Houseboat mét ons eigen huisslaafje ;) - Reisverslag uit Srinagar, India van Birgit - WaarBenJij.nu Houseboat mét ons eigen huisslaafje ;) - Reisverslag uit Srinagar, India van Birgit - WaarBenJij.nu

Houseboat mét ons eigen huisslaafje ;)

Door: Birgit

03 Juni 2008 | India, Srinagar

Namaste,

Maandag 5 mei werden we 's morgens opgehaald door onze persoonlijke chauff van gisteren. Hij bracht ons netjes naar het vliegveld. Vandaag zouden we onze mooiste vliegreis ever krijgen (volgens het reisbureau)...
Het inchecken duurde wel even, dat kwam voornamelijk door een Indiër die vond dat hij voor ons moest kruipen. Waar ik het uiteraard niet mee eens was… Ik kon 'm alleen niet meer tegen houden. Vervolgens duurde het jaaaren omdat meneer liters "heilig" water mee moest nemen...
Vlucht zelf ging prima, helaas was het bewolkt :cry: Het weer is mij niet goed gezind!
In Srinagar aangekomen stond al iemand klaar met een bordje met mijn naam erop :D Met de jeep werden we naar de houseboat gebracht. Deze was een beetje boel luxer dan we van te voren hadden gedacht! Inclusief onze houseboatslaaf Javid. Hij kookt voor ons, neemt ons overal mee naar toe (ook al vinden wij dat we alleen kunnen, neen hij gaat mee!), etc.
In de achterkamer onze lunch gekregen. Jaja, we hebben een achter- en een voorkamer :D We hebben nog een huisbootgenoot ;) maar deze Thai komt en gaat of terwijl met hem hebben we een hallo-doei-relatie ;)
Beetje zitten chillen en met de manager gebabbeld. Hij gaat, na eigen zeggen, een TOP vakantie voor ons regelen in Jammu & Kashmir. Helaas was zijn prijs niet helemaal ons budget. Kheb nog steeds geen geldboom op mijn rug groeien :( Na wat dingen geskipt te hebben en Job hem een 't shirt cadeau deed, zijn we met een mooi prijsje overeen gekomen. We hebben 2 dagtripjes in Srinagar geregeld en een 4-daagse trekking in Naranag.
De temperatuur hier is wel eventjes wennen! Ipv 44 graden Celsius is het hier 16 graden. Brrr koud :lol:
Ons avondeten is ook het beschrijven waard. We hadden een Oer-Hollandse pot, namelijk aardappels, bloemkool, worteltjes en kip curry!
Heerlijk in mijn slaapzakje geslapen! Loes, ik heb 'm nu echt nodig :D

Dinsdag 6 mei ontbeten op het dakterras in 't zonnetje! Vandaag gingen we Srinagar bekijken. Eerst naar een Islamitische begraafplaats, vanwaar we een mooi uitzicht hadden op het Hai Parbat Fort. Rond gelopen met hoofddoek in de Jama Masjid. Deze moskee is ontworpen in 1394 en was pas klaar in 1672!
Beetje rondgestruind in het oude centrum en de Khanqa of Shab-i-Hamadan bekeken. Dit is een moskee die helmaal uit hout bestaat (lijkt helemaal niet op een moskee, zoals wij ze kennen). De moskee is meerdere malen verbrand en opgebouwd, laatste keer was in 1730.
Bij een antiekwinkeltje terecht gekomen, waar Job wat souvenirs gekocht heeft. Ik ging even buiten in 't zonnetje zitten. Tenminste dat was mijn bedoeling, in plaats van zonnen moest ik de keuken komen bekijken. Toen ik toch al binnen was moest ik gelijk het eten proeven. Ik "netjes" met mijn hand eten, maar blijkbaar kon ik dat niet zo goed, want ze moesten allemaal hard lachen om mijn pogingen. Nadat Job klaar was met zijn aankopen moest hij uiteraard ook de keuken bekijken & 't eten proeven. Eten was errug lekker!
Langs het Dal Lake meer gereden naar de Shankaracharya Mandir. Ongeveer dan, om bij deze Hindoeïstische tempel te komen mochten we zelf nog heeeeeeeeeel wat traptreden beklimmen. Voor onze moeite kregen we wel een superrrr uitzicht terug! Helaas mochten de camera’s niet mee naar boven genomen worden :( De tempel zelf was een beetje een tegenvaller...
Nog twee tuinen/parken bezocht, waarna de tocht vervolgd werd en we bij een tapijtenboer terecht kwamen. Wederom hebben ze niets aan mij en ik ben nog wel de vrouw! Javid vond het maar raar dat ik niets leuk vind :lol: Job daar en tegen vond TWEE tapijten errug mooi. Ze waren alleen wel poep duur, waardoor we met lege handen de winkel hebben verlaten.
Terug bij de houseboot beetje zitten chillen onder het genot van een kopje thee.
Na het eten ontdekt dat HBO & Star Movies weer van de party zijn en lekker een filmpje gekeken :D

Woensdag 7 mei begonnen met een handwasje. Ze vroegen echt belachelijk veel voor de was. Aangezien ik de beschikking had over een mooi tuintje, heb ik daar mijn waslijntje gespannen en mijn was zelluf gedaan (is nog niet vaak voor gekomen...)
Hierna was het relaxen in een roeibootje, welke we uiteraard niet zelf hoefden te roeien! Nog een paar bloemenbootjes gezien en vriendelijk gezegd dat we nog bloemen nog zaden willen kopen. Ik kreeg wel gratizzz een (lotus)bloem, welke ik netjes in mijn haar heb gestopt. Birgit alias het bloemenmeisje ;)
In het zonnetje voeren we door de floating gardens. Het bloemenseizoen begint echter pas over een maand. Het moet hier dan echt een superrrr mooie bloemenpracht zijn! Wij kregen nu alleen maar de kleur groen te zien...
Onze lunch werd op onze schoot geworpen :lol: Een andere manier van picknicken ;) Een tafellaken werd over onze benen gedrapeerd, daarop kwamen een paar bakjes met eten, drinken, borden & bestek. Voorwaarde we moesten wel netjes stil zitten :D
Bij de houseboat kwam een kledingmaker langs om een maatpak te maken voor Job van echte Kashmir wol! Vergeleken met Hoi An was hij wel een beetje boel duur, maar voor Nederlandse begrippen nog steeds cheapychaepy. Dit mannetje wilde uiteraard ook heel graag iets voor mij maken, maar helaas pindacheese kheb al heel veel kleertjes naar huis gestuurd! Loes, "de doos" moet toch eerdaags een keertje aan gaan komen! Weet je nog wel wat je allemaal hebt gekocht :lol: Let me know als je 'm hebt uitgepakt!

Kuzzzzzzz Birgit.

@Job, voel je je weer helemaal fris & fruitig??? Ik hoop t voor je!

• 03 Juni 2008 - 17:59

Daf:

:lol: Pindacheese... maffe zus!! :lol:

Wat een énorm leuk berichtje!!!

Ikke ben blij, ikke ben blij, want ik weet waar ik sta volgend jaar... kep een nieuwe duo en voor kleine potjes grote ogen, gooi ik de details nog wel in een 'echte' mail... ;)

Kus
    Daphne

• 05 Juni 2008 - 11:42

Marloes:

Bridget! Het aftellen gaat beginnen he... stress slaat weer toe! Lig dagelijks op de deurmat om de doos op te vangen!

Euh, één kleine kanttekening he... "onze huisslaafje"... foei foei!

Fijn dat de slaapzak eindelijk niet voor niets is meegesleept!! Hoe duur was die was dan wel niet precies?

Foto's zijn nog niet richting de Klein, ben nog niet echt in de buurt geweest!