Angkor Wat en de verloren sleutel... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Birgit - WaarBenJij.nu Angkor Wat en de verloren sleutel... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Birgit - WaarBenJij.nu

Angkor Wat en de verloren sleutel...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

04 Maart 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Halloooo,

Weer een berichtje uit het mooie verre oosten!

Donderdag 28 februari aangezien we toch niet echt konden zeggen dat we Bangkok goed bekeken hadden, vonden we dat we nog een dagje gingen rondhangen. Overal willen ze dat we met de tuktuk gaan, maar eigenwijs als we zijn gaan we lekker lopen :D 3 mensen, onafhankelijk van elkaar, hebben tegen ons gezegd dat The Grand Palace dicht was en dat we naar de Big Boeddha moesten gaan. Nou dan bekijken we 'm wel van de buitenkant. Was het wel gewoon open. Zeer typisch... Ook naar een hele mooie tempel wezen kijken (hoe erg weet nu al de naam niet meer :s en heb de Lonely in t hostel laten liggen...)
's Avonds zijn we naar China Town gelopen zou heeeeeeel erg mooi moeten zijn. Nou dat was me een tegenvaller we hebben niets moois of leuks kunnen ontdekken. Aangezien we geen zin hadden om dit takke end weer terug te lopen hebben we een tuktuk genomen. Uiteraard eerst vet onderhandelen. Blijf het toch een mindere gewoonte vinden, maar het gaat vast wel wennen...

Vrijdag 29 februari gingen we naar Cambodja. Eerst lekker met de local bus, super grappig ze kunnen daar dan ook gelijk geen Engels meer! Vervolgens met een andere bus naar een dorp vlakbij de grens van Cambodia. Eerst even onze Visa regelen en hop de grens over. Pfff Welcome to Cambodja :s Met twee Nederlanders (verder geen enkele andere toeristen daar) wilden we een taxi delen, dat was nog een hele onderneming!. Aan alle kanten, maar dan ook écht aan alle kanten komen ze op ons af. Iedereen vind dat we bij hen in de taxi moeten. Wel relax was dat bij de eerste paar stappen de prijzen ook gelijk drastisch omlaag gingen :D Uiteindelijk bij iemand die niet zo opdringerig was ingestapt en een “heerlijke” stoffige hobbelige rit afgelegd naar Siem Reap. Heel slecht is dat een vliegmaatschappij aan een onbekende politieke partij zwart geld geeft om deze weg zo slecht te laten zodat de meeste toeristen lekker met ‘t vliegtuig gaan.
Na een rit van 12u kwamen we aan in het hostel en zijn we daar wat gaan eten, chillen en slapen.

Zaterdag 01 maart vandaag was het een relax dag. Eerst heerlijk uitgeslapen en toen Siem Reap al lopend bekeken. Heel apart is dat de ene kant van de weg uit krotten bestaat en aan de andere kant staan allemaal mooie grote huizen. Ook in Cambodja leven ze heel erg op straat en je kan dan ook altijd overal eten en drinken kopen. Verder niet echt hele boeiende dingen gedaan.

Zondag 02 maart en maandag 03 maart stonden in het teken van Angkor Wat.
Fietsjes gehuurd en naar Angkor gefietst. Uiteraard hadden we zondag de toeristische route, waardoor we wel lekker veel gezien hebben van de omgeving ;) Entree kaartje (met foto!) gekocht en opzoek naar de tempels. Het is echt ENOOOORM groot en superrrr mooi! Angkor Wat is wel echt de mooiste van allemaal. De hele dag daar rondgereden en heerlijk zadelpijn gecreëerd. Toch bedacht dat we ook op maandag lekker met de fiets gingen. Dit was echter een minder groot succes. Bij Wat 1 miste Loes (beetje Anna praktijken hihi) opeens spontaan een sleutel. Deze Wat hebben we dan ook zeeeeeer goed bekeken, heel wat miertjes zien rondlopen ;) Nog even aan bewaker 3 gevraagd of hij niet toevallig een sleutel had gevonden en JIPPIE we konden weer verder. Na vele tempels had mijn mountainbike er geen zin meer in. Ketting eraf. Nu kan ik echt wel zelf een ketting op een fiets leggen, maar deze was dus mooi stuk. Meerdere mensen wilden helpen en ook zij konden het niet. Dat werd dus lopen. Of in mijn geval Loes hardlopen en ik met twee fietsen fietsen. Dan weer achterop met de fiets in de hand om vervolgens toch maar met fiets en al de tuktuk in te gaan. 20 km lopen vonden we toch niet zo’n succes.
We hebben wel echt alles daar gezien. Behalve de zonsopgang, maar die is dan ook heeeeel vroeg!
Verder verkopen ze ook hier weer alles wat los en vast zit, maar dan met dure toeristen prijzen. Het fruit vooral de mango en ananas is erg in trek bij ons :D
Heel grappig is dat ze twee munt eenheden naast elkaar gebruiken de Dollar en de Riel voor alles onder de 1 Dollar.

Nou dat was het voor nu weer.

Doeidoei,
Liefs Marloes & Birgit!

• 04 Maart 2008 - 10:31

Knirrie:

Hee Birrie,

Wat goed dat jullie aan de vitamientjes denken ;) En aan lichaamsbeweging! Maarre waarom ging jij niet hardlopen??

Jammer dat Chinatown niet zo leuk was maar je gaat nog genoeg China zien toch??

Ben erg benieuwd naar al jullie overige verhalen en foto's uiteraard!

