Killing fields en een Cambodjaanse verjaardag! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Birgit - WaarBenJij.nu Killing fields en een Cambodjaanse verjaardag! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Birgit - WaarBenJij.nu

Killing fields en een Cambodjaanse verjaardag!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

11 Maart 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallowa,

Is dat snel of snel ;) Uiteraard had ik alles in een berichtje kunnen typen, maar aangezien het weer een andere stad is dacht ik hoppa een ander berichtje!

Donderdag 6 maart deel 4 van Marloes en Birgit door Southeast Asia... Vandaag met de bus naar Phnom Penh gegaan. Daar bij een hostel, dat uitkijk heeft om een meer, een kamer genomen en de stad ingelopen. Nog een Wat (= tempel) bekeken. Dit leek wel een kermis echt niet normaal wat voor lichtjes en tierelantijntjes ze daar om Boeddha heen hangen. Errug lelijk om eerlijk te zijn!

Bij een marktje aangekomen begon het mega hard te regenen en zijn we snel een restaurantje ingedoken. Hier waren we de enige toeristen erg leuk! Ze drinken hier bier on the rocks omdat ze geen goed koelsysteem hebben. Kun je weer meer drankjes drinken voor je zatjes wordt :D We hebben met een paar locals gezellig zitten kletsen en drinken. Jaja ook ik moest eraan geloven. Mega grappig ze proosten hier de hele tijd en zeggen dan of je de helft (klinkt als La) of helemaal (klinkt als Ooh) moet leegdrinken. Uiteraard is het 9 van de 10x Ooh :lol:

Vrijdag 7 maart zijn we naar de Killing Fields gegaan. Hier zijn in de jaren 1975-1979 heel veel mensen omgekomen en hebben ze massa graven gevonden. Best wel indrukwekkend zeker omdat het nog helemaal niet zolang geleden is dat de Khmer Rouge hier iedereen die gestudeerd had, dokters, monniken, leerkrachten, etc. uitmoorden. Deze mensen konden in opstand komen en dat was niet gewenst. In totaal zijn er 2 tot 3 miljoen Cambodjanen in die tijd omgebracht!!!!
We hebben ook nog het Tuol Sleng museum bezocht. Dit was in de tijd van de Khmer Rouge een gevangenis. Hier hingen allemaal foto's van mensen die daar gevangen hadden gezeten en van nabestaanden met een verhaal erbij van de laatste keer dat ze hun broer, zus, zoon, dochter, man of vrouw hadden gezien...
's Avonds zijn we weer naar hetzelfde restaurantje gegaan en hebben we weer erg gezellig zitten eten, drinken en kletsen. Super mooi, een jongen (een vriend van die andere) kwam aan ons tafeltje zitten en begon zomaar onze vis, rijst en groente op te eten. Oké we waren klaar met eten, maar we vonden ‘t toch redelijk apart :lol:

Zaterdag 8 maart héhé eindelijk mijn mobiel weer terug! Iedereen kan me weer volop sms-en ;) Kheb wel een ander achterkantje gekregen en wie weet een nieuwe oude batterij, maar who cares he's back :D
Daarna naar het Royal Palace, Silver Pagoda en t nationaal museum geweest.
Om 17:00u hadden we afgesproken met onze Cambodjaanse vrienden om naar een verjaardag te gaan van de dochter van een vriend van een jongen die we hadden ontmoet (om t even lekker omslachtig te maken :lol: )
Was echt heeeeeeel leuk! Waarschijnlijk waren het rijke Cambodjanen aangezien ze een zaaltje hadden gehuurd voor de 1e verjaardag van hun dochtertje... Hier hebben we heerlijk gegeten, gedronken en gedanst. Cambodjaans dansen is zeer easy beetje rondjes lopen en leuke bewegingetjes maken met je handen. De gasten zelf gingen ook vaak achter de microfoon staan, maar Loes en ik bedankte toch vriendelijk ;) Heel apart was ook dat wij de hele tijd bedankt werden voor onze komst terwijl wij zoiets hadden superrrr bedankt dat we uitgenodigd zijn! Ja was echt helemaal TOP!
Daarna zijn we nog naar een discotheek gegaan was wel aardig.

Zooooo weer genoeg update voor één dag!

Liefs Birgit!

• 11 Maart 2008 - 15:41

Kirs:

Wat superleuk van die verjaardag! Dat staat vast niet in je Lonely Planet :) Ennuh net zei je nog dat jullie niet uit waren geweest. Was die discotheek zo saai? ;)

Veel plezier weer de komende tijd!

Liefs Kirs

• 11 Maart 2008 - 15:53

Josine:

Leuke belevenissen weer, vooral dat feestje :-) Jullie zijn wel geluksvogels met jullie verloren & weer teruggekregen sleutel en mobiel!

Liefs Josine

• 11 Maart 2008 - 15:59

Liesl:

Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien da's niet die een jarige. Waarom hoor ik niks over Loes dr verjaardag? Wordt hier geen zaaltje voor afgehuurd? En geen liedjes gezongen?
    VAN HARTE!!!!!

Eefje

• 11 Maart 2008 - 19:02

Daphne:

Hai-hai!!

Marloes, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Was de verrassing leuk?!

Ik vind het écht heel apart dat je mobiel is voorzien van een andere achterkant en evt. batterij, maar zoals al gezegd, beter zo terug, dan niet terug ;)

Écht zów gaaf dat jullie naar een echte Cambodjaanse verjaardag zijn geweest!!
    Wat hebben jullie die kleine eigenlijk gegeven? Iets Cambodjaans, of heb je nog wat kunnen opduikelen uit je tas :lol:

Jullie hoeven iig niet om een doggy-bag te vragen -haha-... het wordt zo onder je neus weggegeten door iemand anders ;)

Ik zal snel weer eens mailen en 2 of 3 foto's meemailen (gooi ze daarna maar weer weg of zo) van de tuin zoals ie nu is...

Tot schnell weder ;)

Liefs en dikke smakkerd uit een zwaar-regenachtig Gouda!

• 11 Maart 2008 - 19:18

Cecile:

Birgit, super leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. Valt me nog mee dat je zovaak iets op je site zet! Ik blijf je volgen, al had ik even gemist dat je je foon kwijt was. Heb je hetzelfde nr als in Nl of heb je daar een simkaart gekocht?

Veel plezier

X

• 17 Maart 2008 - 16:40

Rita:

Ik ken je wel niet, maar van harte gefeliciteerd marloes.jullie hebben dus
    eigenlijk een dubbele verjaardag gevierd.
    ik heb weer met veel plezier zitten lezen,en de foto`s bekeken,mooi hoor.
    ik hou alles bij in een map,en kijk al weer uit naar jullie volgende avontuur,

groetjes rita