Chic ziek... - Reisverslag uit Shanghai, China van Birgit - WaarBenJij.nu Chic ziek... - Reisverslag uit Shanghai, China van Birgit - WaarBenJij.nu

Chic ziek...

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Birgit

31 Juli 2008 | China, Shanghai

Hoihoi,


Vrijdag 6 juni vloog ik rond 02.00u richting Bangkok. Wederom op een zeer debiel tijdstip een maaltijd gekregen, maar het smaakte mij prima. Kreeg er zelfs nog een wit wijntje bij :D Rond 06.00u kwam ik aan in Bangkok waar ik heer-LIJK een paar uurtjes heb mogen wachten. Nu is het vliegveld van Bangkok wel een relaxte plaats om rond te struinen. Het was voor mij een kijken-kijken-niet-kopen actie, maar sommige mensjes gaan helemaal los!
Vlucht ging prima met lekker eten en genoeg wijntjes :D I like Thai Airlines :lol:
Rond 16.30u kwam ik aan in Shanghai waar Maarten al op mij stond te wachten. Hij was zo'n 10u eerder geland.
Shanghai is de enige plaats ter wereld waar de Maglev (magneetzweeftrein) rijdt dus van deze gelegenheid moesten wij natuurlijk even gebruik maken. De Maglev zit binnen 10 sec op 300km/u! :shock: Voor de rest is het gewoon een trein/metro die ietsiepietsie sneller gaat ;)
Maarten had een drie sterren hotel geboekt :D Onze kamer en badkamer waren vet luxe! In het hotel onze eerste Chinese maaltijd gegeten. Deze was errug jammie, dat beloofd heel veel goeds!

Zaterdag 7 juni rond 02.00u werd ik wakker met onwijze buikpijn en kon niet meer slapen. Gelukkig hadden we HBO & Cinemax op tv en ben ik lekker filmpjes gaan kijken. 's Ochtends door gebracht op de wc. Helaas, helaas ook ik moest er aan geloven. De reizigersdiarree heeft zijn intree gemaakt. GRRRRRR :x De rest van de dag doorgebracht in bed film kijkend of in de badkamer... Ik weet wel waar ik ziek moet worden! In een 3 sterren hotel, met een lief vriendje die me kan vertroetelen en HBO/Cinemax op tv :D
Maarten is nog voor mij naar de apotheek gegaan. Laat die pillen maar werken! Hij kwam ook nog aanzetten met een Häagen Dazs ijsje. Maarten zijn conclusie als er nog ijs ingaat is het niet mega erg ;)

Zondag 8 juni beetje hetzelfde als gisteren. Eigenlijk was het plan om vandaag naar Nanjing te gaan, maar dat ging mij niet lukken... Maarten is naar het ziekenhuis gegaan voor andere medicijnen was nog heel gedoe aangezien Chineesjes bijna allemaal alleen maar Chinees babbelen...
's Avonds vond ik dat ik wel weer normaal kon eten. Nou dat heb ik geweten ook :S

Maandag 9 juni nog een bedlig en tv kijkende dagje Aan het eind van de middag nog eventjes naar buiten om te Internixen. Dit deden we in de bieb van Shanghai. Deze taxi rit en de rit met de Maglev is alles wat ik heb gezien van Shanghai. Maarten heeft heel wat afgelopen in Shanghai. Ook heeft hij nog even een vlucht naar Xi'an geboekt voor morgen. Mijn conclusie was als ik niets eet komt er ook niets uit. Ik had genoeg van mijn hotelkamer hoe mooi deze ook is!


Kuzzzzzzzzzzzzzzz


PS superrrr leuk zoveel reacties :D

PSS ben momenteel alweer in Ekaterinburg morgen naar Moskou nog een zucht en ik ben alweer in Nederland :?

  • 31 Juli 2008 - 14:27

    Daphne:

    Heej Zusje...

    Joehoe... China...

    Wel vervelend dat jij uitgerekend dán ziek wordt! Maar ja, je kunt er nou eenmaal nix aan doen.
    Dat wordt dus een herhaling Shanghai over een paar jaar?? :lol: Dan kun jij ook nog eens kijken hoe dat daar is ;)

    Dikke smakkerd en tot SCHNELL woeii :D ik vind 't minder erg dan jij ;)

    -XXX-

  • 31 Juli 2008 - 19:00

    Marja:

    Hoi Birgit,
    Je gaat Marloes toch niet nadoen he??
    Heel veel plezier daar samen met Maarten.
    Lieve groetjes

  • 31 Juli 2008 - 19:35

    Martijn:

    Hehe inderdaad goed uitgemikt... in een 3 sterren hotel. Wel balen dat jij (bikkelbir) er ook uiteindelijk aan moet geloven. Kennelijk ontkomt er niemand aan aan buikgriep.

    Kun je miss even voor mij kijken naar zo'n vette olympische spelen polo ;)

    Groeten uit het warme Muenchen (vanaf mijn nieuwe terras :)) Ook aan Maarten natuurlijk!

  • 31 Juli 2008 - 20:18

    ZEefje:

    Ha B,

    Jammer dat je Leon en Esme niet tegen het lijf bent gelopen tussen die andere 10 miljoen...de broer en schoonzus van Pepijn wonen ook in Sjanghai. Herkenbaar aan lengte & kleur en zwangere buik.
    Helaas, te laat: veel plezier in Xi'an!