Liefs Kirs!

• 04 Maart 2008 - 10:37

Je Ex-roomie:

Hey Bir!

Ik ben de eerste!!! Zit nu lekker saai bij dermatologie, dus genoeg tijd voor studie-ontwijkend gedrag ;)
    Super leuk om je verhalen te lezen en sommige dingen zijn ook erg herkenbaar (dat afdingen komt je idd op den duur je neus uit...)
    Hier is verder alles goed (vanmorgen lag er sneeuw in maastricht!!!), alleen... ik kreeg gisteren te horen dat m'n co-schap in Nepal is geannuleerd!!! Echt super balen, kan ik niet in je voetsporen treden straks :(
    Maar goed, geniet jij maar lekker daar, je hebt het verdiend! 'k Kijk uit naar je volgende avonturen!

Dikke kus, Janneke

• 04 Maart 2008 - 10:37

Janneke:

Ow nee, toch niet de eerste... :s

• 04 Maart 2008 - 10:41

Rita:

Hoi,Birgit en Marloes
    Zo te lezen gaat het jullie goed,ben wel
    beniewd na het klimat is het niet al te
    vochtig/warm om te fietsen?
    Tot de volgende keer.
    groetjes rita

• 04 Maart 2008 - 10:45

Paula:

Haha klinkt niet slecht! Geloof het of niet, ik ben gewoon jaloers op jullie backpackers, en nee, ik had niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen.

Birgit, een dingetje, niet om te stoken tussen jullie, maar marloes heeft al stiekem eerder de clue van die verloren sleutel op het gastenboek verklapt :D

Dikke kus en ik kijk uit naar jullie volgende verhalen!

• 04 Maart 2008 - 10:58

NEefje:

Wauwwauwwauw.. Klinkt heeeeeel erg goed! En daar zit ik dan suf mijn belastingaangifte te doen... In Utrecht trouwens geen sneeuw, maar hagel.
    Liefs

• 04 Maart 2008 - 10:59

Agneta:

Hey,
    ben jaloers op jullie! Allemaal mooie dingen zien en ook nog een lekker temperatuurtje..
    Het is goed te horen dat jullie de dispuutstraditie met betrekking tot het verliezen van sleutels ook aan de andere kant van de wereld in ere houden.

Veel plezier, ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Liefs Agneta

• 04 Maart 2008 - 11:14

Big Sister:

Halloooo'tjes,

ERG leuke verhalen weer!!
    Was dat niet érg warm voor Marloes? :lol: of fietste je niet al te hard? :D
    Hoe gróót zijn die tuktuks? Dat er in ieder geval 1 fiets bij kan?! :o
    Was jij of Marloes er dan naast aan het fietsen?
    Gaan jullie die zonsopgang nog zien, of slapen jullie dan nog liever wat langer uit? :lol:

Ik ben zoooooow benieuwd naar foto's!! ;)

Dikke kus!!

• 04 Maart 2008 - 12:48

Mir:

Hi Birgit! Wat leuk al je verhalen te lezen, zo te zien ben je zeer actief bezig en hebt veel gedaan,wat leuk :) blijf ervan geniet zo geniet ik ook van je verhalen haha veel plezier en wees voorzichtig

gr

• 04 Maart 2008 - 14:50

Weronika:

Heey Birgit,

Ik wou alleen ff zeggen dat mijn cito uitslag 548 is !!!

xxx

Weronika

P.S. Nog veel plezier :P:D

• 04 Maart 2008 - 20:19

Papa:

Hallo Birgit,
    Je maakt wat mee in een paar dagen en dat zo ver van huis :p.
    Maar, serieus, jullie hebben al heel wat fantastische dingen gedaan en gezien. Hier zul je nog lang met plezier op terug kunnen kijken. En er komt vast nog veel meer.
    Om het weerpraatje te completeren: Gouda koesterde zich vanmorgen in een stralende zonneschijn. Dat werd wel minder in de loop van de dag. Totdat…. we tegen de avond een forse hagelbui kregen :(, die later overging in sneeuw. Niet dat we al aan een sneeuwpop gingen denken, maar toch….
    Geniet van alle moois dat je tegen komt. Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering.

Groetjes en tot spoedig

• 05 Maart 2008 - 21:26

Daffie -de Zus ;-) -:

Heej Bir en Marloes,

KOEL zeg... die foto's
    Helemaal leuk, zo wordt het toch nóg wat echter!!!

De tuin krijgt steeds meer vorm :D ik kijk al een aantal dagen niet meer tegen m'n duin aan!!! :lol:

Tot de volgende keer!!!

Kuzzie
    je Suzzie ;)

P.S. Deze is wel snel/kort, maar ik heb ff veel te regelen...

• 07 Maart 2008 - 14:30

Dave:

Angkor Wat en de verloren sleutel...klinkt wel een beetje als een suske en wiske titel ;-)

Maar wat klinkt het nu al supergaaf. Ben echt jaloers en ga dan ook proberen al je verhalen hier te lezen! Superleuk om op afstand te zien wat je beleeft.

Heel veel plezier en geniet ervan, al zal dat ongetwijfeld goed komen!

Vanuit een regenachtig koud en guur holland, Liefs,

Dave

• 09 Maart 2008 - 21:23

Josine:

Ha Birgit,
    Klinkt super wat jullie nu al meegemaakt hebben (behalve die verloren sleutel dan, maar daar kun je natuurlijk na afloop weer om lachen ;-)
    Leuke foto's!!
    XXX Josine