief zusje,

Zozo, je hebt weer aardig kunnen bijschrijven ;)

Het blijft leuk om je verhalen te lezen!
    Natuurlijk horen we sommige verhalen al eerder, maar dit blijft leuk!!! :d

Ben benieuwd naar jullie adventures in Laos... :lol:
    En natuurlijk hoe je het in India is, met je volgende reispartner... ;)

Tot de volgende keer
    SMAK
    Daf...

• 03 Mei 2008 - 08:16

Eefje:

Ha Birgit!

Leuk om weer wat van je adventures te lezen!
    Je hebt Marloes goed afgeleverd, ze kon nog aardig meekomen op het ULV...;)
    Volgend jaar weer met z'n allen, he?

liefs,
    Eefje

• 03 Mei 2008 - 10:23

Remco En Gabrielle:

Heyhey!
    Hoe vonden jullie Vientaine en het Tuben in VangVien? Ben je nog in Laos of ben je alweer verder? Wij hebben twee dagen op de Mekong gevaren en zijn nu aangekomen in Thailand. Het uitzicht vanaf de Mekong was super! Vanuit hier reizen we naar het strand om daar onze Paddi-Open Water te halen. Nog veel plezier op reis. We houden je via deze site wel in de gaten;).
    Groetjes!
    Remco&Gabrielle

• 05 Mei 2008 - 19:30

Ron Zegwaart :

Hallo Birgit,
    Heel erg leuk te lezen, waar je zo al bent en wat je allemaal gezien hebt. IK wens je nog een goede reis en zo te zien geniet je er met volle teugen van!!! Nu naar Laos, veel plezier daar en het gaat je goed.