Met de Bamboo train Battambang verkennen. - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Birgit - WaarBenJij.nu Met de Bamboo train Battambang verkennen. - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Birgit - WaarBenJij.nu

Met de Bamboo train Battambang verkennen.

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

11 Maart 2008 | Cambodja, Khett Batdambang

Sua s'dei (hallo in t Cambodjaans, maar dat hadden jullie vast ook wel kunnen bedenken ;) )

Zo weer een update. Waarschijnlijk worden het er meerdere, maar das afhankelijk van hoeveel tijd ik over heb na de 1e en hoeveel zin :lol:

Dinsdag 4 maart hadden we een reisdagje naar Battambang. We gingen met de boot vanaf Siem Reap. Was een zeer mooi boottochtje. Een paar drijvende dorpjes gezien en heel wat dorpen (houten huisjes op palen aan de waterkant) voorbij zien komen. Aangezien het water nu vrij laag staat (het regenseizoen is in april/mei) moesten we het laatste gedeelte afleggen in een pickup-truck. Echt superrrr grappig :lol: De weg bestond uit een zandweggetje met om de zoveel meter enorme kuilen, waar we zeer zachtjes door heen gingen. Dan weer moesten we bukken om alle takken te ontwijken. Gelukkig was het geen rit van 4 uur, maar zo voor 1 1/2u was het prima!
Hostel uitgekozen. Zeer luxe mét tv en eigen badkamertje, maar kost geen zak $5,- in totaal. Ja hoor het tweede lost item :ooops: en wel mijn mobiel... Die had ik dus mooi laten liggen in het hostel in Siem Reap (we hadden een beetje boel haast gehad aangezien onze tuktuk een kwartier (kwart voor 6!) te vroeg was. Snel het hostel gebeld. PFIEUWW gevonden en geregeld dat ze mijn mobiel meegeven aan twee Nederlanders die tegelijk met ons in Phnom Penh zijn.

Battambang een beetje bekeken. Deze plaats is een stuk minder toeristisch. Hier gaan de winkels om "normale" tijden dicht en heb je niet op elke straathoek een mannetje met 'n tuktuk of brommer staan die vindt dat je met hem mee moet. Weer erg lekker gegeten en 's avonds een enorm suffe film gekeken.

Woensdag 5 maart met twee brommertje zijn we de omgeving gaan bekijken. Cambodja is vroeger een Franse kolonie geweest dus ze hebben hier nog wel wat Franse koloniale huisjes, stokbroodjes én de oude franse wc. Alleen staat deze meestal op een verhoging en kun je 'm niet door trekken, maar gebruik je een bakje waar je water mee uit een grote bak schept en zo spoel je door. In de hostels hebben ze wel de "normale" wc.
We zijn naar de Killing Caves geweest, hebben allerlei fruitbomen en planten gezien zoals: ananas, bananen, papaya, pinda's, sinaasappels, zomerrijst velden, etc. In ‘t regenseizoen moet het hier een stuk mooier zijn. Dan is het helemaal groen met allemaal rijstplanten. Nu was het meer een grote dorre bedoeling. Daarna hebben we een ritje met de bamboo trein gemaakt. Super grappig :lol: Ze hebben daar een rails, waar de trein 1x per week oprijdt verder wordt deze rails dus gebruikt voor de bamboo trein. Das een soort vlot op wieltjes. Deze kunnen ze binnen no time van en op de rails zetten. Tijdens ons ritje kwamen we ook een tegenligger tegen die even snel zijn vlot van de rails afhaalde!

Aangezien er verder niet veel te beleven valt in Battambang hebben we een busticket geregeld voor Phnom Penh (de hoofdstad van Cambodja).

Kuzzzzzzzzz Birgit.

@ Weronika, superrrr goed van jou!!! Cambridge class here u come :D

@ Dave, :lol: dat vonden wij nou ook!

@ Job, ticket voor India is geboekt! Ik kom 3 mei aan rond 13:00u in Delhi en jij?

@ Daf, het uploaden van foto's gaat vet traaaag dus eer er nieuwe foto's op staan zijn we wel weer een paar dagjes verder.

• 11 Maart 2008 - 18:57

Daphne:

Goh, jammer dat dat uploaden van foto's zo lang duurt ;) maar ja, heb ik iets om naar uit te kijken! :p

De brommertjes bleven helemaal heel? Geen lekke banden, afgelopen kettingen o.i.d... :lol:

Toch wel érg leuk om je updates te lezen!!! :D

Kuzzz

• 12 Maart 2008 - 13:20

Job:

Hee bir, goeie timing! Ik ben 2 mei om 23:00 op het vliegveld, dus ik kan direct naar een ho(s)tel om te crashen, en dan pik ik je de volgende dag op van het vliegveld!
    Veel plezier he, in de tussentijd. En als ik nog spullen voor je moet meenemen, hoor ik het wel!

Groetjes, Job

PS heb vet mooie rugzak gekocht!

• 15 Maart 2008 - 19:27

Dafje:

ERG leuk die foto's!!! :cool:

Wat zien jullie er overigens tweelingachtig uit op die bambootrain :-D

Die brommer... geweldig!! :lol:

Ik vind het ook érg leuk dat we -en dan vooral jullie- zoveel mogelijkheden hebben om te kunnen contacten:!:

Dikke smakkerd!!!

Liefs van mij...