    E

  • 01 Augustus 2008 - 06:51

    Juta:

    Wat balen dat je net ziek moest worden op je eerste dag in China met Maarten! Hoop dat het je de rest van de reis wel bespaard is gebleven en je gewoon van China hebt kunnen genieten? Maar dat horen we natuurlijk de volgende update, hihi. Veel plezier nog in moedertje Rusland! Wanneer kom je naar Maastricht?

    Liefs,
    Judith

  • 01 Augustus 2008 - 07:39

    Liesl:

    Je hebt het lang volgehouden! Sommige worden gewoon meteen de eerste dag ziek...
    Veel plezier in de trein en moscow :)

  • 01 Augustus 2008 - 09:16

    Ingrid:

    Jeetje, alweer bijna thuis (na 5 mnd). Heb je nog een hoop bij te typen (voordat je naar la douce France gaat?). Is t wat in de trein? Zijn ons (geestelijk) aan t voorbereiden op weekend kamperen. Voorspelling overdag 10 gr, 's nachts 0. Brrrrrr, kruik en thermo ondergoed mee. Ik ga voor t eerst proberen te koken met de campoven... ben benieuwd - typisch outback/ aussie koken. Van alles in een grote gietijzeren pot mieteren, hete kolen erop en eronder en afwachten maar!
    Liefs Ing, Ed en Jouke

  • 01 Augustus 2008 - 12:42

    Josine:

    Ow nee, arm ziek meisje!!
    Gelukkig is dat alweer lang geleden..
    Geniet nog van t einde van je trip!!

    X Josine

  • 03 Augustus 2008 - 19:50

    Daf:

    :shock: WOW...

    Dazz rood!! Als in, ik zit in China, dus een rode achtergrond?? :lol:

    Dikke kusssss

  • 04 Augustus 2008 - 09:56

    Kirs:

    Jaaa daar ben ik dan eindelijk weer eens :) Ten eerste; wat fijn dat ze in China zulke mooie grote en handige theebekers hebben. Die worden ook in Gouda erg gewaardeerd.

    Wel "handig" dat je ziek wordt als je lieve vriendje er is om voor je te zorgen ;) Das toch een stuk minder erg dan in je uppie in een of ander hostel lijdzaam ziek te liggen zijn. Maar nog handiger zou zijn om helemaal niet ziek te worden :P Heb je nu wel het idee dat je China écht hebt gezien? Of ga je (gaan we :P) nog een keer terug? Ben intussen wel erg benieuwd naar al je foto's trouwens!

    Hier op m'n stage is het, zoals altijd op maandag, érg saai. Vréselijk saai! Grúwelijk saai. Tis dat ik van die leuke collega's heb, anders nam ik maandags gewoon standaard vrij ;) Verder gaat alles wel goed. Ik heb donderdag mijn eerste officiële externe gesprek voor mijn onderzoek, dus het begint nu allemaal wel echt te lopen.

    Nou geniet nog even van Rusland, drink niet teveel wodka (hoewel je daar geen kater van schijnt te krijgen) ennuh tot snel! Oh en veel plezier in Frankrijk natuurlijk :D

    Kus, Kirs

    PS Was deze reactie lang genoeg om mijn radiostilte goed te maken? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Birgit

Na mijn superrrrr rondreis in 2008, waar ik heb genoten in Zuid-Oost Azië (Cambodja, Vietnam & Laos), om vervolgens India te bewonderen, daarna stond het indrukwekkende China op het programma, waarna ik langzaam terug keerde naar Europa via de waanzinnige Trans Mongolia Express! Was het in 2010 tijd voor een nieuwe bestemming. We hebben 6 heerlijke weken rondgetoerd in een campervan door het mooie Australië. In 2012 zijn we een ander continent gaan ontdekken, Peru in Zuid-Amerika. We hebben de oa de prachtige Inka Trail bewandeld en gevlogen over de Nazca lijnen. Azië blijft trekken en in 2013 gingen we daarom naar Nepal. Hier hebben we gebikkeld tijdens de 14-daagse Annapurna Circuit hike. Heel bijzonder dat de natuur zo veel verschilt in een aantal km. Europa is ook prachtig en in 2014 zijn we met tent en auto rond gaan trekken door Noorwegen. Aangezien familie in Australië woont zijn we in 2015 hiernaar toe terug gegaan. Met Thijmen, een 4w-drive jeep én tent weer een bijzondere ervaring rijker.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 94741

Voorgaande reizen:

23 September 2018 - 24 Oktober 2018

West coach of Australia

23 December 2015 - 19 Januari 2016

Kerst en Oud & Nieuw in de Australische zon

29 Mei 2014 - 21 Juni 2014

Kamperen in Noorwegen!

24 Oktober 2013 - 11 November 2013

Nepal, richting de top van de wereld...

27 Mei 2012 - 18 Juni 2012

Mysterieus Peru

21 December 2010 - 31 Januari 2011

Australie 2010 - 2011

26 Februari 2008 - 31 Augustus 2008

Azië reis 2008!

Landen bezocht: