Nederland–Rusland in China incl Chinees commentaar - Reisverslag uit Tianjin, China van Birgit - WaarBenJij.nu Nederland–Rusland in China incl Chinees commentaar - Reisverslag uit Tianjin, China van Birgit - WaarBenJij.nu

Nederland–Rusland in China incl Chinees commentaar

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

23 Augustus 2008 | China, Tianjin

Ni Hao,

Vrijdag 20 juni de dag dat broerlief een jaartje ouder worden mag ;) zijn we, na het ontbijt, naar ’t stationnetje gewandeld voor de treinrit naar Beijing. Daar aangekomen treinkaartje naar Tianjin geregeld. Met het busje naar een ander treinstation. Vanwaar we met een onwijs fancy trein richting Tianjin reden. Daar ging een meisje even voor ons naar het hostel bellen. Ze schreef de straatnaam op in het Chinees en vertelde welke bus we moesten hebben. Zeer chill! In het hostel aangekomen, kamer gekregen. Eigenlijk wilde we buitenshuis nog een hapje eten, helaas gaan hier alle restaurantjes al dicht op 't veeeel te vroege tijdstip van 20:00u. Gekozen voor een makkelijke hap in ’t hostel. Ze hebben hier een zeer goede DVD collectie en we mogen gratizzz filmpjes kijken! We hebben gelijk goed gebruik gemaakt van deze collectie :D

Zaterdag 21 juni werd weer een dagje hostel. Maarten was vannacht aan het spoken geweest en heeft vele malen de wc van een bezoek vereerd...
Met Maarten zijn telefoon heb ik lekker zitten Internixen :D terwijl hij in bedje lag :(
Nog wat filmpjes gekeken. Aan het eind van de dag durfde Maarten het aan om naar buiten te gaan voor een hapje. Bij een restaurantje aangekomen vonden we dat het eten van de buren er prima uit zag. Wij hebben, al wijzend naar het bord van de buren, ons eten besteld :lol: Het was goed te eten en echt superrrrr cheap :D In ’t hostel terug gekomen is Maarten weer in bed gaan liggen. Ik ben opgebleven tot kwart voor 3 de tijd dat Nederland – Rusland speelden. Voordat de wedstrijd begon kwam Maarten naar beneden, hij wilde de wedstrijd toch wel zien. We zaten met z’n 4-tjes voor de buis (2 Chinezen en wij). Helaas bleek het niet de meest succesvolle wedstrijd te zijn van het Nederlandse Elftal :roll: Op het mooie tijdstip van half 6 des ochtends lagen we in ons bedje!

Zondag 22 juni zijn we niet eens mega laat opgestaan. Maarten voelde zich weer helemaal tiptop en zo werd het tijd om Tianjin te bezichtigen. Met de bus naar de stad en een beetje te ver doorgereden. Tuktukje 't centrum ingenomen, heeft Maarten daar ook gelijk ingezeten. Door de Golden Street gewandeld en naar de Antiek Markt gelopen. Dit is de grootste antiek markt van China. Ik had een enooooorme markt verwacht. Viel een beetje boel tegen! Wel leuk om overheen te wandelen en te snuffelen in de spulletjes. Ze hadden echt veel oude troep, het rook er zelfs oud ;)
Naar het mooie China House gegaan. Zeer apart om te zien, een huis dat helemaal bedekt is (van buiten én van binnen) met allerlei verschillende porseleinen vazen/borden. Rondgewandeld in het Britse gedeelte van de stad. Waar allemaal huizen staan, gebouwd in Britse steil. Naar het Olympic Sport Centre van Tianjin gereden. Hier staat het Olympisch Stadion waar de voetbalwedstrijden tijdens de Olympische Spelen 2008 worden gehouden. Wel geinig om te zien, jammer dat we niet heel dichtbij kunnen komen... Teruggelopen via een park waar we de Tianjin TV & Radio Tower hebben zien staan. Jaja zééééér boeiend ;) Beland in de Nanshi Food Street, hier moest ’n errug leuk & lekker restaurantje zitten. Helaas konden we die niet vinden en zijn we ergens anders lekker gaan eten.
In 't hostel nog een filmpje gekeken.

Maandag 23 juni was het weer een verplichte rustdag BOEHOE :cry: Nu was het weer mijn beurt om binnen 5 sec naar de wc te rennen... Waarom worden we niet gewoon tegelijk ziek??? Tot 15:00u heb ik in mijn bed gelegen en heeft Maarten rustig beneden kunnen lezen. De rest van de dag beetje mijn site bijgewerkt en filmpjes gekeken :D

Dinsdag 24 juni treinkaartje regelen voor Beijing. Hier hebben we weer mega lang moeten wachten... Daar gaat onze kostbare vakantietijd ;)
Nog een beetje in Tianjin rondgehobbeld. Weer over de Golden Street, waar de ’t shirts en polo’s toch echt niet in ons budget passen... Langs de rivier gewandeld en bij de Ancient Culture Street aangekomen. Dit is toch echt meer mijn straatje :D Heer-LIJK snuffelen in allemaal schattige Chinese winkeltjes met veel souvenirs. We hebben hier onze eetstokjes gekocht. Loes, heb jij onderhand je eetstokjes al uit de verpakking gehaald??? Zo neen, de eerste keer dat wij saampjes gaan eten wordt dat rijst met stokjes ;) Zo ja, daar geloof ik niets van :lol:
Naar het hostel teruggegaan en onze spulletjes gepakt voor het inimienie treinritje naar Beijing. Daar met de taxi naar ons hostel. Dat was zo makkelijk nog niet... De taxi had ons afgezet bij het adres wat wij hem hadden gegeven waar ook een hostel was. Dit bleek echter een ander hostel te zijn... Wij naar ons hostel gebeld om te checken of de straatnaam en huisnummer wat wij hadden wel goed was en ja hoor dit klopte. We begrepen er echt geen zak van :roll: Het andere hostel heeft nog een keer naar ons hostel gebeld en ze kwamen ons wel even ophalen. Het was inderdaad om de hoek, de ingang was in een zijstraatje... Toch apart dat op precies hetzelfde adres 2 totaal verschillende hostels zitten en dat het ene niet kan vertellen waar het andere is... Na het inchecken nog lekkere zitten chillen onder het genot van heer-LIJKE Chinese theetjes.

Zai jian!!!

~ Maarten & Birgit ~

• 23 Augustus 2008 - 19:16

Daf:

Haha :lol: wat een maf gedoe dat vinden van die hostels... Ik vind het maar leuk!! *grinnik*
    Maar volgens mij komen er nog hostelverhalen aan... en loop ik nu vooruit op de zaken ;)

Weer érg leuk om te lezen!!

Liefs van mij :D

• 24 Augustus 2008 - 00:04

Ingrid:

Volgens mij moeten jullie gewoon iedere avond gekookte aardappelen, boontjes en een stukje vlees eten. Scheelt je een hoop rennen naar de wc?? Ha, ha! En je moet onthouden (ivm al dat wachten voor treintickets etc), het gaat niet om het doel maar om de REIS (incl wachten??). Gisteren onze 1e puzzeltocht (van ons leven) met de 4wd club gehad. Erg leuk, we moesten allemaal op reclameborden letten, brievenbussen, telefooncellen (ID nrs opzoeken), tel.nrs van bedrijven, bepaalde personen op begraafplaats opzoeken, etc. Na ruim een rit van 2,5 uur en uiteraard de afsluitende bbq (worst, wit brood, ui en bbq saus) om 4 uur naar huis. Vandaag relaxen. Morgen vliegt Ed naar Perth (WA) voor 5 dgn ivm zijn evt. nieuwe baan daar (wel bij Wartsila hoor). Zijn Jouke en ik weer ff helemaal alleen.
    Groetjes Ing, Ed en Jouke

• 24 Augustus 2008 - 10:38

Ada:

ik lees nog steeds al je verhalen! Sorry voor de weinige reacties... :(. Ik hoef nog maar een paar dagen te werken, echt aftellen geblazen. Je verjaardagsfeest ga ik niet redden, maar als ik terugben kom ik snel een keer langs!

liefs

• 27 Augustus 2008 - 19:39

Rita En Ruud:

hoi birgit en maarten ,
    ik volg jullie nog steeds
    hoor ,helemaal geweldig
    jammer dat jullie ziek
    waren. Nou nog veel plezier.Groetjes

• 01 September 2008 - 08:06

Ada:

Waar blijven nu de verhalen? Te druk in Nederland? Ik bel je straks!

liefs