The life of Gautama Buddha. - Reisverslag uit Bodhgaya, India van Birgit - WaarBenJij.nu The life of Gautama Buddha. - Reisverslag uit Bodhgaya, India van Birgit - WaarBenJij.nu

The life of Gautama Buddha.

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

14 Juli 2008 | India, Bodhgaya

Hoihoi,


Woensdag 28 mei een reisdagje die veeeeeel te vroeg begon. Om half 5 hadden we afgesproken met een rickshaw mannetje die ons naar het station zou brengen. Daar aangekomen begon het wachten en wachten en nog meer wachten. Ons treintje had maar liefst 6u vertraging :x We hadden nog heer-LIJK een paar uur kunnen slapen en op een christelijk tijdstip kunnen opstaan... Op het station beetje zitten lezen en zo ging de tijd voor mij nog vrij snel.
In Gaya aangekomen, een rickshaw naar Bodh Gaya gedeeld met een Amerikaanse en wat Indiërs. Daar beetje in het stadje rondgelopen. Bij een schoenenwinkeltje moesten we naar binnen. De man vond het errug leuk om met toeristen te babbelen. Hij gaf ons beide nog een blad van de Bodhi Tree. Dit is de boom waar Boeddha onder heeft zitten mediteren.
Nog een paar heerlijk lassi's gedronken en terug gegaan naar het guesthouse want Job voelde zich niet zo lekker.

Donderdag 29 mei Job voelde zich errug beroerd. Was 's nachts meerder malen naar de wc gerend...
Wat liggen lezen tot ik de kamer een beetje moe werd en ben Bodh Gaya in mijn eentje gaan bekijken. Eerst eventjes langs de lassi corner voor een heerlijke bananen lassi :D Loes, in India zijn het de lassi die 't 'm doen, echt jammie!!!
Begonnen bij Mahabadhi dit is DE tempel van Bodh Gaya. Voor het eerst gebouwd in de 6e eeuw en deze komt uit 1882. In dit complex staat de Bodhi Tree. Ik moest hier rondlopen op mijn blote voetjes en dat was niet altijd even prettig :doubt: Om de tempel was een soort van tuin met verschillende stuppa's. Ik was vandaag een blond Japans meisje ;) Was foto's aan het maken met mijn camera én die van Job.
In Bodh Gaya staan tempels van allemaal andere Boeddhistisch landen. De eerste waar ik heen ging was die van Thailand. Ik herkende deze als Thai's door de "poppen" die voor de tempel stonden. Bij deze tempel kwam ik een jongen tegen die Job en ik gisteren ook al waren tegen gekomen. Hij nam mij wel mee op zijn motor en zei een aantal keer dat het gratizzz was een vriendendienstje. We hebben de tempels van Tibet, Birma, China, Nepal, Japan, Vietnam en Bhutan met een bezoek vereerd.
Langs de "Great Buddha Statue" gelopen. Dit beeld is 25 hoog en wordt omgeven door zijn 10 leerlingen. Hierna reden we naar de andere kant van 't stadje over een brug, waar het water ver te zoeken was... Hij bracht me naar een weesschooltje waar ik uiteraard geld moest doneren. Ik hou niet zo van dit soort praktijken... Het was beter geweest voor het weesschooltje als Job mee was geweest ;) Nog langs een plek gereden waar Boeddha dagen heeft zitten mediteren. Er is nog één heilige plek waar we niet zijn geweest. Dat is de Dungeshwari cave tempel, waar Boeddha heeft zitten mediteren voor hij naar Bodh Gaya kwam. Bij het guesthouse aangekomen begon het gezeur om geld. Ik gaf hem uiteraard een tip voor de moeite, maar meneer vond het te weinig. Allemaal leuk en aardig, maar dan moet ie aan het begin niet 5x herhalen dat het een vriendendienst is...
Nog wat fruit en koekjes gehaald voor de treinreis. Ondanks dat Job zich nog steeds heel erg beroerd voelt gaan we met de nachttrein naar Kolkata. Met de rickshaw naar Gaya, uiteraard eerst flink onderhandelen over de prijs, want ze wilden weer veel te veel... Rond 22.30u kwamen we aan op het station waar het wachten wederom begon. Lang leven het treinverkeer in India :? De NS is vergeleken met de Indische spoorwegen geweldig goed georganiseerd!!! Helaas doen ze hier ook niet aan 1u vertraging geld retour :(


Kuzzzzzzzzzzz


@Lieke wanneer ben je Clermont Ferrand? Ga mijn ouders nog bezoeken in La France dusch...

@Liesl Mongolië is echt FANTASTISCH!!!! Morgen ga ik voor 8 dagen naar de Gobi Desert. Heb ook al een 6 dagen tour gemaakt in de countryside van Mongolië en geslapen in ger tenten bij nomade families echt superrrrr (verhaal komt ooit online :lol: )

  • 14 Juli 2008 - 13:03

    Maarten:

    Bijna bi china :)
    xxx maarten

  • 14 Juli 2008 - 14:20

    Lieke:

    Hehe,
    We gaan zondag de 27ste juli weg en blijven 1week en 2 dagen in France. (waarschijnlijk zit je dan nog in ver-weggie-stan). Je piept maar als je af wil spreken en anders kom je daarna maar lekkere mannen kijken.
    dikke kus

  • 15 Juli 2008 - 10:57

    Ingrid:

    Nou zeg, jij bent ook niet goed voor de lokale economie! Geld moet rollen! En geef die arme motormeneer in ieder geval benzine geld. Wat ben jij hard zeg! Ik heb hier ieder 2 dgn een import aziaat aan de lijn die of een gratis mobieltje of een super holiday aanbieding doet. OPZOUTEN! Heb van t weekend ons 2007 wintersport fotoboek besteld bij Hema (kennen ze hier nog niet)... Ben heel benieuwd..
    Grtz Ingrid

  • 20 Juli 2008 - 18:41

    Agneta:

    Ben nog steeds jaloers op je! En ben zo benieuwd wat je allemaal hebt meegemaakt de afgelopen anderhalve maand, maarja dat komt vast vanzelf online :)
    Veel plezier de komende weken nog en succes met het bijwerken van je site :P
    Liefs Agneta

  • 24 Juli 2008 - 12:52

    Marloes:

    Jup, ben weer bijgelezen; was even achter geraakt de laatste tijd.

    Olé, het kruisje is binnen!!! :) Maar als t goed is zou je mijn smsjes nog moeten ontvangen daar, dus dan is dat geen nieuws meer.
    Verder nu met lekker weer achter de boeken... en lekker SOG websites afsurfen ;).
    Vertrek zondag voor 5 daagjes naar Paris; dan zit de vakantie voor deze zomer er echt op.

    Tot over een paar weken!

    Liefs Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 94732

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: