Time flies! De laatste daagjes alweer in Lao ... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu Time flies! De laatste daagjes alweer in Lao ... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Birgit - WaarBenJij.nu

Time flies! De laatste daagjes alweer in Lao ...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

25 Mei 2008 | Laos, Vientiane

Sabaai-Dii allemaal!


Vrijdag 25 april reisdagje naar de hoofdstad van Lao. Bij een hoofdstad denk ik aan een zeer drukke stad. Laos daar en tegen kent geen drukke steden. In Vientiane wonen ongeveer 400.000 mensjes. Op zich is het ook niet heel raar aangezien Lao maar +/- 6.4 miljoen inwoners telt en het land bijna 6x zo groot is als Nederland :shock: Misschien moeten we gaan ruilen, meer ruimte en beter weer :lol:
In Vientiane aangekomen een guesthouse met gedeelde badkamer genomen (das lang geleden!) en langs reisbureautjes gelopen voor mijn India Visum. Tenminste dat was de bedoeling. Ik moest deze zelf gaan regelen bij de Ambassade van India. Tuktuk genomen, na de nodige onderhandelingen en wegloopacties. Bij de Ambassade aangekomen te horen gekregen dat dit 7 werkdagen duurt... SJIT! Mmm hopen dat het een beetje sneller gaat in Bangkok. Anders heb ik een klein groot probleempje...
De stad een beetje verkend en weer naar de beauty salon. Marloes heeft me zover gekregen om een facial te nemen. Daar lagen we dan op een bedje met komkommers op de oogjes :D Volgens Loes was het een aardige facial, maar zeker niet de beste...
Vandaag hadden we avondeten dat echt MEGA pittig was! We hebben nog nooit zo snel 1 1/2 liter water opgedronken.
Ergens anders hebben we wijntjes gedronken en bij de Mekong Delta was een feest aan de gang. Hoppa wij het feestgedruis in. Superrr mooi om te zien dat iedereen zo uit z'n dak aan het gaan was. Er draaide een bekende DJ uit Lao, helaas stopte dit feestje klokslag 0:00u :(

Zaterdag 26 april na ‘t ontbijt, wat echt mega lang duurde, gingen we een keer de wandeling uitproberen die in de Lonely staat. Eerst met de tuktuk naar de Patuxai (Arc de Triomphe), waar we omhoog geklommen zijn en een mooi uitzicht hadden over de stad. De rest van de wandelroute was niet wat in de Lonely stond haha. We hebben wel veeeeeeeel van Vientiane gezien, maar niet de sites :lol:
Treinticket naar Bangkok geboekt. Eigenlijk hadden we een dag langer in Vientiane willen blijven, maar Visa technisch vind ik het fijner om morgen al te gaan!
Hierna was het weer massage tijd! Jaja we hebben de smaak helemaal te pakken :lol: Het is hier ook spot goedkoop! Zonde om niet te gaan ;) We proberen wel telkens andere varianten uit. Vandaag hadden we er eentje met warmte bronnen. Wat inhoudt dat ze een paar warme kruiken op ons neerleggen. Deze verplaatsen ze als ze dat stuk gaan masseren. Vond de toegevoegde waarde ervan nihil. Weten we dat ook weer voor de volgende keer! Loes heeft aan deze massage nog een mooie blueprint overgehouden :lol:

Zondag 27 april laatste dagje Lao :cry: Eigenlijk wilden we naar het Boeddha park gaan. Helaas was Marloes 's morgens helemaal niet lekker en heeft de hele ochtend in d'r bedje gelegen. Zelf ben ik een aantal Wats gaan bekijken. De must see is Wat Si Saket. Waar ook heeeeeel veeeeeel Boeddha's staan dus toch nog een klein Boeddha parkje vandaag! Nog langs een paar andere Wats gelopen, maar ik werd al snel Wat moe ;) Bij Pha That Luang aangekomen. Een erg lelijk goudkleurig Stuppa, welke het nationaal monument van Lao is. Rondje gelopen ook langs de tempels die om de Pha That Luang staan, welke allemaal mooier zijn dan de Stuppa zelf...
Met het tuktukje weer terug naar 't guesthouse waar Marloes gelukkig weer bijna de oude was. Ze had zichzelf nog snel getrakteerd op een facial! Nog even snel een douche genomen en een lunch genuttigd voor we de pick-up truck ingingen op weg naar Thailand. Bij het treinstation moesten we een paar uur wachten voor we richting Bangkok gingen.
De slaaptrein was wel prima. In de trein nog een maaltijd gekregen, welke nog erg goed te eten was ook!


Kuzzzzzz Birgit & Marloes vanuit Les Pays-Bas!


PS het is errug leuk om berichtjes te krijgen! Hinthinthint ;)

PSS Lieve (ex)KKers jullie mogen mijn site ook wel spammen hoor. Is weer eens wat anders dan het gastenboek. Over truien oder etwas I don't care :lol:

  • 25 Mei 2008 - 13:52

    KK-er:

    Hey Birgit!
    Nou aan mij de eer om je eerste spamberichtje te plaatsen.. Gister MDF gala gehad, met een enorm hoge opkomst vanuit KK (lees: 3) maar dat mocht de pret niet drukken!:) Was erg gezellig, wel een leuke locatie in het altijd zo rustige Linne (bij roermond in de buurt), en nu 3 brakke kk-tjes die nog in bed liggen met blaren op de voeten..

    Maargoed, keep us posted, ondanks dat we te lui zijn om een berichtje terug te sturen vinden we het natuurlijk wel leuk om je verhalen (van een maand geleden ;)) terug te lezen! Grappig trouwens die foto's van jouw met al die indiase families;)

    xxx Marjon

  • 25 Mei 2008 - 18:57

    Michelle:

    Ha Birgit, uiteraar volg ook ik al je reisverhalen. Geweldig om alle nieuwtjes en over je avonturen te lezen. Heerlijk! Ik wil ooooook!!!!
    Kan ik niet ruilen met Maart?! hihi, nee hoor. Je hebt hem al te lang moeten missen.
    Bij ons gaat alles gewoon z'n gangetje, weinig nieuwtjes helaas voor jou.
    Heel veel plezier in ieder geval met je reisavonturen en succes met je visum.
    Lekker blijven genieten hoor!

    XX

  • 26 Mei 2008 - 04:56

    Ingrid:

    Jammer dat het chatten niet goed ging gisteravond. Kijk uit naar je India verhalen. Zojuist weer verder me tuin gegaan, jaar verwaarlozing proberen aan te pakken. Mieren waren niet blij, al dat onkruid wat ik eruit trok, zaten nesten onder. In de boom waar ik onder stond te vegen zat een hele mooie crimson rosella (rood/ blauwe papegaai). Wel wat leuker dan een spreeuw/ mus. Jouke is onder zeil, tijd voor @mail en nuttige zaken. Nog 2 wkn, dan is die broer van mij ook aan een nieuw avontuur toe, gaaf hoor. Veel plezier verder.
    Grtz Ingrid

  • 26 Mei 2008 - 07:42

    Paula:

    Ja hoi! Een uitnodiging om te spammen kan ik natuurlijk niet weerstaan.... dus bij deze ook groetjes uit het uitzonderlijk regenachtige druilerige en in het algemeen genomen jammere Rotterdam!

    Dikke kus, Paula

  • 26 Mei 2008 - 10:45

    Ada:

    oke dan, omdat je er zo lettelijk om vraagt... Joehoehoehoe!!! Ben heeeel blij!!!! Lees mijn mailtje maar om te weten waarom :)

  • 26 Mei 2008 - 10:46

    Ada:

    over truien heb ik niet zo´n interessante bijdrage, ik heb gewoon mijn eigen trui

  • 26 Mei 2008 - 10:46

    Ada:

    en mijn gala bijdrage: ik ben errug nieuwsgierig....

  • 27 Mei 2008 - 13:24

    Ada:

    ik geloof niet dat dit werkt, Bir, t andere gastenboek is toch echt populairder... :(

  • 27 Mei 2008 - 14:51

    Marloes:

    *confused* ahaaaah. nu snap ik het! Lees een spam-iemands-site-berichtje op het gastenboek van vandaag, kom ik hier; wordt er al vanaf zondag gespamd... stress in mn hoofd, snap er niks meer van! Maar hier stond ook al een kleine subtiele hint! Gna gna.

    Boehoeh, ben helemaal niet meer bruin! En heb al 3x gewandeld, 18, 23 en 32 km. Haha, Karijn moet zich ook al de hele tijd inhouden, ben gewoon een slakje! Heb meer mijn moeders tempo, schandelijk :) Maar achterop de motor bij onze easy riders klonk het plan toch een stuk aangenamer dan nu, haha!

    Oeh oeh, nog maar een dikke maand voor DE doos arriveert :D.

    kusje!

  • 27 Mei 2008 - 14:56

    Marloes:

    oh ja, even de klaagmodus aan: heb nog steeds een bult op mijn been van onze motortocht! Dokter Juta denkt dat hij eraf moet. Dokter Suus was van mening dat het aanvoelde als bot... ik blijf maar gewoon aan buddha vragen om het weg te halen. Okee, never mind, ga nu spammen op de KK site, want ik word een beetje te melig voor dit soort berichten. Heb ook al echt TE veel chocola gegeten, daar kan die snicker niet eens tegenop! Al die suikers zijn niet goed voor me. Heb geen rem meer hier in mn uppie. Moet ik straks weer gaan hardlopen om het er weer af te krijgen! pff, gedoe allemaal. Ga je nog EK kijken? Heb btw nog steeds niet met stokjes gegeten hier, erg he!

    Dag he ;)

  • 27 Mei 2008 - 16:40

    Ada:

    yes, ik heb een medestander gevonden!
    en slecht, loes, mijn collega heeft dit weekend 2x 30km gelopen en is nu heel bruin...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 94736

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: