Nachtmarkt, nachtmarkt & de nachtmarkt ;) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu Nachtmarkt, nachtmarkt & de nachtmarkt ;) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu

Nachtmarkt, nachtmarkt & de nachtmarkt ;)

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

17 Mei 2008 | Laos, Luang Prabang

Sabaai-dii,

Vervolg vrijdag 18 april in Luang Prabang aangekomen was het eerst lunch tijd :D Eten gaat voor alles hé Loes ;) Vervolgens was het zoeken naar een goedkoop guesthouse, wat hier blijkbaar niet zo makkelijk was... Eigenlijk hadden we gedacht in een tweede Cambodia terecht te komen qua prijzen, maar dat valt dus vies tegen... Na veel zoekwerk een mooie kamer met badkamer voor een redelijke prijs gevonden. Spullen gedropt en het was Luang Prabang bekijktijd. Ze hebben hier een superrr leuke avondmarkt, waar heel veel leuke spulletjes worden verkocht. Heaven voor Marloes :lol: Wat ook relax is, is dat niemand aan je staat te trekken en dat je heel rustig over de markt kan rondstruinen en leuke spulletje neuzen :D
Daarna eventjes met het thuisfront zitten skypen om vervolgens de keuken van Luang Prabang te gaan testen. Lao eten is niet heel erg verschillend met al het andere eten wat we tot nu toe hebben gegeten. Behalve de sticky rijst, rijst dat niet met stokjes, maar met de handjes wordt opgegeten!

Zaterdag 19 april uitslaapdagtijd jippie :D Waren we echt aan toe :lol: We hadden een zeer mooie dag uitgekozen aangezien het KEI hard regende 's morgens. Doordat het minder prettig weer was stond vandaag in het teken van relax take it easy :D
Eerst nog eventjes langs wat reisbureautjes gelopen om een dagtour voor morgen te boeken. Hierna kwam het relaxen en wel in een Spa :D Eerst eventjes douchen, daarna werden we ingestopt in een stoomcabine. Je zit op een stoeltje in een soort tentje en wordt helemaal ingepakt alleen je hoofd steekt eruit. Mmm beetje vage beschrijving, het is in ieder geval een erg grappig gezicht! Daarna was het tijd voor de scrub en na de scrub kregen we een zeewiermasker. Dit masker bestond uit jawel zeer verrassend zeewier ;), banaan, papaya, limoen, melk en honing. Wat roken we lekker :lol: Weer eventjes onder de douche doorlopen en als kers op de taart ;) een heerlijke massage! Na 3u waren kwamen we helemaal herboren de spa uit en was het tijd voor het diner.
Nog eventjes over de nachtmarkt gewandeld en richting ons nestje.
Jaja het uitgaansleven in Lao is zeer spannend. Alles sluit om 23:30u!!!

Zondag 20 april regende het weer pijpen stelen, maar ja we hadden een tripje geboekt dus alle voorbereiding op een regendag getroffen en naar 't reisbureautje gelopen.
In het bootje begon de lucht al wat open te trekken en de rest van de dag hebben we onze regenkleding niet hoeven aanraken :D
Eventjes gestopt bij het Whisky dorp. Geen idee waarom 't zo heet. Wij hebben iig nergens Whisky ontdekt... Het dorp was een beetje suf. Daarna gingen we naar de Pak Ou Caves, waar heeeeel veeeel Boeddha beelden stonden. De cave zelf was niet heel boeiend. Wat erg jammer was aangezien we heel wat traptreden omhoog waren gelopen :? Weer met het bootje terug en lunch tijd. Hierna zijn we met een tuktuk naar de Tat Kuang Si watervallen gegaan. Welke echt superrrr mooi waren! Het water was heel helder en turquoise :D Maarten, het deed me een beetje denken aan de Plitvicemeren :D Dat park was alleen wel een beetje boel groter!
Ikkuh kon lekker gaan zwemmen en Loes moest werken aan haar teint ;) Ook heb ik me nog even gedragen als een klein aapje en mezelf het water ingeslingerd :lol:
In het park hadden ze zwarte beren, die echt heel schattig aan het stoeien waren! De tijgers hadden vandaag geen zin om naar buiten te komen.
In Luang Prabang was het weer avondmarkt tijd :D En vandaag was het niet alleen kijken, kijken en niet kopen ;)

Kuzzzzzzz

@Ingrid, GEFELICITEERD :D Geniet ervan!!!
De volgende grote reis (volgend jaar???) komen Maarten & ik zeker gebruik maken van jullie slaapbank!
Mijn India verhalen komen ooit, als ik ben bijgeschreven, ook op deze site terecht...

@Dave, ik ben momenteel in Leh! Kunnen we strakkies fotootjes naast elkaar gaan leggen :D Echt wat is het hier GEWELDIG mooi. Bergjes, bergjes en nog meer bergjes! Morgen vliegen we naar Delhi, heb je nog tips???

• 16 Mei 2008 - 15:43

Daphne:

Die massages zijn jullie volgens mij wel bevallen of niet?!
    Het lijkt me ook wel erg lekker...

Wat hebben jullie gekocht??

Liefs...

• 17 Mei 2008 - 07:23

Ingrid:

Krijg je ipv Lao eten lekker kangoeroestaart soep en krokodillen billen!!! Top zo'n massage, vind ik zelf ook heerlijk...
    Grtz Ingrid